دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

روش های از بین بردن بوی عطر از روی لباس

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

بسیاری از افراد نسبت به بوی عطر و سایر رایحه های مختلف بر روی لباس های خود حساسیت نشان داده و این مسئله برایشان ناخوشایند می باشد ولی در صورت لزوم می توان خیلی راحت با استفاده از روش ها و راهکارهای از بین بردن بوی عطر این مشکل را برطرف نمود.

یکی از مواردی که برخی از افراد نسبت به آن حساس می باشند ماندن بوی عطر بر روی لباس است که بویژه اگر ماندگاری بالایی داشته باشد قطعا برای حذف بوی آن نیازمند راهکارها و شیوه های موثری در این زمینه می باشید که بر همین اساس سعی داریم در این مطلب به جهت آگاهی و راهنمایی شما عزیزان انواع راه حل های از بین بردن بوی عطر از روی لباس را در اختیارتان قرار دهیم.

شیوه های از بین بردن بوی عطر

از آنجایی که انواع عطرها حاوی مواد مختلفی همچون نگهدارنده و افزودنی های متنوعی از قبیل سیلیکون، مواد شیمیایی نفتی و الکل می باشند بنابراین همین موضوع باعث قوی شدن بو و رایحه آن ها می شود اما برای از بین بردن بوی عطر می توان از روش های گوناگونی که در این زمینه وجود دارند کمک گرفت و به راحتی بوی ایجاد شده را حذف نمود.

شیوه های از بین بردن بوی عطر

باید این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتی که رایحه یک عطر بر روی لباس ماندگار شود در هنگام استفاده از عطرهای دیگر دچار مشکل می شوید به همین دلیل مجبور به استفاده از یک نوع عطر خواهید شد. برای این که بتوانید بهترین روش را به منظور حذف بوی عطر انتخاب کنید باید متناسب با جنس و رنگ لباس این کار را انجام دهید تا بدون آسیب به بافت لباس بوی عطر را حذف نمایید. در ادامه به منظور آشنایی شما عزیزان روش هایی از این قبیل را آموزش داده ایم.

استفاده از سرکه و جوش شیرین :

برای این کار در هنگام آبکشی لباس ها حدود یک فنجان سرکه را در محفظه مخصوص ریخته و یا این که از اسپری جوش شیرین برای این کار استفاده نمایید. در صورتی که جوش شیرین حدود یک ساعت بر روی لباس ها بماند بوی عطر کم کم از بین می رود.

شیوه های برطرف کردن رایحه عطر

شستن لباس با آب و آب لیمو :

این روش یکی از راهکارهای خوب و موثر می باشد که به علت اسیدی بودن آب لیمو رایحه عطر خیلی راحت از بین می رود. برای این کار درون یک اسپری به میزان برابری آب و آب لیمو بریزید و خوب هم بزنید. توجه داشته باشید که مخلوط زیاد این مواد موجب حذف خاصیت پاک کنندگی لباس می شود بنابراین باید سعی نمایید که زیاده روی نکنید.

  •  آرون گروپس

پس از آماده شدن محلول آن را بر روی لباس اسپری نمایید تا به تمامی قسمت های لباس برسد. سپس با استفاده از یک برس به نفوذ یافتن آب و آب لیمو به درون پارچه کمک نمایید. بعد از آن لباس را در محیط آزاد پهن کنید که در واقع این مرحله در مورد انواع لباس های تیره حکم می کند.

ترفندهای از بین بردن رایحه عطر

بکار بردن پیاز برای حذف بوی عطر :

روش دیگری که می توان در این زمینه بکار گرفت استفاده از پیاز می باشد. برای این کار یک پیاز کوچک را برداشته و درون یک کاسه آب سرد بگذارید و بعد آن را حدود ۲ ساعت داخل اتاق و در نزدیکی کمد لباس ها قرار دهید. پیاز عطر و بوهای نامطبوع لباس ها را بدین طریق جذب خواهد نمود. همچنین برای رفع بوی تند عطر از روی پوست هم می توانید از محلول اسکراب جوش شیرین و آب استفاده نمایید.

رفع بوی عطر با قهوه :

برای این کار لباس موردنظر را داخل یک کیسه همراه با قهوه بگذارید تا تمام بوی آن حذف گردد. قهوه در واقع به عنوان ماده ای شناخته می شود که بوهای نامطبوع را جذب می کند. برای اجرای چنین کاری لباس های خود را داخل کیسه ای پر از قهوه گذاشته و آن ها را به مدت یک شب درون کیسه قرار دهید. بعد آن را از داخل کیف خارج کنید و خوب تکان دهید.

حذف بوی عطر از روی لباس

استفاده از صابون کاستیل :

یکی از راهکارهای عالی برای از بین بردن بوی عطر از روی لباس بکار بردن صابون کاستیل است. منشا ساخت این صابون به مدیترانه تعلق دارد و این نوع صابون اغلب با میوه هایی همچون نارگیل، کنف و روغن زیتون تهیه می گردد. صابون کاستیل به طور کامل گیاهی و طبیعی بوده و علاوه بر این که بدون ضرر می باشد می توانید در صورت تمایل برای شستشوی هر چیزی از جمله لباس تا زخم های عفونی از آن بهره بگیرید. این نوع صابون خاصیت پاک کنندگی بسیار بالایی داشته و قادر است بوی عطرهای بسیار قوی را نیز به راحتی از بین ببرد.

از بین بردن رایحه عطر از روی لباس

برای شستشوی لباس با استفاده از این نوع صابون باید لباس موردنظر حتما خشک باشد و بعد حدود ۴ الی ۵ قطره صابون کاستیل داخل یک ظرف مناسب بریزید که برای این که صابون به طور کامل درون آب حل شود باید آن را به خوبی هم بزنید. برای بالا رفتن میزان تاثیر این صابون بهترین کار این است که لباس ها را حدود یک ساعت درون مخلوط آب و صابون بخیسانید و به جای استفاده از آب سرد لباس ها را با آب گرم شستشو دهید و بعد آب آن ها را به طور کامل گرفته و مجددا خوب بشویید. بعد از شستشو لباس ها را در هوای آزد و در معرض نور خورشید پهن کرده تا خوب خشک شوند. توجه داشته باشید که تاثیر صابون کاستیل در مجاورت نور و گرمای خورشید افزایش می یابد و بعد از سپری شدن حدود ۲۴ ساعت هیچ گونه بویی بر روی لباس احساس نخواهد شد.

راهکارهای حذف بوی عطر

بکار بردن الکل برای از بین بردن رایحه عطر :

برای این کار الکل را بر روی لباس موردنظر اسپری نمایید و صبر کنید تا الکل حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی لباس باقی بماند و سپس آن را با استفاده از آب سرد شستشو دهید. الکل در واقع باکتری ها را به شکلی تاثیرگذار نابود می کند و بوی عطر را از روی لباس از بین می برد.

گذاشتن لباس در مجاورت گل و گیاه :

با قرار دادن لباسی که بوی عطر می دهد در نزدیکی گل و گیاه می توان بوی آن را از بین برد چرا که گل یا گیاه موردنظر آن بو را جذب خود کرده و خیلی زود رایحه عطر برطرف می شود.

روش های از بین بردن بوی عطر

استفاده از مواد پاک کننده :

گذاشتن لباس درون مواد پاک کننده عطری برای پوشش دادن و ضعیف کردن بوی عطر راهکار مناسبی می باشد. این روش شاید باعث رفع کامل بو نگردد اما موجب کاهش بوی عطر می شود. می توانید برای این کار از پاک کننده معطری همچون اسطوخودوس یا مخلوط گرمسیری برای پوشش دادن بوی عطر کمک بگیرید.

بکار بردن روغن زیتون :

برای حذف رایحه عطر از روی لباس های نازک می توانید از روغن زیتون بهره بگیرید. برای این کار تنها لازم است حدود ۳ الی ۵ قطره از روغن زیتون را بر روی محل بودار ریخته و بعد آن را با استفاده از آب گرم بشویید. همچنین می توانید با کمک یک برس نرم محل موردنظر را خیلی آرام تمیز نمایید.

شیوه های کاربردی برطرف کردن بوی عطر

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با انواع راهکارهای موثر از بین بردن بوی عطر به طور کامل آشنا شده باشید و بتوانید با بکارگیری این راه حل ها در صورت مواجهه با چنین مشکلی آن را برطرف نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *