دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دریاچه پله و شناخت زیبایی های این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

استان مازندران یکی از استان های پر جاذبه ای است که در منطقه شمالی ایران واقع شده است توابع کیاسر و ساری در این منطقه موجب شده است تا به یکی از مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شود یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در این شهر دریاچه پله است که دارای مناظر زیادی است و چشم اندازهای ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

دریاچه پله یا دریاچه الندان یکی از دریاچه های زیبا و پر جاذبه در روستای الندان از توابع کیاسر ساری می باشد چشم اندازهای طبیعی و زیبای این دریاچه موجب شده است تا یکی از مکان های دیدنی در این منطقه باشد و دارای زیبایی های زیادی برای گردشگران باشد. نزدیک بودن این دریاچه به ازنی که از توابع ساری است موجب شده تا هر ساله گردشگران از زیبایی های آن بازدید کنند تجربه های سفر به این منطقه برای خیلی از گردشگران متنوع است با توجه به نزدیک بودن روستای ازنی نیز این امکان برای گردشگران فراهم شده است تا از چشم اندازهای زیبایی در این مناطق بازدید نمایید. بخش های کیاسر نیز از دیگر مناطق نزدیک به این دریاچه می باشد قرار گرفتن در میان دامنه های کوه موجب شده تا شاهد زیبایی های بیشتری در این مناطق باشید. این منطقه از نظر جغرافیایی نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و به دلیل روستاها و توابع شهرستانی که در اطراف آن واقع شده اند منطقه ای پر تردد و پر گردشگر می باشد که از جذابیت های فوق العاده ای برخوردار است.

دریاچه پله را بیشتر بشناسید:

این دریاچه دارای وسعت زیادی است و در زمان های بارش باران نیز پر آب تر می شود وسعت آب بندان های این دریاچه ۱۷ هکتار است و در برخی از موارد نیز با بارش های فراوان وسعت آب های آن ۳۰ هکتار می شود. این دریاچه ها در هر یک از فصل های سال دارای چشم اندازهای دیدنی تری هستند به ویژه در فصل های زمستان که با بارش های زیاد حجم آب های آن نیز بیشتر می شود در این فصل این دریاچه محل مناسبی برای سکونت اردک های وحشی است اهمیت زیست بومی این دریاچه به دلیل وجود گونه های جانوری و گیاهی با اهمیتی است که در آن یافت می شوند در سال ها اخیر این دریاچه رهاسازی ماهی در آب های این منطقه نیز موجب بیشتر شدن اهمیت آن شده است. آشنایی با دریاچه الندان در این بخش می تواند شما را با یکی دیگر از مکان های دیدنی مهم در این منطقه رو به رو کند.

طبیعت دیدنی پله

ویژگی های دریاچه:

این دریاچه بسیار وسیع است و علاوه بر زیبایی های طبیعی خود دارای ویژگی های مهمی است همانطور که اشاره کردیک اهمیت زیست محیطی و زیست بومی این دریاچه بسیار بالا است از سویی دارای وسعت زیادی است و حجم آب های نیز بسیار بالا است. رودخانه ای که در سوی دیگر از آب بندان واقع شده است مکان مناسبی است تا از آب آن بنوشید در مسیر این رودخانه هیچ سکونت گاهی وجود ندارد و به همین دلیل است که آب آن همیشه تمیز و زلال است آب های این رودخانه به زمین های کشاورزی روستا می رسند و بخش مهمی از آب های این زمین ها و مراتع را تامین می کنند.

دریاچه پله را بشناسید

این آب بندان دارای زیبایی های متعددی است طبیعت اطراف ان می تواند زیبایی های خاصی برای گردشگران داشته باشد در نزدیکی دریاچه پله درختچه هایی از ازگیل وجود دارد ولیک ها نیز درختچه های مختلفی هستند که در این منطقه وجود دارند و می توانید از آن ها دیدن کنید. وجود این درختچه ها می تواند طبیعت این منطقه را دیدنی تر کند و چشم انداز ویژه ای را به این منطقه بخشیده است یکی از مهم ترین ویژگی های این دریاچه و آب بندان آن این است که آب های آن از طریق بارش های بارانی تنها تامین می شوند و هیچگونه رودخانه ای به آن راه ندارد.

زیبایی های پله

  •  آرون گروپس

زیبایی های این دریاچه در فصل های مختلفی از سال توجه گردشگران را به خود جلب می کند در فصل های پاییز نیز می توانید از چشم اندازهای زیادی دیدن کنید و بیشتر با طبیعت این منطقه آشنا شوید همچنین با وجود بارش های زیاد و عدم نفودپذیری این خاک ها موجب شده است تا حجم آب های این دریاچه بسیار بالا باشد. تنوع گیاهی این منطقه نیز بسیار بالا است در اطراف این آب بندان و در فصل های بهار شاهد رویش گونه هایی از گیاهان هستید گل های بنفشه، سبزی های معطر، الزی و گونه های گیاهی وحشی در این دریاچه بسیار زیاد هستند.

این دریاچه دارای چه امکاناتی است؟

این دریاچه در نواحی اطرافی خود نیز دارای امکاناتی است که موجب شده است تا تردد و رفت و آمد برای گردشگران راحت شود سرویس بهداشتی، پدالو و قایق موتوری از امکانات و تجهیزاتی است در این منطقه وجود دارد همچنین این منطقه دارای دیدنی های بسیار زیادی است و می توانید از جاذبه های دیگری نیز دیدن کنید. جنگل های انبوه، اندون، قله های زیبا، چاه های عمیق و … از مهم ترین زیبایی های اطراف این دریاچه به شمار می آیند.

جاذبه های پله

دریاچه پله یکی از مکان های دیدنی ساری است و دارای زیبایی های زیادی برای گردشگران است که در یکی از روستاها با نام روستای الندان واقع شده است و زیبایی های ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *