دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه آش هویج و جو یک آش سنتی و خوشمزه با دستور پخت همدانی

  • مهتاب علی پناه
  • ۷ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

آش هویج و جو یکی از انواع آش های بسیار خوشمزه و خوش طعم است که طرفداران زیادی را به خود جذاب کرده است و نحوه آن نیز بسیار ساده و راحت است، در این مقاله به شما عزیزان طرز تهیه آش هویج و جو را آموزش خواهیم داد.

همانطور که می دانید یکی از غذا های سنتی ایرانی آش می باشد که با روش ها و طعم های متفاوتی نیز تهیه می شود که یکی از خوشمزه ترین آن، آش هویج و جو می باشد که در شهر همدان محبوبیت خاصی دارد، در ادامه مطلب شما را با طرز تهیه آش هویج و جو آشنا خواهیم کرد.

آش غذایی سرشار از فیبر و مواد معدنی است که کمک زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن می کند و برای فصل زمستان بسیار مفید و مناسب است و همچنین به عنوان یک تغذیه مفید و عالی برای کودکان نیز محسوب می شود.

طرز تهیه آش هویج و جو با طعم عالی

یکی از معروف ترین آش های همدان، آش هویج و جو است و جزو آش های سنتی و محلی این شهر می باشد که برخی از توریست ها برای خوردن این آش خوشمزه به شهر همدان سفر می کنند، دستور تهیه، این آش همدانی خوشمزه بسیار ساده و راحت است فقط کافی طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید، بنابراین اگر شما نیز علاقه زیادی به تهیه آش در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • گوشت چرخ کرده : دویست گرم
  • هویج خرد شده : دو عدد
  • فلفل، نمک و. زردچوبه : به میزان لازم
  • پیاز داغ : سه قاشق غذا خوری
  • بلغور : دو پیمانه
  • نخود : نصف پیمانه
  • کشک : به مقدار لازم

آموزش تهیه آش هویج و جو

طرز تهیه آش هویج و جو با طعم عالی

در روش تهیه آش هویج و جو ابتدا به منظور از بین بردن نفخ نخود ها و همچنین زودتر پخته شدن آن را از شب قبل خیس کرده سپس داخل قابلمه ای مناسب آب ریخته و نخود را به شکل جداگانه بر روی حرارت بگذارید تا پخته شوند.

  •  آرون گروپس

حالا هویج را بعد از شستن به شکل ریز خرد کرده سپس داخل یک قابلمه آب ریخته و هویج های خرد شده را همراه با بلغور به قابلمه بیفزایید و بر روی حرارت قرار دهید اجازه دهید تا پخته شوند.

در مرحله بعدی از طرز تهیه آش هویج و جو پس از اینکه نخود ها پخته شدند  بلغور و هویج پخته شده را به آن بیفزایید و بگذارید موارد بر روی حرارت ملایم لعاب بیندازد.

حالا در این فاصله زمانی به پیاز داغ، گوشت چرخ کرده بیفزایید و شروع به تفت دادن کنید سپس مقداری فلفل، زردچوبه، فلفل و نمک به آن افزوده و مایه پیاز و گوشت را به قابلمه بیفزایید.

در مرحله پایانی اجازه دهید مواد لعاب بیندازد و در آخر به آش کمی کشک افزوده و داخل ظرف مناسب ریخته و با هویج و چند برگ ریحان تزیین نمایید، نوش جان.

روش پخت آش هویج و جو

نکات تکمیلی :

۱. کشک را پیش از بردن کاسه آش بر سر سفره به آن بیفزایید.

۲. این آش به دلیل داشتن بلغور، هویج و جو دارای مقادیر فراوانی فیبر است.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و با دستور تهیه این آش همدانی بسیار خوشمزه آشنا شده باشید تا بتوانید آن را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع آش و سوپ می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *