دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به دیدنی های تانزانیا و حیاط وحش فوق العاده آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ دی ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های تانزانیا از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار است این کشور با وجود پارک های ملی و حیات وحش ارزشمند خود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. طبیعت این منطقه دارای تنوع بسیار زیادی است از سویی دارای گونه های مختلف و نادری از پرندگان و فلامینگوها می باشد که در ادامه این بخش با این مجموعه آشنا می شوید.

تانزانیا منطقه ای گردشگری ویژه علاقه مندان به حیات وحش است این کشور در سطح جهانی بسیار شناخته شده و معروف است و دارای جاذبه های بسیار زیبایی برای گردشگران می باشد جاذبه های گردشگری در این کشور بسیار متنوع هستند و این منطقه به دلیل حیات وحش غنی و ارزشمند خود بسیار با اهمیت است. از زیبایی های و دیدنی های تانزانیا می توان به سواحل بکر و پر جاذبه آن اشاره کرد همچنین برخی از بناهای تاریخی ارزشمند در این کشور وجود دارند که می توانید از آن ها بازدید کنید. با سفر به این منطقه می توانید تجربه های بسیار ویژه و منحصر به فردی داشته باشید این منطقه دارای دشت های وسیع و علفزارهای بسیار زیبا است از سویی حیات وحش این منطقه نیز دارای ارزش بسیار زیادی است سواحل این منطقه اغلب خلوت هستند و آب های ان نیز نیلگون و فیروزه ای رنگ می باشند که جذابیت این منطقه و مناظر آن را بیشتر می کنند. تفریح  گشت و گزار در این مناطق می تواند با تجربیات بسیار ویژه ای برای گردشگران همراه باشد و در ادامه این بخش می توانید با جاذبه های مهمی از این کشور توریستی آشنا شوید.

دیدنی های مهم تانزانیا را بشناسید:

بخش های وسیعی از این کشور را حیات وحش آن تشکیل داده است وجود جنگل ها و مراتع وسیع در این منطقه موجب شده است تا به یکی از مهم ترین زیستگاه های جهانی برای حیوانات تبدیل شود و گونه های مختلفی از حیوانات را در خود جای دهد. دو سوم از این کشور را پارک های ملی تشکیل داده اند همچنین در بخش هایی از آن نیز دریاچه های وسیعی وجود دارند که هم ارزش طبیعی آن را بیشتر کرده اند و هم موجب جذابیت های زیادی در این مناطق شده اند. مجموعه ای از هزاران فلامینگو که در این آب ها یافت می شوند و گونه های مختلفی از پرندگان نادر در این منطقه موجب شده اند تا ارزش زیست محیطی این مناطق بیشتر شود.

 

ساحل ماتما:

یکی از بهترین مکان هایی که می توانید در طول سفر خود به تانزانیا از آن بازدید کنید و لذت ببرید ساحل ماتما می باشد که در آن رستوران و کافه های زیادی وجود دارد و می توانید از آن ها استفاده نمایید. همچنین در این ساحل می توانید به انواع تفریحات دریایی از جمله جت اسکی و قایق سواری بپردازید. این ساحل به عنوان یکی از بکرترین ساحل ها شناخته می شود و همیشه دارای آرامش خاصی می باشد. این ساحل برای مردم کشور تازانیا از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار می باشد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این ساحل بی نظیر بازدید نمایید.

ساحل تانزانیا

قلعه زنگبار:

اگر می خواهید در طول سفر خود از یک مکان تاریخی فوق العاده بازدید نمایید پیشنهاد می کنیم حتما از این قلعه زیبا بازدید نمایید. این قلعه دارای قدمت بسیار زیاد و قدیمی می باشد که برای مردم این کشور به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. این مکان تاریخی در سال در سال ۱۶۹۸ توسط اعراب عمانی ساخته شده است. این قلعه در گذشته در تصرف پرتقالی ها بوده است. همچنین از این مکان در گذشته به عنوان زندان و زمین تنیس نیز استفاده شده است. اگر می خواهید در طول سفر خود با یک مکان هیجان انگیز رو به رو شوید پیشنهاد می کنیم حتما به تماشا قلعه زنگبار بروید.

قلعه تانزانیا

  •  آرون گروپس

دریاچه مانایارا:

یکی دیگر از دیدنی های تانزانیا در قاره آفریقا این دریاچه زیبا و فوق العاده می باشد که محل زیست بیش از ۱۰ هزار فلامینگو می باشد و دیگران پرندگان کمیاب می باشد که اگر به این مکان سفر کنید بعید است که یکی از بهترین روزهای تفریحی خود را سپری نکنید. این دریاچه علاوه بر اینکه می تواند برای افراد بزرگسال جذاب و دیدنی باشد می تواند یک روز عالی را نیز برای کودکان شما بسازد.

دیدنی های مهم تانزانیا

جزیره زندان:

یکی از زیباترین جزایری که می توانید در این مجموعه مشاهده کنید جزیره زندان است و در گذشته نیز زندانیان تبعید شده و دور افتاده در این منطقه سکونت داشتنه اند این جزیره علاوه بر زیبایی های خود دارای ارزش  تاریخی نیز می باشد و مجموعه های تاریخی در آن یافت می شود. در این جزیره می توانید به تماشای لاک پشت های غول پیکری بروید که تاکنون در کمتر جایی از دنیا نظیر آن را دیده اید از دیگر حیواناتی که در زیستگاه های این جزیره یافت می شوند می توان به طاووس های زیبا و پروانه های دوست داشتنی اشاره کرد.

طبیعت تانزانیا

دیدنی های تانزانیا برای خیلی از گردشگران دارای جذابیت است این منطقه دارای طبیعتی بسیار دوست داشتنی و ویژه می باشد که با دیدن مناظری از آن می توانید با یکی دیگر از نقاط بکر و پر جاذبه دنیا آشنا شوید. تصاویری جذاب از دیدنی های آفریقا نشان می دهد که این منطقه دارای ارزش زیستگاهی بالایی است و چشم اندازهای ویژه ای را در خود جای داده است

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *