دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طریقه مطرح کردن ازدواج با خانواده و نکاتی برای آمادگی بیشتر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

برای مطرح کردن ازدواج با خانواده جوان ها باید به شناخت کافی از یکدیگر دست پیدا کنند یعنی شما زمانی باید فرد مورد نظر را به خانواده معرفی کنید که می دانید انتخاب شما است و به شناخت نسبتا کمی از او رسیده اید شما برای عنوان این موضوع باید کمی بیشتر خانواده را بشناسید و سعی کنید تا آن ها را برای انتخاب خود قانع کنید.

بسیاری از جوانان زمانی که تصمیم به ازدواج می گیرند نمی دانند که چگونه این تصمیم مهم را با خانواده خود در میان بگذارند و هنگام بروز این امر به مشکل بر می خورند طبق گفته روانشناسان این رفتار از سوی نوجوانان به نوع واکنش و فرهنگ خانوادگی آن ها بر می گردد یعنی در خانواده هایی که با روی باز از این موضوع استقبال می شود جوانان با آزادی بیشتری این تصمیم را عنوان می کنند. همانطور که می دانید در جامعه امروزی جوانان از طریق ازدواج های سنتی و یا غیر رسمی شریک زندگی خود را انتخاب می کنند که در هر دو صورت باید این موضوع را به خانواده خود بازوگو کنند با توجه به اینکه برخی از جوانان از عنوان کردن این مطلب شرم دارند ما شیوه هایی را ارئه می دهیم که موجب می شود تا راحت به مطرح کردن موضوع ازدواج با خانوده بپردازید و از مجرای صحیح آن وارد شوید. شما با توجه به شناختی که از خانواده خود دارید باید سعی کنید تا به شیوه ای درست این موضوع را عنوان کنید مثلا می توانید از برنامه های خود برای زندگی آینده شروع کنید و به بحث ازدواج برسید.

نحوه مطرح کردن ازدواج با خانواده:

همانطور که گفیتم ابتدا شما باید بدانید که خانواده شما از کدام نوع هستند اگر فرک می کنید که خانواده شما با آغوش باز این موضوع را می پذیرند بنابراین بدون هیچ معطلی به سراغ آن ها بروید در غیر این صورت باید سعی کنید تا بیشتر به آن ها نزدیک شوید و برای معرفی فرد مورد نظر خود باید ابتدا از عنوان ویژگی های مثبت آغاز کنید. اگر می خواهید ازدواج سنتی داشته باشید باید به خانواده بگویید که چه ملاک هایی برای ازدواج دارید و اگر هنوز به این ملاک ها نرسیده اید باید با دقت عمل بیشتری انتخاب کنید.

 درخواست ازدواج از خانواده

خودخواهی را فراموش کنید:

این را بدانید که شما در عنوان کردن این موضوع نباید تنها به خودتان فکر کنید و باید به فکر فرد مقابل خود نیز باشید ممکن است طرف مقابل به عنوان کردن این موضوع با خانواده رضایت بدهد و شما برای رفتن به سربازی و خرید خانه این اتفاق را عقب بیاندازید بنابراین بهتر است تا بدون دست دست کردن موضوع را عنوان کنید. همچنین برخی از افراد نیاز به زمان بیشتری دارند تا یکدیگر را بشناسند بنابراین عنوان کردن و یا نکردن این موضوع به خانواده باید با توافق دو طرف صورت بگیرد.

حتما موضوع را عنوان کنید:

مطرح کردن ازدواج با خانواده بسیار اهمیت دارد زیرا با در جریان گرفتن خانواده شما می توانید تصمیمی جدی تر بگیرید و از مشورت های آن ها استفاده کنید برخی ها اعتقاد دارند که طولانی شدن یک رابطه می تواند صدمه زیادی به دو طرف بزند بنابراین اگر تردید دارید که این موضوع را عنوان کنید ما پیشنهاد می کنیم که موضوع را مطرح کنید. برخی از افراد برای شناخت بیشتر ین مدت را طولانی می کنند در صورتی که ممکن است با مشکلاتی در رابطه مواجه شوند اما در حقیقت با شناخت و اطلاع خانواده ها رابطه شما رسمی تر و ایمن تر می شود و می توانید حقایق بیشتری را بشناسید.

مطرح کردن ازدواج با خانواده

آمادگی داشته باشید:

زمانی موضوع را مطرح کنید که می دانید طرف مقابل شما کیست و چه شخصیتی دارد آماده نبودن برای عنوان موضوع شما را فردی بدون آگاهی نشان می دهد شما باید بدانید که هدفتان از ازدواج چیست و چرا فردی که مد نظر دارید را انتخاب کرده اید. اگر مشکلاتی در رابطه دارید می توانید با مطرح کردن آن ها مشورت بگیرید و مسیر درستی را انتخاب کنید در هر صورت برای روزی که قصد عنوان مطلب را دارید باید آماده باشید و اگر افراد با تجربه ای در اطرافتان هستند می توانید از تجربه های آن ها استفاده کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

موضوع را به چه کسی بگوییم؟

شما باید در این زمینه ببینید که چه کسی در خانه بیشتر تصمیم گیری ها را انجام می دهد مادر یا پدر؟ و یا اینکه اگر یکی از والدین می تواند با دید بازی به این موضوع نگاه سعی کنید اول با او موضوع را در میان بگذارید و در نهایت بعد از مشورت کردن با او موضوع را به دیگر اعضا عنوان کنید. در این میان برخوردی که والدین با موضوع دارند به نوع نگاه آن ها باز می گردد برخی با خونسردی رو به رو می شوند و برخی دیگر با عصبانیت و مخالفت در هر صورت شما باید سعی کنید تا رگ خواب خانواده را در دست بگیرید.

مشورت در ازدواج با خانواده

در صورت مخالفت چه کنیم؟

اگر با مخالفت از سوی خانواده رو به رو شدیم باید چه کنیم؟ در این زمان شما باید خونسردی خود را حفظ کنید و به آن ها فرصت دهید تا در این زمینه بیشتر فکر کنند باید بدانید که با عصبانیت و جبهه گیری کاری از پیش نمی برید. سعی کنید خصوصیات مثبت فرد مقابل را ذکر کنید اگر مخالفت های خانواده به دلیل اختلافات فرهنگی و یا … است یعی کنید تا شفاف سازی بیشتری کنید ممکن است خانواده با برخی از سوء تفاهم ها مواجه شوند.

چگونه بگوییم که قصد ازدواج داریم

یکی از مهم ترین اشتباهات در ازدواج که نباید مرتکب شویم لجبازی با خانواده برای زادواج است شما نباید بدون رضایت والدین ازدواج کنید زیرا با مشکل های زیادی ممکن است مواجه شوید شما باید سعی کنید تا هر چند به میزان کم رضایت والدین را در این زمینه دریافت کنید و سعی کنید تا در هنگام مخالفت آن ها را قانع کنید. به خانواده نشان دهید که تصمیم درستی گرفته اید و می خواهید با فردی زندگی کنید که عاشقانه او را دوست دارید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *