دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بازسازی رابطه زناشویی با چند راهکار مطمئن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

بازسازی یک رابطه زناشویی کاری دشوار است زیرا در اینگونه از روابط و در زمان شکست عواطف انسان بسیار درگیر می شود و برای بازسازی یک رابطه عاطفی نیاز به زمان می باشد. افرادی که در روابط خود با مشکلات مواجه می شوند باید سعی کنند تا با ایجاد تغییراتی در دو طرف رابطه را حفظ کنند و برای حفظ رابطه باید دو طرف تلاش کنند.

روابط زناشویی افراد می تواند تحت تاثیر عوامل متعددی قرار بگیرد و علل و عوامل زیادی وجود دارند که می تواند رابطه زناشویی شما را با مشکل مواجه کند اما آیا زمانی که یک رابطه با شکست هایی مواجه می شود می توان آن را ترمیم کرد و یا این امر غیر ممکن است؟ طبق برخی از تجربیات می توان یک زندگی و رابطه شکست خورده را دوباره از نو احیا کرد با توجه به اینکه ممکن است در هر رابطه ای مشکلاتی ایجاد شود می توان پیش بینی کرد که روابط با وجود مشکل نیز می توانند پیش روند و طرفین می توانند شکست های خود را جبران کنند افراد در چنین روابطی باید سعی کنند تا با رفع نقص های یک رابطه دوباره آن را از سر بگیرند زیرا هر یک از ما در روابط خود دارای نقص هایی هسیتم و هر یک از ما با پی بردن به این نقص ها می توانیم آن ها را رفع کنیم و به بهتر شدن یک رابطه کمک بیشتری کنیم بنابراین هر یک از ما باید به اشتباهات خود پی ببریم تا بتوانیم یک رابطه را ترمیم کنیم در ادامه این مقاله نیز به راهکارهایی اشاره می کنیم که موجب بازسازی رابطه زناشویی می شوند و می تونید از طریق آن ها روابط خود را ترمیم کنید.

راه هایی برای بازسازی رابطه زناشویی:

عوامل متعددی وجود دارند که می تواند به فرد کمک کند تا روابط خود را به شکل موثرتری از سر بگیرید افرادی که در زندگی مشترک خود با مشکلاتی مواجه می شوند ممکن است عواطف و احساسات آن ها جریحه دار شود و ترمیم کردن یک رابطه عافطی کمی سخت و دشوار است و بیش از هر چیز نیاز به زمان به زمان دارد زمان به افراد کمک می کند تا درست فکر کنند و با مشکلات زندگی راحت تر کنار بیایند. در ادامه این بخش توضیح می دهیم که ترمیم رابطه شکست خورده چگونه است و برای ترمیم رابطه شکست خورده چه اقداماتی باید انجام دهیم.

 رابطه زناشویی شکست خورده

صحبت کردن:

صحبت کردن با شریک زندگی یکی از نکات کلیدی است که باید به آن توجه کنید این ویژگی می تواند در بسیاری از مراحل کمک کننده باشد شما با باید درباره مسائلی که شما را آزار می دهند بیشتر صحبت کنید و این قبیل از مسائل را با او در میان بگذارید و به کمک یکدیگر راه حل هایی برای آن در نظر بگیرید بهتر است کمی با همسر خود صادق باشید و نگرانی هایی که در زندگی دارید را با او در میان بگذارید.

فرصت دادن:

برای اینکه بتوانید رابطه خود را بازسازی کنید کمی به زمان نیاز دارید زیرا در یک رابطه شکست خورده اولین چیزی که صدمه می بیند و از بین می رود اعتماد میان افراد است و برای برگرداندن این اعتماد باید به طرف مقابل زمان بدهید. زمان می تواند این احساسات و عواطف جریحه دار شده را دوباره بازسازی کند زمان موجب می شود تا از میزان خشم فرد کاسته شود و فرد در چنین مواقعی می تواند راحت تر تصمیم گیری کند. بنابراین نمی توانید توقع زود حل شدن این مشکل را داشته باشید و زمان کمک می کند تا شما درست تر تصمیم گیری کنید در این مدت نیز می توانید به مشاوره مراجعه کنید.

بازسازی رابطه زناشویی

خودشناسی:

برای اینکه بتوانید به بازسازی رابطه زناشویی کمک کنید باید به شناخت کافی از خودتان دست پیدا کنید هنگامی که مشکلاتی در روابط ایجاد می شود باید سعی کنید ابتدا رفتارهای خودتان را بازرسی کنید یعنی در واقع ابتدا باید از نقص های خودتان شروع کنید و به شناخت برسید. شما باید بدانید که در هنگام عصبانیت چه واکنش هایی از خودتان نشان می دهید و در این زمان ها چگونه می توانید رفتار خودتان را بهتر کنید و کنترل بیشتری بر روی آن داشته باشید. شما عزیزان در مقاله خودآگاهی چیست می تواند اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

به دیدگاه دیگران احترام بگذارید:

شما به عنوان شریک زندگی باید به احساسات و دیدگاه نظر دیگران نیز احترام بگذارید در حقیقت شما باید زندگی را از دید شریک زندگی خود نگاه کنید گاهی بهتر است خودتان را به جای همسرتان قرار دهید و دنیا را از دید او نگاه کنید. اگر اشتباهی از فرد مقابل شما سر می زند بهتر است تا باید بدانید که این اشتباه ممکن بود از سوی شما نیز اتافق بیفتد پس بهتر است کمی به او فرصت بدهید تا اشتباهات خود را جبران کند.

بازسازی رابطه ها

واقعیت را قبول کنید:

یکی دیگر از گام های مهم در بازسازی رابطه زناشویی واقع گرا بودن است ممکن است خیلی از جوان ها در پذیرش واقعیت با مشکل مواجه شوند آن ها اغلب در زمان بروز مشکل نمی توانند واقعیت را بپذیرند و پذیرش مشکل ها برای آن ها دشوار است. برای اینکه با واقعیت ها بیشتر رو به رو شوید می توانید به مشاوره نیز مراجعه کنید. یکی از تجربه هایی که ممکن است افردد در این زمینه داشته باشند تجربه طلاق و یا خیانت است این تجربه را خیلی از افراد ممکن است رد کنند و به درستی با آن رو به رو نشوند.

پیش فرض های خود را تغییر دهید:

افراد اغلب در زندگی دارای پیش فرض هایی هستند این پیش فرض ها ریشه در کودکی افراد دارد که می تواند در روابط عاطفی آن ها تاثیرگذار باشد بی توجهی از سوی پدر و مادر در کودکی می تواند پیش فرض های غلطی را در او ایجاد کند که در بزرگسالی فرد را با مشکل مواجه می کند روانشناسان می گویند بی توجهی والدین در دوران کودکی می تواند احساس خیانت را در افراد پرورش دهد بنابراین فرد با وجود چنین پیش فرض هایی می تواند با مشکلات زیادی مواجه شود.

شکست در رابطه زناشویی

آگاهی درباره نشانه های شکست رابطه می تواند به افراد کمک کند تا زودتر رابطه خود را از خطر نجات دهند زیرا برخی از این نشانه ها از همان دوران اول زندگی بروز پیدا می کنند و شما می توانید در روابط خود به آن ها برسید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *