دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

داغ شدن گوش نشانه چیست و چطور درمان می شود؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب شما را عواملی که منجر به داغ شدن گوش ها می شود و درمان آن آشنا می کنیم. البته برای تشخیص درست باید به یک فرد متخصص مراجعه کنید تا درمانی مناسب برایتان پیشنهاد کند. تا پایان این مطلب با ما باشید.

داغ شدن گوش یکی از مشکلاتی می باشد که در اثر اختلالات درونی ایجاد می شود و دلایل بسیار گوناگونی دارد. در نظر داشته باشید که در برخی از موارد این مشکل بر اثر یک فعالیت عادی و فیزیولوژیک می باشد. در ادامه علل ایجاد آن و روش های درمانی را به شما توضیح می دهیم.

علل داغی گوش ها

علت داغ شدن گوش

داغی گوش های شما می تواند به دلیل یک التهاب درونی باشد و یا در اثر اختلال در عملکرد مفصل گوش می باشد و زمانی که گوش های شما داغ می شود قرمزی و گرمای بسیار زیادی را احساس خواهید کرد. عوامل بسیار زیادی منجر به ایجاد این مشکل می شوند که در ادامه یک به یک آن ها را برایتان بررسی می کنیم.

عملکرد عادی

شاید برایتان شگفت انگیز باشد ولی باید بدانید که داغی گوش در بسیاری از موارد طبیعی می باشد و هیچ مشکلی برای شما بوجود نمی آورد. در واقع زمانی که رگ های خونی شما منبسط می شوند و گردش خون شما بهبود می یابد گوش های شما شروع به گرم شدن می کنند. البته برای این دلیل باید علل های دیگری همچون سردی هوا نیز همراه شوند. در غیر این صورت ممکن است مشکل چیز دیگری باشد.

التهاب غضروف ها

برخی از افراد دچار این مشکل می شوند و غضروف هایشان به طور غیر عادی ملتهب شده و چون گوش های شما متشکل از غضروف می باشند داغ می شوند. در نظر داشته باشید که این بیماری می تواند باعث تحلیل غضروف ها شود و باید فورا به درمان آن بپردازید. البته این بیماری به صورت تظاهرات پوستی ظاهر می شود و ممکن است منجر به ناشنوایی فرد شود بنابراین درمان آن الزامی است. البته در برخی از مواقع شما می توانید با استفاده از غذا های مفید برای  درمان التهاب داغ شدن گوش هایتان را کاهش بدهید.

چرا گوش ها داغ می شوند؟

  •  آرون گروپس

جا به جایی مفاصل

یکی از مفاصل بسیار مهم در گوش مفصل گیجگاهی می باشد که دقیقا در مقابل گوش قرار دارد. اختلال در این مفصل می تواند مشکلات بسیاری برای شما همچون التهاب، قرمزی و داغ شدن گوش را ایجاد کند. بهتر است زمانی که دچار قرمزی و داغی گوش هایتان شده اید باید به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید با تشخیصی درست درمان مناسبی را در پیش بگیرید.

حساسیت به بدلیجات

یکی دیگر از دلایلی که منجر به داغ شدن گوش های شما می شود حساسیت به فلزات و بدلیجاتی می باشد که از آن ها استفاده کرده اید. اگر بعد از این که از این نوع بدلیجات استفاده کردید دچار این مشکل شده اید باید استفاده از بدلیجات را به حداقل برسانید.

دمای هوا

گرما و سرمای بسیار زیاد یکی از عواملی هستند که ممکن است گوش شما قرمز شده و دردناک شود. بنابراین اگر در معرض هوای گرم و یا خیلی سرد قرار گرفته اید این مشکل امری طبیعی می باشد و نیازی به نگرانی ندارد.

دمای بسیار سرد و داغی گوش ها

ضربه

یکی دیگر از عللی که ممکن است گوش شما قرمز شده و داغ شود ضربه دیدن آن می باشد. در واقع این مشکل در بین ورزشکاران بسیار شایع می باشد و در صورتی که علاوه بر گرم شدن و قرمزی گوش شما ورم کند به آن گل کلمی می گویند.

درمان

در نظر داشته باشید که احساس گرما در گوش همان احساس داغی می باشد و زمانی که می خواهید به درمان آن بپردازید باید یک سری از عوامل غیر ضروری را حذف کنید و عوامل بسیار مهم مانند تورم، قرمزی، خارش، سوزش و ترشحات گوش را بررسی کنید. این بررسی ها را باید پزشک متخصص انجام دهد بنابراین بهتر است بعد از مشاهده این مشکلات به پزشک مراجعه کنید تا بعد از تشخیص مناسب داروی مناسبی برایتان تجویز کند. به طور کلی یکی از راه های زیر برای درمان داغی گوش ها به کار می رود که عبارت است از :

  • دارو های ضد التهابی زمانی استفاده می شوند که پزشک متوجه شود داغی گوش هایتان به دلیل التهاب مفاصل می باشد.
  • دارو های آنتی بیوتیک مانند قرص سفیکسیم و ضد قارچ ها زمانی مورد استفاده می باشد که پزشک تشخیص دهد دچار عفونت شده باشید.
  • دارو های کورتیکواستروئید ها زمانی برای شما تجویز می شود که دچار آلرژی بسیار شدید شده باشید و داغی گوش هایتان به همین دلیل باشد.

داغ شدن گوش

هر مشکلی که در بدن مشاهده می کنید و فکر می کنید که غیر طبیعی می باشد باید به پزشک مراجعه کنید. در واقع بی توجهی به بدن باعث می شود که متوجه بسیاری از بیماری ها نشوید و دیر برای درمان اقدام کنید و در نتیجه زندگی شما به خطر می افتد و شانس کم تری برای درمان پیدا می کنید. البته این بدین معنا نیست که برای مشکلات بسیار جزئی و طبیعی هم به پزشک مراجعه کنید. می توانید برای درمان بسیاری از مشکلات خود از مواد طبیعی و خانگی استفاده کنید و برای بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه می توانید سایر مقالات آرگا را با کلیک بر روی لینک مقابل در زمینه درمان خانگی و طب سنتی مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *