دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه و روش های حمایت از همسر در خانواده های ایرانی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ دی ۱۳۹۹
  • ۰

حمایت کردن از همسر یکی از ویژگی های بسیار مثبت در زندگی زناشویی است زمانی که همسر شما این موضوع را می فهمد به داشتن شما می بالد و جدای از مشکلاتی که در زندگی تحمل کرده است به وجود شما امیدوار است. در این بخش نیز مطالعه می کنید که چگونه می توانید فردی حامی باشید و زندگی خودتان را حمایت کنید.

حمایت کردن از همسر عامل مهمی در حفظ زندگی مشترک می باشد برای اینکه آرامش زندگی خود را حفظ باید به این مورد توجه داشته باشید و از تاثیرات مهم آن در زندگی خود غافل نشوید این عامل موجب می شود تا شما و همسرتان رابطه ای اصولی داشته باشید و صمیمیت بیشتری را در رابطه خود احساس کنید. از دیگر تاثیرات مثبت و سازنده ای که این امر می تواند داشته باشد زیادتر شدن علاقه است افرادی که دارای یک چارچوب اصولی از زندگی مشترک هستند و افرادی موفق در زندگی مشترک می باشند عموما به این امر توجه زیادی دارند و سعی می کنند تا همسر خود را مورد لطف قرار دهند که در هر شرایطی می تواند امید و انگیزه بیشتری را به همسرتان بدهد. همانطور که می دانید زوجین می توانند در طول زندگی فشارهای زیادی را تحمل کنند آن ها با چالش های گوناگونی همراه هستند و تنها برای اینکه بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند و از این چالش ها عبور کنند باید حامی یکدیگر باشند و هیچ گاه یکدیگر را در این چالش ها تنها نباید بگذارند.

حمایت از همسر از چه طریقی ممکن است؟

در زندگی روزمره زوجین می توانند اتفاقات مهمی را از سر بگذرانند اما چیزی که در میان این همه چالش ها دارای اهمیت است حامی بودن زوجین نسبت به یکدیگر است و اینکه در تمام این مواقع بتوانند در کنار یکدیگر و به همراه یکدیگر این چالش ها را سپری کنند و مانع از بروز فاصله های عاطفی در زندگی شوند. شما به عنوان نزدیک ترین فرد به همسرتان باید سعی کنید تا او را در مواقع مشکلات حمایت کنید و به او اعتماد کنید و امید او را بیشتر کنید اما باید دید که با چه شیوه هایی می توان به همسرمان نشان دهیم که حامی او هستیم و در هیچ یک از چالش ها او را رها نمی کنیم؟ شما با مطالعه این مقاله و مطالعه تکنیک هایی که ارائه می کنیم می توانید به همسرتان نشان دهید که حامی او هستید.

 حامی بودن همسر

او را در آغوش بگیرید:

یکی از راه های ساده ای که می توانید برای حمایت کردن از همسرتان از آن استفاده کنید در آغوش گرفتن او است داشتن تماس فیزیکی با همسر می تواند نقش بسیار مهمی در تقویت رابطه های عاطفی شما داشته باشد این کار آرامش روحی و روانی بیشتری را به شما و همسرتان می دهد. جالب است بدانید که روانشناسان برای پی بردن به این موضوع مهم آزمایشات جالبی را انجام داده اند و به این نتیجه دست یافته اند که در آغوش گرفتن همسر می تواند انرژی مثبتی را در فرد ایجاد کند و موجب می شود تا استرس هر دو کمتر شود.

به او امیدواری بدهید:

در مواقع بروز بحران ها باید به همسرتان امیدواری بیشتری بدهید و به او کمک کنید تا انگیزه بیشتری برای زندگی داشته باشد او باید بداند که در کنار دغدغه های زندگی کسی را در کنار خود دارد که می تواند حامی او باشد و به او امید و انگیزه بدهد. شما می توانید با تشویق های مثبت از همسرتان او را ترغیب کنید تا راه خود را ادامه بدهد و توانایی های بیشتری را در این زمینه ها کسب کند شما برای اینکه بتوانید رابطه خوبی با همسرتان داشته باشید باید به نکات همسرداری توجه کنید. این راه می تواند یکی از راه های ابراز علاقه به همسر باشد.

راه های حمایت از همسر

گوش دادن به صحبت های او:

گاهی همسر شما تنها می خواهد به حرف هایش گوش دهید بدون اینکه نگران قضاوت باشد، نگران طرد شدن از سوی شما باشد و یا اینکه نگران از دست دادن شما باشید شما باید این فرصت را به او بدهید تا حرف های خود را تنها به شما بزند. زمانی که مشکلات در زندگی بیشتر می شوند بیشتر باید به حرف های یکدیگر توجه کنید بیشتر باید به یکدیگر گوش کنید تا بیشتر رابطه خود را قوی کنید و از حمایت های بیشتری برخوردار باشید. این کار می تواند آرامش بیشتری را به همسر شما بدهد و تنها باید سعی کنید که شنونده خوبی باشید و او را قضاوت نکنید.

  •  آرون گروپس

در مقابل خانواده از او حمایت کنید:

فشارهای روانی به ویژه در زمان هایی که والدین و اطرافیان نیز در آن دخالت داشته باشند بیشتر می شود ممکن است زوج هایی را دیده باشید که در مقابل خانواده همسر خود را تحقیر می کنند و یا اینکه پشت او را خالی می کنند. این کار موجب می شود تا همسر شما احساس پوچی داشته باشد بنابراین زمان هایی که با خانواده اختلاف نظر دارید باید سعی کنید تا بیشتر حامی همسر خود باشید و تنها کسی که از او حمایت می کند شما باشید. برای اینکه بتوانید رضایت خانواده خود را جلب کنید نباید دل همسر خود را بشکنید و  نباید اجازه دهید تا دخالت های خانواده در زندگی شما بیشتر باشد.

نمونه هایی حمایت همسر

زمان هایی برای تنهایی به او بدهید:

گاهی افراد در فشارها و چالش ها ممکن است روی دیگر خود را نشان دهند بنابراین باید سعی کنید تا در مواقع عصبانیت و فشارهای زندگی به او این امکان را بدهید تا تنها باشد و در واقع زمان هایی را بتواند به خودش اختصاص دهد تا خود را مجدد پیدا کند. بنابراین زوجین باید بدانند که همسرشان زمان هایی را احتیاج به تنهایی دارد زمان هایی که بتوانید درباره اتفاقات افتاده بیشتر فکر کند و یا حتی گاهی می خواهد از فضا درو باشد بنابراین شما در مقام همسر و همراه او باید این امکان را به او بدهید که مدتی با خودش خلوت کند و از این موضوع نیز ناراحت نشوید. اما اگر احساس می کنید همسر شما احساس تنهایی می کند برای از بین بردن احساس تنهایی باید راهنما را بخوانید.

راه های حمایت همسر

اما باید بدانید که عدم حمایت کردن نیز می تواند عواقب بدی برای زندگی شما و رابطه شما داشته باشد این کار باعث می شود تا عشق و علاقه میان شما کمتر شود و فرد مقابل دیگر نمی تواند به عنوان یک همراه به شما تکیه کند. بنابراین زمانی که خسته می شوید باید به این فکر کنید که عدم حمایت شما نیز از سوی دیگر می تواند تاثیرات بدتری بر روی زندگی داشته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *