دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی مگان ۲۰۰۰ اتومات و دنده ای و ویژگی های مثبت این خودرو

  • ساناز براتی
  • ۳ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

خودرو مگان ۲۰۰۰ یک سدان فرانسوی می باشد که طرفداران خاص خود را دارد، این خودرو مناسب یک سواری خانوادگی می باشد و نباید از ان شتاب زیادی را توقع داشت، برای بررسی این خودرو در این مطلب با ما همراه شوید.

خودرو مگان یک سدان فرانسوی است که در حال حاضر دوره میانسالی خود را طی می کند و طرفدان خاص خود را دارد، این خودرو فرانسوی آپشن های مختلفی دارد که در این مطلب با آن آشنا می شویم. با بررسی خودرو مگان ۲۰۰۰ در این مطلب همراه ما باشید.

بررسی خودرو مگان ۲۰۰۰

رنو مگان خودرویی است سدان از کشور فرانسه که برای اولین با در سال ۱۹۹۵ معرفی شد، این خودرو به عنوان جانشین خودروی رنو ۱۹ وارد بازار شد. مگان در همان آغاز با دو نسخه سدان و هاچبک تولید و عرضه شد و تا کنون نیز این روند ادامه یافته است. تا کنون ۴ نسل از این خودرو معرفی و به بازار راه یافته اند، نسل دوم مگان در سال ۲۰۰۶ به شکل وارداتی و بعد از سال ۱۳۷۸ به شکل مونتاژ وارد بازار ایران شد. خودرو مگان یکی از بهترین و موفق ترین محصولات کمپانی رنو می باشد که فروش بالای آن همچنان در جهان ادامه داشته است. مگان هنگام ورود به بازار کشور ما به خاطر ظاهر جذاب و ویژگی های فنی بالا در کنار قیمت منطقی آن دوره، روزهای خوبی را تجربه نمود و فروش فوق لعاده ای داشت. خودرو مگان با دو موتور ۱/۶ و ۲ لیتری وارد بازار شد که به ترتیب دارای ۱۱۵ و ۱۳۲ اسب بخار بودند و برای این مدل ها دنده دستی و اتوماتیک در دسترس بود.

بررسی خودروی فرانسوی مگان ۲۰۰۰

خودرو مگان ۲۰۰۰ سدانی فرانسوی است که دوره میان سالی خود را طی می نماید، با این وجود طرفداران مخصوص به خود را دارد و توانسته توجه افراد بسیاری را به سوی خود جلب کند. برای بررسی بیشتر این خودرو و آشنایی بیشتر با مگان ۲۰۰۰ در این مطلب همراه ما باشید.

مگان ۲۰۰۰ و ملاحظه آن

طراحی ظاهری خودرو

در ابتدا خودرو مگان ۲۰۰۰ را از لحاظ ظاهری بررسی می کنیم. ممکن است امروز چهره و ظاهر مگان چندان جالب نباشد و باعث وجد نشود و برای برخی از مد افتاده باشد ولی وقتی این خودرو را با خودرو های هم دوره رقیب مقایسه می کنیم متوجه خوش تیپ بودن آن خواهیم شد. مگان با چراغ های وحشی زاویه دار و جلو پنجره منحصر به فردی که داشته توانسته افراد زیادی را مجذوب خود نماید. مگان در ظاهر طوری طراحی شده که هم جوانان و هم مسن تر ها را راضی نگه داشته است. مگان با کمک ویژگی های خاصی که در ظاهر خود داشت توانست در میان تمان گروه های سنی محبوب شود. خودرو مگان ویژگی های مثبتی در دماغه و نیم رخ کناری دارد اما کم کم با رفتن به قسمت انتهایی با افت خلاقیت و هماهنگی رو به رو خواهیم شد. حال اگر از قسمت عقب خودرو به آن نگاه کنید چراغ های آن را خواهید دید که مشابه خودرو نیسان طراحی شده اند و در کنار صندوق خوش فرم نظربیننده را جلب می کنند. ولی باید بدانید که صندوق عقبب مگان به خوبی دیگر قسمت ها طراحی نشده و با دیگر خطوط بدنه هماهنگ نیست و در برخی زاویه ها هارمونی بدنه را بر هم زده است.

ملاحظه و آشنایی با مگان ۲۰۰۰

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طراحی داخلی خودرو

در بررسی طراحی داخلی مگان ۲۰۰۰ باید بگوییم که داخل خودرو به زیبایی بیرون ان نیست، با این وجود همچنان چیدمان قابل قبولی دارد. در قسمت داخلی خودرو سادگی بیش از اندازه دریچه های تهویه و طراحی نا مناسب اهرم تعویض دنده را می بینیم که قابل قبول نیستند. ولی در دیگر قسمت ها می توان طراحی معقول و منطقی را دید که با توجه به سن و سال خودرو بسیار مناسب است. کیفیت متریال به کار رفته در داخل خودرو در حد متوسط است نه خیلی خوب و عالی است و نه جنس مواد را می توان ضعیف دانست. البته خودرو مگان مونتاژ شده در داخل ایران ضعف بسیاری در کیفیت مونتاژ به ویژه به صدا افتادن داشبورد داشت. می توان از نکات مثبت کابین به فضای جادار و نسبتا راحت آن در کلیه ی صندلی ها اشاره نمود، راحتی صندلی ها در کنار شیشه های بزرگ محیطی دلباز و مناسب را به منظور استفاده خانوادگی فراهم نموده اند. همچنین فضای کافی صندوق عقب باعث شده تا رنو مگان یک سدان عالی برای خانواده محسوب شود و نیاز به فضای زیاد را بر طرف ساخته است.

بررسی خودرو مگان ۲۰۰۰

آپشن های رفاهی و ایمنی خودرو

در ادامه بررسی به معرفی آپشن های ایمنی و رفاهی خودرو مگان ۲۰۰۰ می پردازیم. شاید مگان های تیپ ۱ پیشرانه ۱۶۰۰ مونتاژ شده در داخل از لحاظ امکانات بسیار پایین می باشند و نمونه های E2 آن نیز خودروهای کاملی نبودند ولی مدل دو لیتری این خودرو دارای شرایط بهتری بود و با ارائه امکانات مختلفی مثل ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، ایربگ راننده و سرنشین کناری، سیستم کلید کارتی و استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتومات، آینه های جانبی برقی، شیشه های برقی اتوماتیک برای تمامی درها، پرده عقب و جانبی، برف پاک کن هوشمند، چراغ های اتوماتیک، فرمان برقی، کامپیوتر سفری و بسیاری موارد دیگر نسبت به سال تولید خودرویی با آپشن های زیاد محسوب می شد.

نقد و وارسی مگان ۲۰۰۰

البته نمونه وارداتی خودرو نسبت به نوع مونتاژ شدن دارای آپشن های بیشتری بود، مثلا نوع وارداتی از ایربگ های جانبی نیز بهره مند بود که در نوع مونتاژ شده حذف شده بود. در دوره ای که برخی خودرو ها مانند زانتیا، آوانته و مزدا ۳ قدیم به ترتیب دارای ۱/۵، ۳ و ۴ شتاره ایمنی ازموسسه Euro-NCAR در کشور فروخته می شدند، رنو مگان با ۵ ستاره ایمنی با عنوان خودرویی کاملا ایمن معرفی شد و در بین رقبا جایگاهی ویژه یافت. البته همانطور که گفته شد این ستاره ها به نوع وارداتی داده شد نه نوع مونتاژ شده در ایران!

 نقد و بررسی مگان ۲۰۰۰

سیستم انتقال قدرت و موتور خودرو

پیشرانه مگان ۱/۶ لیتری، موارد مشترک زیادی با پیشرانه تندر ۹۰ داشته است ولی به خاطر بعضی از تفاوت ها در برنامه پردازشگر مرکزی و زمان بندی سوپات و … کمی قدرتمند تر ظاهر شده است. در این مطلب به بررسی پیشرانه ۲ لیتری مگان می پردازیم .این موتور ۱۶ سوپاپ با ۱۳۶ اسب بخار و ۱۸۸ نیوتن گشتاور می باشد که یک گزینه مناسب برای خودرویی ۱۳۸۵ کیلوی می باشد ولی این اعداد بیشتر روی کاغذ هستند و در عمل این خودرو شتاب گیری متوسطی دارد و در حالت رسمی برای این سدان فرانسوی عدد ۱۱/۱ و در تست های انجام شده اعداد بدتری برای آن ثبت شده است. برای این شتاب گیری پایین در ابتدا مشکل را در تعداد کم جعبه دنده ۴ سرعته آن دانستیم ولی با توجه به این موضوع که اغلب خودروهای دو لیتری اتومات آن دوره مانند مزدا ۳ نسل قبل و هیوندی آوانته اتوماتیک با وجود داشتن جعبه دنده ۴ سرعته شتاب بهتری را ارائه داده بودند، فهمیدیم که دلایل مختلف دیگری مانند وزن و تاخیر در پدال گاز و مکث های بی مورد جعبه دنده در افت شتاب خودرو تاثیر گذار بوده اند.

نظارت بر مگان ۲۰۰۰

با تمام توضیحات داده شده اگر به دنبال مسابقه دادن با این خودرو نیستید، توانایی های مدل ۲ لیتری آن کافی است و در سطح شهر و جاده مشکلی نخواهید داشت. درباره مصرف سوخت خودرو باید بگوییم که اوضاع قابل قبولی دارد و موتور یورو ۳ مگان با مصرف ترکیبی در صد کیلومتر نسبت به سال ساخت و حجمی که دارد چندان پر مصرف نیست. مقدار سوختت این خودرو در بررسی های انجام شده به حدود ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

ملاحظه و نقد مگان ۲۰۰۰

تجربه رانندگی

در بررسی های انجام شده افرادی که با خودرو مگان ۲۰۰۰ رانندگی کرده اند، در وهله اول نرم بودن فرمان را اعلام می کنند، بعد از آن دید مناسب راننده به اطراف است که در کنار کیفیت سواری خوب و رفتار منطقی سیستم تعلیق رانندگی خوبی را ارائه داده است. موضوعی که در حین رانندگی هر از گاهی ممکن است آرامش سرنشینان را بر هم بزند صدای نسبتا زیاد پیشرانه است که در دورهای بالاتر از ۳۰۰۰ به داخل کابین راه می یابد. این صدا به ویژه در سرعت های بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر به دلیل افزایش دور موتور بیشتر می شود. وجود جعبه دنده قدیمی یکی از نقاط ضعف در این خودرو محسوب می شود البته بودن جعبه دنده اتومات آن هم با امکان دنده به شکل دستی برای انسان تنبل امروزی که حوصله کلاج گرفتن را ندارد یک مزیت در خودرو محسوب می شود. در برخی موارد جعبه دنده خودرو باعث اعصاب خوردی راننده می شود، شتاب اولیه خودرو همان طور که گفته شد در حد متوسط می باشد و نمی تواند انتظار بیشتری از آن داشت.

ملاحظه خودروی مگان ۲۰۰۰

 باید بدانید که خودرو مگان در حال حاضر نیز در دسته خودروهای خوش قیافه قرار دارد و با داشتن ایمنی مناسب، کابین جادار و کیفیت سواری مطلوبی که دارد می تواند سرویس دهی خوبی به یک خانواده بدهد. رانندگی با این خودرو در سطح شهر و جاده مطلوب بوده و تجربه خوبی را برایتان رقم خواهد زد. 

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *