دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۴ انشا با نگارش زیبا در مورد ثروت و پولدار شدن

  • ندا خوشرو
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب انشا در مورد ثروت با مضامین زیبا و پرمحتوا را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم دانش آموزان عزیز بتوانند با مطالعه این نگارش ها درباره ثروت انشایی پرمحتوا و زیبا را بنویسند.

ثروت یکی از مهم ترین مسائل زندگی انسان ها از زمان های گذشته تا به امروز بوده است به همین دلیل از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف خواسته می شود تا انشا در مورد ثروت را با توجه به برداشتی که از ثروت دارند بنویسند.

انشا در مورد ثروت با مضامین زیبا و پرمحتوا

برای نوشتن انشا موضوعات زیادی نظیر انشا درباره زمستان و انشا درباره کتاب دریا و انشا درباره دریا و … وجود دارد و بهتر است دانش آموزان قبل از نوشتن انشا چندین مطلب نوشته شده در مورد موضوع انشای خود را مطالعه نمایند سپس خلاصه ای از برداشت های خود را بنویسند. در ادامه این مطلب انشا در مورد ثروت را پیش رو خواهید داشت.

انشا درباره ثروت

انشا درباره ثروت

به نام خداوند بخشنده مهربان
موضوع انشا :ثروت
من این انشا را با چند پرسش از خودم مینویسم
ثروت چیست؟راه رسیدن به ثروت چیست؟چرا میخاهم ثروتمند شوم؟
ثروت یعنی فراوانی نعمت در تمام جنبه های زندگی،ثروت یعنی ارتباط آگاهانه وبا آرامش با خداوند و ارتباط قشنگ با بندگان خداوند همراه با آرامش و عشق و مودت ، ثروت یعنی ارتباط آگاهانه و همراه با عشق با خودم ،ثروت یعنی سلامت جسم و روح،ث روت یعنی بی نیازی مالی که هرآنچه اراده کردیم در همان زمان از بهترین تهیه شود ثروت یعنی دیدن زیبایی های جهان ،ثروت یعنی خدا خدا یعنی ثروت
چرا میخواهم ثروتمند شوم ؟ چون میخواهم خداوند را بیشتر باور کنم چون میخواهم آدم باتقوا تری شوم به خداوند نزدیکتر شوم چون میخواهم از نعمت های خداوند که برای من خلق شده (آسمان و زمین را مسخرشما کردیم) کمال استفاده را ببریم ،چون میخواهم آسایش داشته باشم و تمام دیدنی های دنیا را ببینم (قل سیرو فی الارض) چون میخواهم با خودم و کائنات و خداوند هماهنگ باشم چون میخواهم آرامتر و شادتر و خیر خواه تر باشم، چون میخواهم لذت بیشتری از زندگی تجربه کنم ،چون میخواهم قدرت خلق کننده ای که خداوند در وجودم قرار داده به واسطه روحی که از خودش در من دمیده به نحوه احسنت استفاده کنم چون میخواهم ذهن خلاقتر و پویاتری داشته باشم چون میخواهم دست خداوند باشم بر روی زمین برای گسترش جهان و اشاعه توحید چون میخواهم یکتا پرست باشم و توحیدی چون میخواهم شکر گزارتر وسپاسگزارتر باشم
راه رسیدن به ثروت درحال حاضربا افکار و شرایط فعلی من چیست؟
۱.تقویت باورها ودیدگاهای توحیدی
۲.شناخت بیشتر خداوند و قوانین حاکم بر جهان
۳.عمل به قوانین که لازمه آن دانستن قانون درک آن و عمل آن است کنترل وری ها و ساختن باورهای قدرتمند کننده
۴.ساختن باور فراوانی و احساس لیاقت
۵.درک قدرت رزاقیت خداوند از راهی که گمان نمی کنم
۶.تلاش بیشتر فکری کارکردن روی باورها ودیدگاه های قانون
۷.باز هم توحید توحید توحید
این بود انشا من

انشا درباره ثروت و علم

 انشا در مورد علم بهتر است یا ثروت

  •  آرون گروپس

من دوست دارم ثروت زیادی داشته باشم چون می توانم با آن هم خودم در رفاه باشم و هم به بقیه مردم کمک کنم.

با ثروت می توانم همه امکانات لازم را برای خود و خانواده ام فراهم کنم. من فکر می کنم اگر پول نباشد سلامت ما آدم ها هم به خطر می افتد.

اگر کمی فکر کنیم متوجه می شویم که زمانی که هیچ فقیری در اطراف ما نباشد دنیا چقدر قشنگ تر می شود و همه خوشبخت تر هستند.

با ثروت می توان به پیشرفت علم هم کمک کرد، ما می توانیم مدارس بزرگ تر بسازیم و بیمارستان های مجهزتری راه اندازی کنیم. اما پدرم به من گفته است علم و ثروت در کنار هم هست که می تواند جامعه ما را از بدبختی و فساد نجات دهد.

علم و ثروت در کنار هم بیمارستان را راه اندازی می کند، علم و ثروت با هم مدرسه کامل ایجاد می کنند و علم به تنهایی هم می تواند پول ساز شود.

انشا زیبا در مورد ثروت

انشا زیبا در مورد ثروت

بسیارند عالمان بی علم و ثروتمندان فقیر!

علمی که تنها خاصیت آن بالا رفتن مدرک و جایگاه فرد میان دیگران باشد عالمی بی علم می سازد زیرا کسی که واقعا به دنبال اندوختن دانش است همواره به فکر برداشتن باری از دوش مردم خواهد بود، علم واقعی خضوع و فروتنی به دنبال خواهد داشت.

و ثروت زمانی که به ثروت اندوزی و ولع بیشتر برای جمع کردن مال تبدیل شود انسان را بنده خود خواهد کرد که در عین بی نیازی از مال دنیا همواره نیازمند و حریص است.

این که بگوییم علم بهتر است یا ثروت را در یک کلمه نمی توان خلاصه کرد، علم و ثروت در کنار هم می تواند هم نتیجه خوبی داشته باشد و هم به فاجعه ای عظیم بینجامد اگر انسانیت انسان ها به فراموشی سپرده شود.

عالمانی هستند که هیچ ثروتی ندارند و در عین حال رضایت و آرامش را به وضوح در چهره شان می بینیم، ثروتمندانی نیز هستند که به دنبال علم نبوده اند اما آنقدر به دیگران کمک کرده اند که حسابش را تنها خداوند می داند.

و برعکس آن را نیز زیاد دیده ایم …

من در جواب این سوال تنها می توانم بگویم هم علم و هم ثروت و هم هر نعمت دیگری که خداوند به انسان ها بخشیده تا زمانی که ما را بنده خود نکند و ما انسانیت خود را فراموش نکنیم و تا زمانی که در جهت خدمت به بندگان خداوند به کار گرفته شود خوب و پسندیده خواهد بود.

اما اگر همین نعمت ها در جهت سنگین کردن بار و سنگ لای چرخ زندگی دیگران انداختن استفاده شوند نه تنها به هیچ دردی نخواهد خورد بلکه باید روزی برای حیف و میل کردن آن ها جواب پس بدهیم.

انشاء در مورد ثروت

انشا پرمحتوا در مورد ثروت 

ما می توانیم خوب درس بخوانیم و با علمی که به دست می آوریم به مردم خدمت کنیم و زندگی خود را نیز به رفاه برسانیم. مثلا یک پزشک با علم خود هم کار می کند و درآمد زیادی دارد و هم به دیگران خدمت می کند.

البته ثروتمندان زیادی هم هستند که زیاد درس نخوانده اند اما از ثروت خودشان برای پیشرفت علم استفاده می کنند زیرا می دانند که ثروت به تنهایی باعث آرامش و خوشبختی آدم ها نمی شود.

من نتیجه می گیریم که هم با علم می توان به ثروت رسید و هم با ثروت می توان علم آموخت و به پیشرفت علم نیز کمک کرد. پس هر دو خوب است و این بستگی به سعی و تلاش خودمان دارد و مهم این است که یاد بگیریم از هر دو به درستی استفاده کنیم. این بود انشای من …

انشا درباره ثروت با مضامین دلنشین

در این مطلب با مجموعه ای از انشا در مورد ثروت در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم از مطالعه آن ها نهایت بهره را ببرید و مورد توجه تان قرار بگیرند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *