دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خرید دوربین عکاسی و نکات ریز و درشتی که باید توجه کنید

  • شقایق ایران دوست
  • ۸ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب شما را با نکاتی آشنا می کنیم که باید برایخرید دوربین عکاسی به آن ها توجه کنید و بهترین دوربین را تهیه کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از این نکات به نفع شما می باشد و مزیت های بسیاری برای شما دارد. تا پایان این مطلب با ما باشید.

اولین راهنمای خرید دوربین عکاسی این است که با توجه به بودجه خود تصمیم به خرید یک دوربین نگیرید. بسیاری از دوربین های گران قیمت مانند دوربین ها معمولی عمل کرده و نمی توانند نیازهای شما را رفع کنند. دوربینی که می خرید باید متناسب با تخصص ما باشد در غیر این صورت می توانید از دوربین های عکاسی گوشی خود استفاده کنید.

نکات مهم در حین خرید یک دوربین

راهنمای خرید دوربین عکاسی

برای خرید دوربین های بسیار خوب و با کیفیت باید فاکتور های مهمی را رعایت کنید. با هر بودجه ای که داشته باشید می توانید بهترین دوربین را بخرید ولی باید فاکتور های مهم آن را بدانید و سعی کنید روی آن ها فوکوس کنید. فاکتور های خرید دوربین به شما نشان می دهند که چه مواردی باید در خرید شما نقش داشته باشند و چه مواردی را نباید اصلا جدی بگیرید.

مگاپیکسل

یکی از مهم ترین مواردی که در خرید دوربین از آن استفاده می شود مگاپیکسل می باشد. این فاکتور بیان کننده دقت حسگر دوربین است که با مگاپیکسل سنجیده و بیان می شود. هر چقدر میزان این فاکتور بالا تر باشد  دقت تصویر شما بالا تر می رود. بهتر است بدانید که این مورد هیچ ربطی به کیفیت و نویز تصویر ندارد. البته اگر با چاپ ابعاد بسیار بزرگ تصاویر میانه ای ندارید و سعی می کنید عکس های ۸*۱۰ و یا ۱۲ * ۱۸ را چاپ می کنید بهتر است به این فاکتور در دوربین بی اعتنا باشید.

اندازه سنسور

یکی از موارد دیگری که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد اندازه سنسور است. بهتر است بدانید که سنسور جایی می باشد که تصویر در آن شکل می گیرد بنابراین بهتر است از سنسور های بزرگ تر استفاده کنید تا تصاویر بهتری را به ثبت برسانید. با سنسور بالا تر می توانید عکس های بهتری با تکنیک پنینگ بگیرید زیرا سنسور هایی که اندازه بزرگ تری دارند نور بیش تری را جمع می کنند و از نویز تصویر می کاهند. البته شما می توانید برای عکاسی در نور از هود لنز  استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای این سنسور های بزرگ در این می باشد که سرعت عکاسی را بالا می برند و عکس های بهتری را ثبت می کنند. بزرگ ترین سنسوری که تا کنون از آن استفاده می شود حدودا ۳۵ میلی متر است. البته برخی دیگر از سنسور ها هم وجود دارند که حدودا ۱ اینچ می باشند و در برخی از دوربین های بسیار پیشرفته از آن ها استفاده شده است.

فاکتور های مهم برای خرید دوربین

  •  آرون گروپس

لنز دوربین عکاسی

نکته قابل توجه بعدی در راهنمای خرید دوربین عکاسی لنز آن می باشد. بهتر است بدانید که دوربین ها از نظر لنز به دو دسته تقسیم می شوند  یکی از آن ها دوربین هایی می باشد که لنز آن ها قابل تعویض بوده و دیگری دوربین هایی می باشد که لنز آن ها غیر قابل تعویض است. در صورتی که نمی خواهید از مناطق مختلف عکس بگیرید و حالت های مختلفی به مناظر بدهید بهتر است از نوع دوم آن ها استفاده کنید و در صورتی که عکاسی را به صورت جدی دنبال می کنید باید برای دوربین خود هزینه کنید و قابلیت های آن را بالا تر ببرید قطعا این دوربینی که تهیه می کنید در آینده به درد شما می خورد. اصلی ترین تفاوتی که دوربین های عکاسی با دوربین های گوشی دارند در قابلیت بزرگنمایی اپتیکال آن ها می باشد. عکاسی در نور کم با دوربین های عکاسی بهتر از دوربین گوشی می باشد کیفیت بسیار بالا تری دارد.

راهنمای خرید دوربین عکاسی

فوکوس مناسب

یکی دیگر از مهم ترین و کاربردی تری نکات در راهنمای خرید دوربین عکاسی فوکوس دوربین می باشد. دوربین هایی که عمل فوکوس را به درستی انجام نمی دهند می توانند عکس های شما را خراب کنند. زمانی که می خواهید یک دوربین مناسب با فوکوس بالا تهیه کنید باید سیستم فوکوس اتومات آن را مورد بررسی قرار بدهید. در واقع می توانید دوربین را تست کنید و یک شیء را انتخاب کرده و روی آن فوکوس کنید. این فوکوس باید سرعت بالایی داشته باشد و دقت دوربین در این سرعت تغییری نکند. زمانی که می خواهید سیستم فوکوس را فعال کنید باید دکمه شاتر را تا نیمه فشار بدهید.

طراحی بدنه

دوربینی که در دست شما قرار می گیرد باید طراحی بسیار خوبی داشته باشد زیرا احساس شدن دوربین در دستان یکی از فاکتور های بسیار مهم و اساسی می باشد. زمانی که دوربینی در دست شما راحت نباشد نمی توانید عکس های خوبی با آن تهیه کنید بنابراین تست کردن دوربین عکاسی در دست یکی از فاکتور های بسیار مهم است. از عوامل مهم در طراحی بدنه دوربین ها می توان به چینش دکمه ها، اندازه و وزن  دوربین اشاره کرد.

طراحی بدنه دوربین

تنظیمات دستی

اگر می خواهید از عکاسی دستی استفاده کنید بهتر است از تنظیمات اتومات فاصله بگیرید زیرا تنظیمات دستی عکس های بسیار جذاب و خلاقانه ای ثبت می کنند. تنظیمات دستی روی دوربین ها با حروف M مشخص می شود و شما می توانید سرعت شاتر، اندازه دیافراگم و IOS را انتخاب کنید و با در دست داشتن آن ها عکس های بهتری بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *