دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با خواص صابون زردچوبه برای پوست

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

برخی از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس درمان دارویی ندارد ولی شما می توانید با استفاده از برخی از مواد طبیعی مانند صابون زردچوبه از پیشروی بسیار سریع این بیماری جلوگیری کنید و تا حدودی اثرات آن را از روی پوست از بین ببرید. در این مطلب خواص دیگر این صابون را برایتان بررسی می کنیم.

خواص صابون زردچوبه برای پوست بسیار زیاد می باشد و شما می توانید با استفاده از این صابون به راحتی تمامی جوش ها و آکنه های صورت خود را از بین ببرید و زیبایی را بار دیگر به صورت خود بازگردانید و صورتی لطیف و عاری از هرگونه جای جوش و آکنه داشته باشید.

خواص صابون زردچوبه

خواص صابون زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه های بسیار پرکاربرد در هند می باشد و به عنوان زعفران هندی ها شناخته می شود و ایرانی ها نیز در بسیاری از غذا های خود از آن استفاده می کنند. زردچوبه دارای کوکورومین بوده است و خواص بسیار زیادی دارد که مهم ترین آن ها شامل خاصیت ضد درد و ضد عفونی کنندگی بدن می باشد و می تواند بدن ما را از هرگونه میکروب و باکتری پاکسازی کند. پزشکان طب سنتی این ماده را مفید برای پوست می دانند و آن را یکی از ایمن ترین راه های پاکسازی صورت معرفی کرده اند. در ادامه خواص این ماده را برای پوست بیان می کنیم.

درمان آکنه

اگر صورت شما دارای  آکنه می باشد و دوست دارید آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین ببرید می توانید از صابون زردچوبه استفاده کنید. این صابون با استفاده از خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی خود می تواند از عفونت های پوستی شما را دور نگه دارد و التهاب و قرمزی ناشی از آکنه را کاهش می دهد. از این صابون می توانید برای پوست های مختلف استفاده کنید.

درمان آکنه با صابون زردچوبه

درمان خشکی پوست

خشک شدن پوست شما به عوامل بسیاری زیادی از جمله آب و هوا، استفاده بی رویه از محصولات آرایشی و یا حتی استفاده از وسایل بی کیفیت می باشد و گاها خشک شدن پوست شما می تواند منجر به ایجاد ترک های پوستی شود. اگر دوست دارید پوست خشک خود را به راحتی درمان کنید می توانید از صابون زردچوبه استفاده کنید. این صابون می تواند پوست شما را احیا کند و به تغذیه آن بپردازد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

جوانی پوست با صابون زردچوبه

در نظر داشته باشید که استفاده از صابون زردچوبه می تواند پوست شما را جوان نگه داشته و پیری را به تاخیر بیندازد. البته یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند تا روند پیری را از خود دور کنید استفاده از غذا هایی می باشد که سرشار از آنتی اکسیدان است. اگر از این صابون به صورت منظم استفاده کنید می توانید نشانه های پیری مانند چین و چروک را کاهش بدهید و لکه های پوستی خود را از بین ببرید. در واقع زردچوبه می تواند با تحریک کلاژن پوست به جوان ماندن آن کمک کند.

صابون زردچوبه و خواص ضد باکتریایی آن

درمان اگزما

اگزما یکی از بیماری های پستی می باشد که به نام درماتیت پوستی هم نامیده می شود و بسیار شایع است. این بیماری با التهاب پوست دیده می شود و بیش تر در کودکان بوجود می آید و در برخی از موارد بسیار اندک تا بزرگسالی ادامه می یابد. اگر دوست دارید اگزمای خود را درمان کنید می توانید از خواص صابون زردچوبه بهره بگیرید. این صابون خاصیت بسیار زیادی برای پوست دارد و می تواند بیماری های پوستی بسیار زیادی را درمان کند.

درمان پسوریازیس

برخی از عفونت ها می توانند با تاثیر بر روی سیستم ایمنی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس ایجاد کنند. این بیماری باعث پوسته پوسته شدن پوست می شود و ظاهری ناخوشایند برای شما ایجاد می کند. اگر از این بیماری رنج می برید می توانید با استفاده از صابون زردچوبه آن را درمان کنید و ثرات آن را با چند بار استفاده محو کنید. این بیماری درمان دارویی ندارد ولی درمان های طبیعی می توانند کنترل گر آن باشند. در واقع زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد روند این بیماری را کند می کند و باعث می شود آسیب های پوستی کم تر شوند.

روشن شدن پوست با زردچوبه

کمک به روشن شدن رنگ پوست

ماسک های بسیار یادی برای روشن شدن پوست وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید ولی باید بدانید که روش های طبیعی با این که روند بهبودی کند تری دارند اما تاثیر گذاری آن ها بیش تر می باشد. استفاده از صابون زردچوبه به شما کمک می کند تا پوست شفاف و صافی داشته باشید و رنگ پوست خود را یک تا دو درجه روشن تر کنید. در واقع این صابون یکی از بهترین و طبیعی ترین موادی می باشد که می توانید برای درمان و سلامت پوست خود از آن استفاده کنید و رنگدانه های تیره پوست خود را از بین ببرید.  این روش یک فایده دیگری هم دارد و در گذشته مورد توجه بسیاری از افراد بوده است آن هم از بین بردن مو های زائد می باشد. در واقع افرادی که در گذشته زندگی می کرده اند از زردچوبه برای از بین بردن مو های زائد بدن خود کمک می گرفتند و از این روش رضایت بسیار زیادی داشتند

زردچ.به براس پوست خواص بسیار زیادی دارد.

زردچوبه یکی از ادویه های بسیار گران بها می باشد و استفاده از صابون آن برای سلامت پوست خالی از لطف نیست. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل سایر مقالات آرگا را درباره طرز تهیه صابون زردچوبه و صابون مراغه مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *