دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کباب پیچ لذیذ و شناخت فوت و فن های پخت آن

  • ندا خوشرو
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آموزش طرز تهیه کباب پیچ را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به نکات و دستور ذکر شده بتوانید این نوع کباب را در منزل به راحتی بپزید.

کباب پیچ از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ می باشد و شما می توانید این نوع کباب را در منزل به راحتی بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید همچنین می توانید کباب پیچ را برای پذیرایی از مهمان ها بپزید. در طرز تهیه کباب پیچ از فیله گوساله و پیاز رنده شده و فلفل نیم کوب شده و نمک استفاده می شود.

کباب از انواع غذاهای محبوب می باشد و کباب پیچ و کباب چنجه و کباب لقمه ای و کباب سلطانی از انواع روش ها برای پخت کباب می باشند و شما می توانید به کمک روش های ذکر شده در پخت کباب تنوع ایجاد کنید و کباب با طعمی بی نظیر را در منزل بپزید.

طرز تهیه کباب پیچ

مواد لازم

  • فیله گوساله : یک کیلوگرم
  • پیاز رنده شده : دو عدد
  • فلفل نیم کوب : دو عدد
  • نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه کباب پیچ در منزل

برای تهیه این نوع کباب ابتدا فیله را روی تخته ای به طول ۱۵ و به عرض ۵.۱ سانت به کمک چاقو برش بزنید سپس برش های گوشت را درون مخلوط پیاز و فلفل به مدت ۸ ساعت قرار بدهید تا گوشت مزه دار شود. توجه داشته باشید که باید روی ظرف حاوی گوشت سلفون بکشید سپس ظرف را درون یخچال قرار بدهید.

یک طرف گوشت تکه شده را بگیرید و آن را به شکل حلقه ای فرم دهید تا شبیه به حلزون شود و شکل پیچ خورده را به خودش بگیرد سپس سیخ را از قسمت انتهایی گوشت درون آن فرو نمایید و سیخ را از طرف دیگر گوشت خارج نمایید. توجه داشته باشید که سایر برش های گوشت را نیز باید به روش ذکر شده آماده نمایید.

سیخ ها را روی منقل قرار دهید سپس کباب ها را مغز پخت نمایید و کباب های پخته شده را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار بدهید سپس کباب پیچ را به کمک برش های گوجه و فلفل دلمه ای و … تزیین نمایید و این کباب خوش طعم را به همراه پلو زعفرانی و نوشیدنی دلخواه خود میل نمایید.

روش پخت کباب پیچ

  •  آرون گروپس

نکات طلایی برای پخت بهتر کباب پیچ

۱.توجه داشته باشید که نباید تکه های گوشت را بیش از حد درون سیخ ها به صورت فشرده قرار بدهید زیرا مغز پخت نمی شوند.

۲. گوشت را باید به خوبی مزه دار نمایید تا بوی بد آن از بین برود.

۳. زمانی که سیخ ها را روی منقل قرار می دهید حواستان باشد تا تکه های گوشت نسوزند همچنین سیخ ها را باید روی آتش گهگاهی برگردانید تا دو طرف کباب مغز پخت شود.

۴. در صورت تمایل می توانید فلفل سبز یا فلفل دلمه ای را در لا به لای تکه های گوشت قرار بدهید سپس سبزیجات را کبابی نمایید.

۵. اگر تمایل دارید کباب پیچی خوشمزه تر شود می توانید تعدادی گوجه را کبابی نمایید سپس آن ها را میل نمایید.

روش تهیه کباب پیچ

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور پخت کباب پیچ در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم از تهیه این نوع کباب در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *