دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رفتار با همسر رفیق باز و راهکارهایی برای رفع معضل رفیق بازی

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

داشتن یک دوست خوب و همراه در زندگی مزایای فراوانی برای هر فردی دارد ولی جایگاه آن در زندگی مشترک باید کاملا تعیین شده باشد. یکی از معضلاتی که امکان دارد زندگی و روابط زوجین را تحت تاثیر قرار دهد رفیق بازی می باشد زیرا یک همسر رفیق باز در انجام وظایف زناشویی و همسرداری کوتاهی کرده و با گذشت زمان باعث وارد شدن آسیب های جدی به زندگی مشترک خواهد شد.

یکی از مشکلاتی که افراد متاهل در زندگی مشترک با آن سروکار دارند رفیق بازی می باشد که امکان دارد حتی در مواقعی شدیدتر شده و منجر به طلاق گردد. ارتباط با دوستان بعد از ازدواج باید کاملا برنامه ریزی شده باشد و در روابط زوجین و سطح انتظارات آن ها از یکدیگر تداخلی ایجاد نکند. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب به جهت آگاهی و راهنمایی شما عزیزان در رابطه با رفتار مناسب با همسر رفیق باز و راهکارهایی برای حل این مشکل به بررسی بپردازیم.

نحوه رفتار با همسر رفیق باز

بدیهی است که هر فردی در طول زندگی خود به دوستانی احتیاج دارد و امکان دارد که این رابطه بعد از ازدواج نیز پایدار بماند، اما باید این نوع روابط دوستانه در چارچوب خاصی باشد به طوری که به روابط زناشویی آن ها لطمه ای وارد نکند چرا که یک همسر رفیق باز به دلیل اختصاص دادن وقت زیادی از زندگی خود به دوستانش در ایفای نقش خود کوتاهی کرده و همین امر باعث سرد شدن روابط عاطفی بین آن ها و از هم پاشیدن کانون گرم خانواده خواهد شد.

اصلاح رفتار همسر رفیق باز

بسیاری از افراد در زندگی مجردی خود زمان زیادی را در کنار دوستان خود سپری می کنند ولی هنگامی که وارد یک زندگی مشترک می شوند باید این نوع ارتباطات را مدیریت نمایند و برنامه ریزی مناسبی در این زمینه داشته باشند چرا که در غیر این صورت به دلیل رفع نشدن نیازهای طرف مقابل در یک زندگی مشترک روابط بین آن ها کم رنگ شده و با ایجاد تضاد و تداخل در سطح توقعات همسرش اختلافات زیادی پیش آمده که در نهایت به زندگی زناشویی آن ها لطمه وارد خواهد کرد.
راه حل های رفع معظل رفیق بازی

علل رفیق بازی

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود همسرتان زمان زیادی را با دوستانش بگذراند و در زندگی مشترک احساس ناراحتی کند بنابراین لازم است که در ابتدا به سنجش رفتار خود بپردازید و دلیل رفیق بازی او را جستجو نمایید که در ادامه به مواردی از آن ها اشاره خواهیم داشت.

توجه ناکافی به همسر :

بهتر است بدانید که نداشتن توجه لازم به شریک زندگیتان موجب دور شدن او از کانون خانواده و تمایل پیدا کردن او به رفیق بازی است. به طور کلی خانم ها پس از بچه دار شدن تصور می کنند که باید به فرزندشان توجه بیشتری نسبت به شوهرشان داشته باشند که همین امر موجب شده که مردها احساس کنند دیگر جذابیت خود را از دست داده اند و به فراموشی سپرده شده اند و به دلیل کم اهمیت بودن در خانه به سمت رفیق بازی روی می آورند.

کنترل میزان دخل و خرج :

به عبارت کلی مردها دوست ندارند که درباره تمامی خرج های آن ها اطلاع داشته باشید و یا این که به آن ها امر نمایید. بهتر است که تنها درباره علت خرج شدن پول هایش اطلاع داشته باشید و به هیچ عنوان او را در این زمینه مورد بازخواست قرار ندهید.

دلایل مهم رفیق بازی شوهر

  •  آرون گروپس

رد کردن درخواست رابطه جنسی:

امکان دارد که شما عللی منطقی برای قبول نکردن درخواست رابطه جنسی شریک زندگیتان داشته باشید اما در صورتی که این عمل را به طور دائم تکرار نمایید او فک می کند که دیگر جذابیت قبل را ندارد و همین امر موجب روی آوردن او به گذراندن وقت زیادی بیرون از خانه در کنار دوستانش می شود.

احساس اهمیت نداشتن نظر و عقیده :

همانطور که می دانید مردها مسئولیت کار در بیرون از منزل را برعهده دارند و اغلب خانم ها وظیفه رسیدگی به امورات منزل را دارند اما باید این نکته را در نظر داشته باشند که مسائل خانه نیز به شوهرتان مربوط می شود و باید در رابطه با آن ها نظر او را نیز بپرسید و همیشه با او مشورت نمایید.

بی تجربگی زن و شوهر :

شخصی که در زندگی زناشویی در عمل به وظایف خود کوتاهی می کند خواه یا ناخواه موجب می شود که همسرش بیش از قبل زمان فراغت خود را با دوستانش بگذراند. در این شرایط امکان دارد که یک نفر از زوجین از لحاظ تجربه به پختگی کامل رسیده باشد اما به دلیل این که طرف مقابلش دارای نقطه ضعف هایی می باشد در نتیجه فرد ترجیح می دهد با بودن در جمع دوستانش آرامش بیشتری داشته باشد.

دلایل مهم رفیق بازی شوهر

راهکارهایی برای رفع معضل رفیق بازی

برای حل این مشکل راه حل هایی وجود دارد که می توانید با بکارگیری آن ها رابطه بین خود و همسرتان را بهبود داده و به اصلاح این رفتار بپردازید. در ادامه به منظور آشنایی شما عزیزان به مواردی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

هم صحبتی در مورد احساستان  :

بهتر است که به جای سرزنش کردن همسرتان و بحث و جدل با او به دلیل رابطه با دوستانش سعی کنید که از مهارت ها و توانایی هایی که در زمینه بهبود روابط زناشویی وجود دارند بهره ببرید. برای این کار در یک شرایط مناسب درباره احساس خود با همسرتان حرف بزنید. به او بگویید احتیاج دارید وقت زیادی را در کنار هم باشید و احساس می کنید که این امر باعث صمیمی شدن و محکم شدن روابط عاطفیتان خواهد شد.

نحوه برخورد با همسر رفیق باز

بودن بهترین دوست برای همسر :

سعی کنید به این موضوع فکر کنید که چطور می توانید به عنوان بهترین دوست در کنار همسرتان باشید به طور مثال در انجام کارهایی که برای خوش گذرانی به آن ها علاقه مند است او را همراهی نمایید با این کار می توانید او را به سمت خود جذب کرده و مانع از وقت گذرانی او در جمع دوستانش شوید.

برداشتن موانع :

باید به این موضوع فکر کنید که چه عواملی موجب شده است که همسرتان ترجیح دهد وقت زیادی از زندگیش را در کنار دوستانش بگذراند و بیشترین ارتباط را با آن ها داشته باشد، در واقع باید در وهله اول به شناسایی موانع بپردازید و تا جایی که امکان دارد آن ها را از بین ببرید. به طور مثال نبود آرامش و روابط عاطفی مناسب امکان دارد که به نوعی یک مانع باشد.

برنامه ریزی برای دورهمی های خانوادگی :

بدیهی است در صورتی که برای روزهای آخر هفته یا اوقات فراغت همسرتان برنامه ای در نظر نگرفته باشید قطعا دوستانش در این زمینه زودتر از شما اقدام خواهند کرد. بنابراین می توانید با تدارک دیدن یک برنامه جذاب و مطلع ساختن او درباره این موضوع باعث شوید که همسرتان در کنار شما بودن را در ارجحیت کارهای خود قرار دهد.

نحوه برخورد با شوهر رفیق باز

دورهمی داشتن با دوستان متاهل :

در واقع از بهترین انواع دورهمی که برای افراد متاهل مناسب می باشد حضور داشتن در مجالس دورهمی با دوستان متاهل است. این نوع ارتباطات جدای از این که روابط اجتماعی و دوستانه را افزایش داده موجب ایجاد حس صمیمیت و همدلی با اعضای خانواده خواهد شد.

حرف زدن درباره اهداف زندگی مشترک :

در یک موقعیت مناسب و هنگامی که رابطه ای کاملا آرام دارید با او درباره پیامدهای خطرناک رفیق بازی صحبت کرده و او را آگاه کنید. سعی کنید که برای گذراندن وقت بیشتری در کنار هم یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید و درباره اهداف طولانی مدت و مهم زندگی مشترکتان هم صحبتی داشته باشید.

نحوه برخورد با شوهر رفیق باز

در مطلب ارائه شده شما عزیزان را با روش رفتار با همسر رفیق باز و راهکارهای رفع این مشکل آشنا کردیم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد و برایتان مفید بوده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *