دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با برکات و خواص سوره بلد

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

نودمین سوره مبارکه قرآن کریم سوره بلد می باشد که قرائت آن آثار و برکات زیادی را به همراه دارد، در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با خواص سوره بلد آشنا کنیم تا از قرائت آن غافل نشوید.

سوره مبارکه بلد جزو سوره های مکی می باشد که بعد از سوره «ق» نازل شده است و از فضائل زیادی برخوردار است که دارای بیست آیه و هشتاد و دو کلمه است بنابراین، اگر شما نیز در مورد خواص این سوره مبارکه قرآن کریم اطلاعات کافی ندارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با خواص سوره بلد

آشنایی با خواص سوره بلد

به مناسبت ذکر نام بلد که مراد شهر مکه بوده و زادگاه و وطن رسول خدا (ص) می باشد خداوند، در آیه نخستین این سوره به آن سوگند یاد فرموده است به همین خاطر این سوره به نام بلد نامگذاری شده است، در ادامه مطلب شما عزیزان را با خواص این سوره آشنا خواهیم کرد.

به روایت از امام صادق (ع) :

هر کس در نمازهای واجب خود سوره بلد را قرائت کند در دنیا به صالح بودن معروف می شود و در آخرت به اینکه نزد خداوند جایگاهی ویژه دارد شهرت می یابد و در روز قیامت از همراهان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و شهیدان و صالحان خواهد بود.

... و اگر آب نوشته سوره بلد را استنشاق کند و با بینی بالا بکشد دردهای مجرای تنفسی را بهبود می بخشد.

ثواب و فضیلت سوره بلد

پیامبر اکرم (ص) فرمودند :

هر کس سوره بلد را قرائت نماید خداوند او را از غضب خود در روز قیامت ایمن می دارد. و از گردنه های سخت سفر آخرت نجات می یابد…

  •  آرون گروپس

فضائل دیگر قرائت سوره بلد

ایمنی نوازد : اگر شخصی این سوره مبارکه قرآن کریم را بنویسد و بر طفل تازه به دنیا آمده آویزان کند، از چیزی هایی که کودکان به آن گرفتار می شوند در امان نگه می دارد و همچنین کودک را از گریه زیاد نجات می دهد.

آثار و برکات سوره مبارکه بلد

ترجمه سوره مبارکه بلد

به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

قسم به این شهر مقدس ( مکه)، (۱)شهرى که تو در آن ساکنى، (۲)و قسم به پدر و فرزندش ( ابراهیم خلیل و فرزندش اسماعیل ذبیح)، (۳)که ما انسان را در رنج آفریدیم (و زندگى او پر از رنجهاست)! (۴)آیا او گمان مى‏کند که هیچ کس نمى‏تواند بر او دست یابد؟! (۵)مى‏گوید: «مال زیادى را (در کارهاى خیر) نابود کرده‏ام!» (۶)آیا (انسان) گمان مى‏کند هیچ کس او را ندیده (که عمل خیرى انجام نداده) است؟! (۷)

آیا براى او دو چشم قرار ندادیم، (۸)و یک زبان و دو لب؟! (۹)و او را به راه خیر و شر هدایت کردیم! (۱۰)ولى او از آن گردنه مهم نگذشت! (۱۱)و تو نمى‏دانى آن گردنه چیست! (۱۲)آزادکردن برده‏اى، (۱۳)یا غذا دادن در روز گرسنگى… (۱۴)یتیمى از خویشاوندان، (۱۵)یا مستمندى خاک‏نشین را، (۱۶)

سپس از کسانى باشد که ایمان آورده و یکدیگر را به شکیبایى و رحمت توصیه مى‏کنند! (۱۷)آنها «اصحاب الیمین‏»اند (که نامه اعمالشان را به دست راستشان مى‏دهند)! (۱۸)و کسانى که آیات ما را انکار کرده‏اند افرادى شومند (که نامه اعمالشان به دست چپشان داده مى‏شود). (۱۹)بر آنها آتشى است فروبسته (که راه فرارى از آن نیست)

همانطور که در این مقاله با فواید سوره بلد آشنا شدید، در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه دانستنی های مذهبی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *