دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پارک جنگلی مخمل کوه و جاذبه های دیدنی این منطقه زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

پارک جنگلی مخمل کوه یکی از زیبایی های واقع در شهر خرم آباد است این منطقه دارای آبشارهای مرتفع و چشمه های مختلفی است هر یک از این جاذبه ها موجب شده تا این منطقه جنگلی برای گردشگران اهمیت زیادی داشته باشد سفر به این منطقه و بازدید از ارتفاعات آن و گلسنگ های سرسبز موجب می شود تا زا زیبایی های زیادی دیدن کنید.

تاکنون نام پارک جنگلی مخمل کوه را شنیده اید؟ پارکی که در شمار یکی از دیدنی های خرم آباد واقع شده است و از جذابیت های زیادی برای گردشگران برخوردار است این پارک در شهر زیبا و دیدنی خرم آباد واقع شده است و هر ساله از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرد. گردشگران زیادی هر ساله تجربه سفر به این شهر پر جاذبه دارند و از زیبایی های مهمی همچون این پارک و دره زیبای خایدآلوی دیدن می کنند این دره که در بخش انتهایی از پارک واقع شده است دارای زبایی های بسیار زیادی است فاصله این پارک تا شهر خرم آباد ۳۵ کیلومتر است در مسیر رسیدن به این پارک می توانید با جاذبه های بسیار زیادی آشنا شوید رانندگی کردن در این مسیر دارای تجربیات ویژه ای است بسیاری از گردشگران با سفر به این منطقه جنگلی می توانند از جاذبه های زیادی بازدید کنند این منطقه که به سرزمین قله های سر به فلک کشیده شهرت دارد و با وجود آبشارها و چشمه های گوناگون مورد توجه است می تواند مکان مناسبی برای سفر باشد.

پارک جنگلی مخمل کوه:

زیبایی های این پارک به چشمه های خروشان، آبشارهای بلند و … ختم نمی شود این پارک دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است ارتفاعات این منطقه به دلیل زیبایی های خود مورد توجه گردشگران زیادی هستند ارتفاعات این منطقه در برخی از مناطق به ۹۰۰ متر نیز می رسد و در ارتفاعات آن می توانید از زیبایی های چشم نوازی بازدید کنید. اما یکی از ویژگی های برجسته در این پارک جنگلی وجود گلسنگ های زیبا و مخملی است شما در سفر از خرم آباد به سمت الشتر می توانید با زیبای های زیادی آشنا شوید در کنار این جاده شما چشم اندازهای بسیار زیبایی را مشاهده می کنید.

ارتفاعات مخمل کوه

مخمل کوه یکی از زیبایی های خرم آباد است گردشگرانی که تجربه سفر به خرم آباد را دارند تنها از جاذبه های درون شهر بازدید نمی کنند بلکه از جاذبه های اطراف آن نیز بازدید می کنند و می توانند تجربیات منحصر به فردی از سفرهای خود به این منطقه داشته باشند. این منطقه با وجود آب و هوای مناسب و معتدلی که دارد مکان مناسبی برای سیر و سیاحت است و یکی از تجربه های ویژه در این منطقه پیاده روی کردن در این پارک است.

طبیعت مخمل کوه

جاذبه های پارک:

پارک جنگلی مخمل کوه دارای جاذبه های بسیار زیبایی است در فصل بهار گلسنگ های این منطقه بسیار سرسبز و خرم می شوند سرسبزی این گلسنگ ها به قدری زیاد است که به سیاهی مایل است خزه های سرسبز و تماشایی این منطقه از زیبایی های زیادی برخوردار است و می توانید از نزدیک چشم اندازهای آن را مشاهده کنید. نمای کوه های این منطقه نیز دارای زیبایی های زیادی است کوه های بلند و تنگه های زیبا و دیدنی که در این نواحی می بینید از دیگر زیبایی های این منطقه به شمار می آیند شاید یکی دیگر از زیبایی های این پارک وجود آباشهار مرتفع در این منطقه است.

این پارک دارای چه امکاناتی است؟ این پارک از امکانات ویژه ای برخوردار است وجود آلاچیق ها در این منطقه موجب شده است تا این پارک مکان مناسبی برای اسکان گردشگران باشد همچنین در مسیر این منطقه رستوران ها و کافه قلیان هایی وجود دارند که دارای امکانات مناسب برای گردشگران هستند. بهتر است تجربه کوهنوردی را در این منطقه از دست ندهید کوهنوردی در ارتفاعات و قله های این مناطق دارای جذابیت های زیادی می باشد.

  •  آرون گروپس

پارک جنگلی مخمل کوه

اهمیت این پارک همچنین از جهت زمین شناسی می باشد و جزئی از نواحی ارتفاعات راگرس می باشد این منطقه در دوران سنوزوئیک ساخته شده است و طراوت و زیبای که در آن وجود دارد بسیار دیدنی است و جذابیت های این منطقه را برای گردشگران زیاد کرده است. از دیگر ویژگی های بارز پارک جنگلی مخمل کوه وسعت زیاد آن است این پارک ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و منطقه ای مناسب برای گشت و گزارهای شما می باشد و مناسب برای نشستن و استراحت کردن است این منطقه جنگلی دارای زیبایی های زیادی است و مورد توجه علاقه مندان است.

مخمل کوه

تنگه شبیخون و آبشار شبیخون یکی از زیبایی های این منطقه محسوب می شود این تنگه در دامنه های مخمل کوه واقع شده است و یکی از تنگه های زیبا در لرستان است این تنگه اهمیت تاریخی و استراتژی دارد و متعلق به دوران صفویان می باشد. اما در کنار آن می توانید از زیبایی های آبشار نیز دیدن کنید این آبشار دارای زیبایی های زیادی است و از طراون زیادی برای گردشگران برخوردار است.

پارک مخمل کوه

چه جاذبه هایی اطراف پارک وجود دارد؟

از جاذبه های مهم و تماشایی که در اطراف این پارک وجود دارند می توان به منطقه الشتر اشاره نمود این منطقه دارای زیبایی های زیادی است و بشتر گردشگران رد سفر خود به این منطقه از طبیعت آن بازدید می کنند. منطقه سراب و محوطه دره کهمان نیز از دیگر زیبایی های نزدیک به این منطقه می باشند سراب کاکا رضا و منطقه شکار ممنوع نیز می تواند از دیگر زیبایی هایی است که نباید از دیدن آن ها غافل شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *