دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی فوق العاده خوشمزه و دوست داشتنی

  • محدثه خاکشور
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی در این مطلب آشپزی را مطالعه می کنید؛ آشنایی شما کدبانوهای عزیز و خوش سلیقه ایرانی, هدف آرگا را برای ارائه این مطلب شامل می شود؛ امیدواریم مورد توجه شما واقع گردد.

کاپ کیک ها یکی از انواع کیک هستند که در ابعادی کوچک تهیه می شوند؛ این کیک های ۱ نفره ایده های جالب و مناسبی برای مهمانی ها و مراسم  مختلف محسوب می گردد که به روش های گوناگون و مواد مورد نیاز متفاوتی طبخ می گردد؛ در این مطلب طرز تهیه کیک پرتقالی را آموزش خواهیم داد؛ پس همراه ما بمانید.کیک نام نوعی خوراکی است که قطعا برای تمامی ما آشنا بوده و دارای محبوبیت بسیاری می باشد؛ کیک های گوناگونی با طعم، اندازه، دستور پخت، و همچنین کاربرد متفاوت وجود دارند که بر اساس سلیقه و ذائقه افراد؛ و …. انتخاب و تهیه می گردد؛ گاهی پس از مرحله ی انتخاب نوبت به مرحله ی خرید می رسد؛ اما این زمانی است که شما بخواهید از کیک های موجود در کیک و شیرینی فروشی ها بهره ببرید؛ اما زمانی که شما کدبانوهای خوش سلیقه قصد طبخ یکی کیک خوش طعم به یاد ماندنی را در منزل دارید؛ نوبت به تهیه آن می رسد که دارای روش تهیه ای متفاوت می باشد.

اموزش طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی با طعمی جادویی

کاپ کیک ها و یا کیک های فنجانی یکی از کیک های پرطرفدار و محبوب هستند که امروزه استفاده از آنها در مراسم و مهمانی های مختلف مرسوم شده است؛، کاپ کیک بلوبری، کاپ های میوه ای: کاپ کیک لیمویی، کاپ کیک پرتقالی، کاپ کیک خیس؛ کاپ کیک شکلاتی کاپ کیک سوپرایز(کیک ولنتاینی) و …. نمونه های از این مجموعه محسوب می گردند که می توانند گزینه های انتخابی ایده آلی به شمار بروند؛ آرگا از این میان طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی یکی از کیک های فنجانی محبوب، پر طرفدار با طعمی استثنایی را آموزش می دهد.

آموزش طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی خوش طعم

تفاوت کاپ کیک و مافین

کاپ کیک و مافین دارای تفاوت های بسیاری می باشند؛ اما اغلب اوقات به اشتباه از سوی برخی افراد یکسان شناخته شده و هر دو را یک نوع کیک می داند, یکی از مشخص ترین تفاوت های ظاهری میان کاپ کیک و مافین رویه ای از جنس خامه بر روی هر دوی آن ها است که در رویه خامه ای کاپ کیک ها دارای طعمی ناب و عالی بوده، و رویه خامه ای مافین خوش طعم و اما شکری هستند. این تفاوت با برداشتن رویه کاپ کیک از بین نمی رود؛ چون در یک بیان کلی و ساده می توان گفت مافین نان شیرینی کوچکی بوده و کاپ کیک؛ نوعی کیک کوچک می باشد.

آموزش طرز پخت کاپ کیک پرتقالی و تفاوت آن با مافین

مواد مورد نیاز

  • بکینگ پودر ۲ قاشق چای خوری
  • آب پرتقال، شکر و شیر ۱ پیمانه
  •  آرد ۲ پیمانه
  •  شکر سه چهارم پیمانه
  • اسانس پرتقال یک هشتم قاشق چای خوری و یا پوست پرتقال رنده شده ۱ قاشق مرباخوری
  • روغن مایع یک دوم پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • اسانس وانیل ۲ قطره

طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی با طعمی استثنایی

ابتدا در اواین مرحله شکر، تخم مرغ را با یکدیگر ترکیب کرده و با استفاده از همرن (برقی) خوب هم می زنید تا حالت کشسانی و کرم به خود بگیرد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

سپس روغن، آب پرتقال و شیر را به این مواد افزوده و ترکیب می کنید.

بکینگ پودر و آرد را در سه مرحله از الک گذرانده و با پوست پرتقال رنده شده و یا همان اسانس پرتقال ترکیب می کنید.

مواد کاپ کیک شما آماده است؛ قالب ها را چرب نموده و مواد را درون آنها بریزید، سپس فر را بر روی ۱۸۰ درجه تنظیم کرده و به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه درون فر قرار دهید؛ البته بهتر است گرم کردن فر کمی قبل تر انجام شده باشد.

طرز پخت کاپ کیک پرتقالی یکی از انواع کاپ کیک ها

مواد مورد نیاز برای تهیه کرم کاپ کیک

  • ۲ پیمانه پودر قند یا شکر
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • یک هشتم قاشق چای خوری نمک
  • یک سوم پیمانه پنیر خامه ای
  • ۲ قطره اسانس وانیل
  • ۲ قاشق غذاخوری کره

طرز تهیه کرم کاپ کیک

ابتدا نمک و پنیر خامه ای را با یکدیگر ترکیب کرده و با استفاده از چنگال خوب هم زده شود تا قدری سبک و انعطاف پذیر شود.

کره را کمی پیش از شروع به کار از یخچال بیرون بیاورید تا با دمای اتاق برابر شود؛ اکنون کره گفته شده را به مواد افزوده و تمامی مواد را با استفاده از همزن برقی بهم زده و ترکیب نمایید.

اسانس وانیل و عسل را نیز افزوده و مجددا هم بزنید تا ترکیب شوند.

حالا در این مرحله پودر قند را آرام آرام افزوده و بدون استفاده از همرن برقی آن را ترکیب نمایید، سپس پس از افزودن تمامی پودر قندها و هم زدن آنها، می توانید از همزن برقی برای هم زدن استفاده کنید و به این عمل ادامه دهید تا کرمی شکل بشود.

اکنون کاپ کیک های پخته شده را از فر بیرون بیاورید و در کناری قرار دهید تا حرارت آنها خارج شود.

در آخرین مرحله بر روی کاپ کیک های آماده شده خوش طعم مقدار ناچیزی کره مالیده و سپس از کرم بر روی بر روی کاپ ها ریخته و در صورت تمایل حین ریختن؛ شکلی نیز به آنها بدهید. می توانید از این کاپ کیک پرتقالی خوش طعم با کرم و رویه وانیلی برای انواع مهمانی ها و همچنین دورهمی های ساده، و عصرانه ها بهره ببرید.

آشنایی با طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی با طعمی ناب

چند نکته طلایی

می توانید کشمش را نیز در موادر اولیه جای دهید.

همچنین در صورت تمایل می توانید از برش های پرتقال برای تزیین این کاپ کیک استفاده کنید.

طرز تهیه کیک فنجانی خوش طعم پرتقالی

در این مطلب آشپزی آرگا طرز تهیه کاپ کیک پرتقالی یکی از انواع کیک ها؛ و یکی از کیک های فنجانی خوش طعم و محبوب را آموزش داد؛ پخت کاپ کیک ها برای جشن تولد و همچنین سالگرد ازدواج شاید یکی از بهترین ایده های خلاقانه باشد که می توانید بنا به سلیقه خود از آن بهره ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *