دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی ساعت هوشمند هایلو ls02 و شناخت قابلیت های جذاب آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۲ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

ساعت هوشمند هایلو ls02 با فریم مربعی شکل بر روی کاغذ از قابلیت های جذابی چون سیستم پایش خواب، حداقل دوام باتری ۲۰ روزه، پایش مداوم ضربان قلب و توانایی رهگیری ۱۲ ورزش مختلف بهره می برد. با بررسی هایلو ls02 همراه ما باشید تا با این محصول جذاب بیشتر آشنا شوید.

ساعت هوشمند هایلو ls02 نسبت به مدل قبلی پیشرفت چشمگیری داشته و مخاطب پسندتر شده است. این ساعت بر روی کاغذ عملکرد خیلی خوبی از خود ارائه کرده است. با آرگا همراه باشید تا با بررسی ساعت هوشمند هایلو ls02 بیشتر آشنا شوید.

آشنایی و بررسی ساعت هوشمند هایلو ls02

هایلو برند تجاری بین المللی شرکتی چینی به نام دونگوآن لیشینگ می باشد که مدتی است با شرکت معتبر شیائومی نیز همکاری می کند. این برند بر خلاف برندهایی مانند ریلمی و پوکو که مستقیما به شیائومی وابسته می باشند هیچ ارتباط مستقیمی با شیائومی نداشته و فقط صاحب برند هایلو همکاری هایی با شیائومی داشته است. هایلو اکنون به بازار گجت های هوشمند ورود پیدا کرده و ساعت های هوشمند و ایردبازهای این کمپانی چینی در بازار ایران هم مشاهده می شود. کمپانی دونگوآن  فعالیت خود را از سال ۲۰۱۵ آغاز نموده و در سال ۲۰۱۸ برند هایلو را جهت رقابت در بازارهای بین المللی به ثبت رساند. ساعت های هوشمند برند هایلو به دو دسته LS و SOLAR تقسیم می شوند که طراحی فریم سری LS مربعی بوده و سری فریم SOLAR به صورت دایره ای می باشد.

چنانچه شما از طرفداران گجتهای هوشمند به ویژه ساعت های هوشمند باشید حتما اطلاع دارید که کمپانی اپل با عرضه ساعت های هوشمند منحصر به فردش تا مدت ها در بازار فروش این نوع گجت یکه تاز بوده است. بعد از اپل شرکت سامسونگ نیز به عنوان غول تکنولوژی دنیا وارد این عرصه شد. ولی برند شیائومی نیز در زمینه تولید گجت های هوشمند گام مهمی برداشته و با تولید محصولات زیبا، با کیفیت و خوش قیمت توانست مخاطبانش را شگفت زده کند و نتیجه تفکر فروش خوب شیائومی محصولات سری می این شرکت می باشد. و حالا برند هایلو که همکاری هایی با کمپانی شیائومی نیز دارد به عرصه طراحی و تولید گجت های هوشمند ورود کرده و با ارائه ساعتهای هوشمندش از جمله هایلو ls02 قصد دارد نگاه مخاطبین و طرفداران این نوع محصولات را به خود جلب سازد.

به طور خلاصه امکاناتی که هایلو ls02 در اختیار کاربر قرار می دهد عبارتند از میزان مصرف کالری، پایش ضربان قلب، کنترل موسیقی، پایش کیفیت خواب، پایش ۱۲ حرکت مختلف ورزشی، دریافت اعلانها، ساعت، تاریخ، وضعیت آب و هوا، محاسبه مسافت طی شده، شمارش قدم ها، هشدار کم تحرکی و … می باشد. در ادامه به بررسی ساعت هوشمند و زیبای هایلو ls02 می پردازیم. اما قبل از آن ناگفته نماند آنچه موجب محبوبیت این مدل در بازار شده این است که علاوه بر بهبودهایی که نسبت به نسل قبلی پیدا کرده با قیمت مناسبی نیز ارائه می شود که مخاطبین را به خرید این ساعت هوشمند تشویق می کند.

  •  آرون گروپس

طراحی ظاهری

در بررسی طراحی ساعت هوشمند هایلو ls02 باید گفت این ساعت با فریم مربعی شکلی که دارد از نظر طراحی بدنه در نگاه اول به ساعت های هوشمند کمپانی اپل خیلی شباهت دارد. ضمنا بررسی ها نشان می دهد هایلو ls02 از نشر طراحی و شکل ظاهر نسبت به نسل قبلی تفاوت چندانی پیدا نکرده و اگر دوستدار یک گجت هوشمند با فریم مربعی هستید این ساعت زیبا انتخاب جذابی خواهد بود و نظر شما را جلب خواهد کرد. جنس بدنه ساعت فلزی بوده و بند آن سیلیکونی می باشد که این بند ضد حساسیت بوده و این خصوصیت به همراه وزن سبک و ۳۵ گرمی هایلو ls02 سبب می شود کاربران در استفاده مداوم از این ساعت احساس راحتی نمایند. البته هایلو ls02 نسبت به نسل قبلی حدود یک گرم سنگین تر شده  است.

این ساعت در دو رنگ نقره ای و مشکی به بازار عرضه می شود و بنا به نظر کاربران بند سیلیکونی ساعت دوام زیادی داشته و به خاطر سوراخ های متعددی که روی بند تعبیه شده است به آسانی سایز هر مچ دستی خواهد شد. ناگفته نماند هایلو ls02 به یک قفل ساده سگکی هم مجهز شده است. در لبه سمت راست بدنه ساعت کلید روشن و خاموش کردن حضور دارد و باقی لبه ها عاری از هر کلیدی می باشد.

در پشت ساعت نیز سنسورهای پایش ضربان قلب و سلامتی و پین های شارژ هایلو ls02 دیده می شود.

قابل ذکر است هایلو ls02 ضد آب و گرد و غبار بوده و از استاندارد IP68 بهره می برد و ضمنا به خاطر مجهز شدن به قاب و دکمه های فلزی در مقابل ضربه هم تا حدود زیادی مقاوم می باشد. همچنین این بدنه در برابر دمای خیلی زیاد یا خیلی کم مقاوم بوده و در برابر خوردگی ها هم از خود مقاومت نشان داده است. در ادامه باید اشاره کرد طبق گفته های برند هایلو این ساعت دارای ساختار skin-friendly می باشد به این مفهوم که متریال بکار برده شده در فریم و بند ساعت از مواد ضد حساسیت بوده و آلیاژ استفاده شده در قاب و سیلیکون به کار رفته در بند هایلو ls02 در طولانی مدت حساسیتی در پوست کاربر ایجاد نخواهد کرد. ضمنا بند ساعت نیز نسبت به تغییرات دمایی زیاد یا پایین مقاوم بوده و تغییر شکل نخواهد داد. ضمنا امکان جداسازی بند فابریک ساعت نیز وجود دارد تا ساعت را تمیز کرد یا از دیگر بندهای طراحی شده برای ساعت هم بهره برد.

نمایشگر

ابتدا  باید اشاره کرد که شرکت سازنده این ساعت به انتقاداتی که کاربران به نمایشگر نسخه قبلی داشتند توجه نموده و در نسخه جدید تلاش کرده نمایشگری مناسبتر را به کار گیرد. ساعت هوشمند هایلو ls02 از نمایشگر  ۱.۴ اینچی ال سی دی TFT بهره می برد که بررسی ها نشان می دهد نسبت به نسل قبل حدود ۰.۱ اینچ بزرگتر شده و با بهبودهایی در رزولوشن نیز همراه شده است.

به عبارت دیگر وضوح تصویر هایلو ls02 به ۳۲۰*۳۲۰ پیکسل ارتقا یافته که نسبت به هم خانواده خود کیفیت بهتری پیدا کرده است. نمایشگر این ساعت زیر یک شیشه منحنی ۲.۵ بعدی قرار دارد که این شیشه گرمادیده وظیفه دارد از صفحه نمایش هایلو ls02 محافظت کند. به عبارت دیگر گلس این ال سی دی در مقابل خط و خش مقاوم می باشد و این امر می تواند برای کاربرانی که در طی روز به صورت مداوم از ساعت بهره می گیرند مهم باشد. لبه های منحنی این نمایشگر به زیبایی طراحی شده اند و ضمنا سرعت تاچ صفحه نمایش نیز خیلی خوب است و کاربر می تواند با کشیدن انگشت به جهت های مختلف به آسانی به اطلاعات مدنظرش دسترسی پیدا کند.

قابلیت های جذاب ساعت هوشمند هایلو ls02

به طور کلی از وظایف مهم ساعت های هوشمند امروزی کنترل سلامت بدن می باشد که این امر به چند بخش مجزا تقسیم می شود. این بخش ها شامل سیستم پایش تحرکات ورزشی، پایش وضعیت خواب و سنسورهای کنترل علائم حیاتی می باشد که به شکل غیر مستقیم در عملکرد دو بخش اول نیز تاثیرگذار می باشند. ساعت هوشمند هایلو ls02 نیز در دسته گجت های مراقبت مراقبت سلامتی و تناسب اندام قرار دارد که توانایی و قابلیتهای مختلفی در این زمینه دارد. در ادامه با این قابلیت ها در ساعت هایلو ls02 آشنا می شوید.

سیستم پایش ۱۲ حرکت ورزشی مختلف

هایلو ls02 قادر است در حین انجام ۱۲ ورزش مختلف اطلاعات بدنی را برای کاربر ذخیره نماید در صورتی که نسل قبلی از ۹ حالت ورزشی پشتیبانی می کرد. ۱۲ حالت ورزشی ذکر شده عبارتند از دویدن داخل سالن، دویدن در فضای باز، بسکتبال، فوتبال، پیاده روی، کوه نوردی، دوچرخه ثابت، دوچرخه سواری، تمرین آزاد، ژیمناستیک، یوگا و در نهایت قایق سواری می باشد. البته این ساعت از ورزش شنا پشتیبانی ندارد اما می توان آن را در موقع حمام و استخر پوشید ولی برای سونا و غواصی اصلا نباید استفاده کرد. ضمنا توصیه می شود در صورت خیس شدن ساعت آن را سریع خشک کنید تا عمر ساعت کوتاه نشود.

سیستم پایش میزان کالری مصرفی

اگر مفهوم پایش برای شما جای سوال دارد باید گفت هنگامی که ساعت هایلو ls02 را بر دست دارید می توانید با رفتن به منوی ساعت و انتخاب بخش work out ورزشی را در که در حال انجامش هستید انتخاب کنید. بعد از آن ساعت متناسب با نوع ورزش ، ضربان قلب را طی فعالیت ورزشی، تایم انجام ورزش، … میزان کالری مصرفی تان را در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید همه این موارد را در اپلیکیشن هایلوفیت مشاهده نموده و حرفه ای تر ورزش نمایید. در این اپلیکیشن می توانید اطلاعاتی مانند ضربان قلب، حرکات بدن در طول خواب، سبک یا عمیق بودن خواب و … را مشاهده کنید.

سیستم پایش ۲۴ ساعته ضربان قلب

یکی از نشانه های مهم و حیاتی بدن منظم بودن ضربان قلب است و چنانچه در این امر کوچکترین اشکالی وارد شود مراجعه به  پزشک ضروری می شود. ساعت هایلو ls02 این قابلیت را دارد که در ۲۴ ساعت شبانه روز ضربان قلب را چک کند تا کاربر از سلامت قلب خود آگاه باشد و در صورت هر اشکالی از طریق ویبره کاربر را مطلع می سازد.

سیستم منشی ۲۴ ساعته

در دنیای امروزی و شلوغی های آن اکثر افراد قرارها و فعالیت های روزانه شان را فراموش می کنند از این رو یکی دیگر از قابلیت هایی که هایلو ls02 با خود همراه کرده سیستم منشی ۲۴ ساعته می باشد که برنامه های روزانه را از طریق آلارم به کاربر یادآوری می کند.

سیستم پایش کیفیت خواب

چنانچه مشغله زندگی موجب شده تا به کیفیت خواب خود متر توجه کنید این ساعت کمک می کند تا از میزان کیفت خواب(خواب سبک یا سنگین بی کیفیت) خود مطلع شوید و با توجه به اطلاعات دریافتی برنامه خواب خود را تنظیم نمایید.

پشتیبانی از چندین زبان دنیا

طی بررسی ها مشخص شد ساعت هوشمند هایلو ls02 از زبان های مختلف دنیا مانند انگلیسی، آلمانی، روسی، چینی ، کره ای، عربی، ایتالیایی، پرتغالی، فرانسوی و اندونزیایی پشتیبانی می کند و نکته ای که برای کابران ایرانی جای انتقاد دارد عدم پشتیبانی این ساعت از زبان فارسی می باشد.

نرم افزار

مانند دیگر محصولات چینی از سیستم عامل هایلو ls02 اطلاعات زیادی در دسترس نمی باشد و همه اطلاعاتی که در این بخش اشاره می شود بر اساس گفته هایی است که در وبسایت رسمی هایلو و تجربه شخصی برخی کاربران ارائه شده است. در ابتدای بررسی قابل ذکر است این ساعت هوشمند هایلو ls02 از نرم افزار اختصاصی خود بهره می برد و کاربران اندروید و آی او اس می توانند با جستجوی کلمه Haylo در فروشگاه نرم افزاری خود به نرم افزار هایلوفیت یا هایلو اسپورت اپ دسترسی یابند که توسط آن ساعت هایلو ls02 را به گوشی همراه خود متصل نمایند.

نکته قابل توجه این است که برای استفاده از این اپلیکیشن باید کاربر به اندروید  ۴.۴ به بالاتر یا آی او اس ۸ به بالا مجهز باشد. ضمنا این ساعت از بلوتوث ۵ پشتیبانی می کند که در نسل قبلی این امکان حضور نداشت. در ساعت هایلو ls02 با استفاده از این نسخه بلوتوث می توانید به آسانی به گوشی متصل شده و کارهایی مانند ست کردن آلارمها، اطلاع یافتن از نوتیفیکیشن ها، پیام ها و تماس های دریافتی را به سادگی انجام دهید و بلوتوث گوشی هوشمند نیز ۵ باشد مصرف شارژ هر دو دستگاه خیلی کمتر خواهد شد.  این ساعت با بهره گیری از سنسورهای به کار رفته در آن به قابلیت فشارسنجی، شتاب سنجی، پایش ضربان قلب و … مجهز بوده و توسط این اپلیکیشن به همه داده ها و اطلاعات مدنظر می تواند دسترسی یافت.

باتری

با توجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شد این ساعت برای تامین انرژی خود از یک باتری ۲۶۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد که قادر است مدتی طولانی هایلو ls02 را روشن نگه دارد. ظرفیت باتری این ساعت نسبت به نسل قبلی ۰۲ افزایش یافته و در هایلو ls02 افزایش ۵۰ میلی متر ساعتی را شاهد هستیم. این باتری می تواند با یک بار شارژ در یک استفاده روزمره از همه امکانات ساعت حدود ۲۰ ساعت دوام بیاورد. و از آنجا که هایلو ls02 در رده ساعتهای پایش سلامت قرار دارد و از قابلیت سنجش نبض و ضربان قلب ۲۴ سعته برخوردار است در صورت استفاده از این قابلیت به صورت مدارم مصرف باتری نیز افزایش می یابد و در نتیجه روزهای روشن ماندن ساعت نیز کمتر خواهد شد.

در بررسی ها مشخص شد اگر قابلیت های هایلو  ls02 به صورت مداوم فعال نباشند باتری ساعت حدود ۳۰ روز آن را همراهی می کند که تایم جذابی خواهد بود و کاربران را شیفته خود خواهد ساخت. در پایان قابل ذکر است شارژ این باتری توسط یک کابل شارژر مغناطیسی که در جعبه آن قرار دارد انجام می شود که کافی است به پشت ساعت اتصال یابد. ویژگی این کابل نسبت به شارژر های معمولی این است که جهت اتصال به ساعت نیاز نیست بند سیلیکونی از بدنه جدا شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *