دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

باز کردن سر صحبت با چند قدم طلایی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

تکنیک های برقراری ارتباط و باز کردن سر صحبت با دیگران موجب می شود تا شما بتوانید ارتباط بهتری با دیگران برقرار کنید مهارت های ارتباطی در این زمینه بسیار موثر هستند و روابط اجتماعی شما را گسترده تر می کنند. شما می توانید با استفاده از برخی تکنیک ها شیوه های موثری را برای برقراری ارتباط داشته باشید که در این بخش اشاره می کنیم.

خیلی از افراد با قرار گرفتن در برخی از موقعیت ها نمی توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند این افراد در حقیقت در شروع یک رابطه و گفت و گو دچار مشکل می شوند شاید شما هم در چنین شرایطی قرار گرفته باشید و ممکن است شما نیز تجربه های متفاوتی با دیگر افراد داشته باشید. خیلی از ما روزانه در محیط های اجتماعی مختلف و تاثیرگذاری قرار می گیریم و نمی دانیم که چگونه در هر موقعیت باید ارتباط برقرار کنیم در حقیقت ما نمی دانیم که چگونه سر صحبت را با دیگران باز کنیم باید بدانید که این فرایند پیچیده نیست و شما می توانید به راحتی این کار را انجام دهید تنها کافی است با یک سوال بحث خود را آغاز کنید و یا می توانید از تکنیک های برقراری ارتباط و باز کردن سر صحبت که در این بخش به آن ها اشاره می کنید استفاده کنید. همانطور که می دانید صحبت کردن یک نوع هنر است و یکی از اساسی ترین مهارت های برقراری ارتباط می باشد این مهارت به شما کمک می کند تا در اجتماع از توانایی بالایی برخوردار باشید و فرصت های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

باز کردن سر صحبت:

افرادی که مهارت خوب حرف زدن را بلند نیستند در جامعه و در زمان برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل می شوند این افراد ممکن است فرصت های زیادی را در زندگی خود از دست بدهند برقراری اینگونه از ارتباطات دارای روش هایی است و شما باید بتوانید ارتباطات خود را در این قالب مهار کنید و مدیریت کافی بر روی آن داشته باشید. اغلب افراد برای باز کردن بحث به یک جرقه نیاز دارند جرقه ای که آن ها را به دیگران متصل می کند اما اگر افراد در به کار بردن این جرقه دچار ترس و واهمه شوند در حقیقت نمی توانند به درستی ارتباط برقرار نمایند.

باز کردن سر صحبت

ترس از شروع گفتگو:

یکی از علت هایی که موجب می شود تا فرد از برقرار کردن ارتباط با دیگران دوری کند ترس از هم صحبتی است اغلب افراد دوست دارند که شروع بحث از سوی دیگران باشد تا سختی این بار از روی آن ها برداشته شود خیلی از افراد نیز به دلیل عدم اعتماد به نفس خود نمی توانند ارتباط برقرار کنند این افراد در دوران کودکی به خوبی از سوی پدر و مادر حمایت نمی شوند و نمی توانند ارتباطات صحیحی داشته باشند. با این وجود چگونه می توانیم بر ترس های خودمان غلبه کنیم و آن ها را کنترل نماییم؟ بهتر است کمی به ترس هایمان غلبه کنیم و این موضوع را بپذیریم که در صورت صحبت کردن در یک جمع هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد بنابراین بهتر است حتی برای یک بار هم که شده این موقعیت را تجربه کنیم و بر ترسمان غلبه کنیم.

نحوه شروع صحبت

با افراد پذیرا صحبت کنید:

برای باز کردن سر صحبت با دیگران بهتر است ابتدا افرادی که پذیرا و گرم هستند را برای مکالمه خود انتخاب کنید این دسته از افراد به خوبی زبان بدن را تشخیص می دهند و می توانند با شما ارتباط خوب و موثری برقرار کنند شما اگر از علاقه مندان به برقراری ارتباط با دیگران هستید می توانید با داشتن زبان بدن با این دسته از افراد ارتباط برقرار کنید. نشانه های زبان بدن به خوبی نشان می دهد که کدام افراد به برقراری ارتباط با شما علاقه مند هستند به عنوان مثال اگر این دسته از افراد ارتباط چشمی موثری با شما برقرار می کنند می توانید به آن ها اعتماد کنید.

نحوه صحبت کردن

  •  آرون گروپس

چگونه صحبت را آغاز کنیم؟

گام اساسی در این زمینه این است که چگونه سر صحبت را با دیگران باز کنیم بی شک می دانید که شروع کردن یک مکالمه سخت ترین مرحله آن است و اگر از این مرحله عبور کنید می توانید به راحتی با دیگران ارتباط داشته باشید. اما برای شروع صحبت باید از چه واژه هایی استفاده کنیم و چگونه می توانیم این مرحله را به خوبی پشت سر بگذرانیم برای اینکه بتوانید یک مکالمه مناسب داشته باشید باید بعد از سلام کردن از سوال های آسان شروع کنید سوال هایی که پاسخ دادن به آن ها چندان شخصی نباشد و فرد توانایی پاسخ دادن به آن ها را داشته باشد اما هدف ما از پرسیدن این سوالات چه باید باشد؟ هدف اصلی از پرسیدن این سوالات رسیدن به شناخت کافی از فرد مقابل است.

از طرق مقابل تعریف کنید:

شما می توانید برای شروع کردن یک بحث از تعریف کردن شروع کنید یعنی می توانید از طرف مقابلتان و نحوه معاشرت او تمجید کنید شما می توانید با طرح تعریف هایی کوچک و کوتاه نظر او را جلب کنید مثلا می توانید بگویید چه لباس زیبایی چه شال خوش رنگی اینگونه از تعریف ها می تواند تاثیرات خوبی در ارتباطات داشته باشد. این دسته از تعریف ها و تمجیدها می توانید درباره محیط های خانه و محیط های کار نیز باشید مثلا می توانید بگویید که چه مجسمه زیبایی دارید چه دیزاین آرامش بخشی دارید این تعریف ها می تواند باعث هم صحبتی شود و سر صحبت را باز می کند.

نحوه باز شدن سر صحبت

از موقعیت سوال کنید:

شما با افراد در محیط ها و موقعیت های گوناگونی آشنا می شوید برای اینکه بتوانید ارتباط بهتری برقرار کنید می توانید از طرف مقابل بپرسید که برای چه به این مراسم دعوت شده است و یا اینکه مهمانان حاضر چه کسانی هستند.

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم زبان بدن یکی از شیوه های موثر در برقرار کردن ارتباط های اجتماعی می باشد شما می توانید نشانه های زبان بدن را بهتر بشناسید و در لینک با مطالعه بیشتر در این زمینه از تکنیک های مهم آن استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *