دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های زیبای حومه شیراز که در سفر به این منطقه باید ببینید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های حومه شیراز می تواند از تنوع زیادی برخوردار باشند بیشتر این دیدنی های دارای ارزش تاریخی زیادی هستند همچنین وجود برخی از آبشارها در نواحی اطرافی این شهر نیز موجب می شود تا شما با یکی دیگر از مکان های دیدنی این شهر آشنا شوید. شهر شیراز شهری دوست داشتنی با فرهنگ و تاریخ غنی است که امروزه نیز یکی از مهم ترین مکان های دیدنی ایران است.

شیراز یکی از شهرهای زیبا . پر جاذبه در ایران است شهری که به واسطه جاذبه های فرهنگی و تاریخی خود در دنیا شناخته شده است همه ما این شهر را با وجود باغ های تاریخی و خوش آب و رنگ آن به خاطر داریم باغ هایی  همچون باغ ارم که معماری آن ها به دوران قاجاریان باز می گردد و دارای معماری بسیار جذاب و ویژه ای است که امروزه مانند یک بنای شیک و جدید مورد بازدید تماشاگران خود قرار می گیرد. اما دیدنی های حومه شیراز نیز از تنوع زیادی برخوردار می باشند و شما گردشگران در سفرهای خود به این شهر می توانید از جاذبه های بسیار زیادی دیدن کنید. یکی از معروف ترین بناهایی که در شیراز واقع شده است بنای تخت جمشید است این بنای تاریخی و باستانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دارای جاذبه های بسیار زیبایی است. نقش رستم نیز دسته ای دیگر از جاذبه های اطراف این شهر به شمار می آید که با قدمت باستانی خود از دید خیلی از گردشگران پنهان نمی ماند.

آشنایی با دیدنی های حومه شیراز:

شهر شیراز شهری پر جاذبه است شهری که دارای معماری بسیار زیبایی است و با پیشرفت هایی که در سال های اخیر داشته است یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری دنیا است این شهر تلفیقی از جاذبه های قدیمی و مدرن را در کنار یکدیگر دارد. دیدنی های شیراز به قدری جذاب هستند که هر ساله توریستان زیادی از خارج از کشور وارد این شهر می شوند و از بناهای مهم آن بازدید می کنند. آشنایی با مکان های دیدنی شیراز در ادامه این بخش می تواند اطلاعات جالبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

 

تخت جمشید:

یکی از بهترین دیدنی های ایران و جهان بدون شک تماشا تخت جمشید است که می تواند هر شخصی را مجذوب خود نماید. این مکان تاریخی زیادی یکی از دیدنی های حومه شیراز است که می تواند بهترین گزینه برای هر مسافری باشد. تخت جمشید در جاده شیراز به سمت مرودشت در فرعی جاده شیراز به پرسپولیس واقع شده است و بهترین گزینه برای سفر است. این مجموعه باستانی در گذشته مرکز قدرت حکومت هخامنشی بوده است. در واقع تخت جمشید پس از گذشت قرن ها هنوز هم وجود دارد تا قدرت و شکوه تاریخ ایران را به رخ جهانیان بکشد. این مجموعه تاریخی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و در کشور ایران به عنوان یکی از پربازدیدترین جاذبه های این کشور شناخته می شود. همچنین این مکان دیدنی برای مردم استان فارس به عنوان یک نماد بزرگ است و از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

دیدنی های حومه شیراز

 آرامگاه کوروش:

یکی دیگر از دیدنی های حومه شیراز آرامگاه کوروش کبیر می باشد که بعید است مسافری به شیراز سفر کند و از این مکان فوق العاده بازدید نکند. این آرامگاه که در قرون گذشته برای یادبود کوروش ساخته شده است و از سنگ های طویل آهکی ساخته شده است. این مکان یکی از بهترین گزینه های گردشگردی در ایران شناخته می شود و می توانید همه روزه از آن بازدید نمایید. این آرامگاه در شهرستان پاسارگاد استان فارس واقع شده است و در نزدیکی شهر شیراز می باشد. اگر قصد سفر به این استان و بازدید از دیدنی های حومه شیراز را دارید پیشنهاد می کنیم حتما به این مکان شگفت انگیز سفر کنید و با تاریخ و عظمت ایران بیشتر آشنا شوید.

اطراف شیراز

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آبشار مارگون:

اگر می خواهید علاوه بر بازدید از مکان های تاریخی و باستانی استان فارس به تفریح و سرگرمی نیز بپردازید پیشنهاد می کنیم حتما به آبشار مارگون در شهرستان سپیدان سفر نمایید. این مکان دیدنی دارای چشم انداز بی نظیری می باشد که می تواند شما را مجذوب خود نماید. اطراف این آبشار دارای طبیعت بکری می باشد که علاوه بر بازدید از این آبشار می توانید ساعت های زیادی را در میان درختان و بوته های بزرگ سپری کنید و به تفریح بپردازید. طبیعت اطراف این آبشار  به دلیل وجود آب فراوان دارای سرسبزی بسیار زیادی هستند و در تابستان علاوه بر چشم انداز زیبا دارای هوا بسیار پاک نیز می باشد. اگر قصد سفر و تماشا این آبشار را دارید باید به به شهرستان سپیدان بروید و مسیر جاده ای روستا مارگون را سپری نمایید.

طبیعت اطراف شیراز

شهر باستانی استخر:

این شهر باستانی زیبا در مرودشت واقع شده است و از دیدنی های حومه شیراز است که حدود ۷۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد. این مکان زیبا مجموعه ای از مخروبه های شهرنشینی در قرون گذشته است که می تواند جالب توجه باشد. باستان شناسان معتقدند که این شهر برای سکونت مردم عادی در حکومت هخامنشیان بوده است و در نزدیکی تخت جمشید واقع شده است تا مردم بتوانند به پادشاهان آن زمان نزدیک باشند. اگر قصد سفر به استان فارس را دارید شهر باستانی استخر گزینه ای مناسب در طول سفر است و برای مردم آن به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود.

دیدنی های اطراف شیراز

همانطور که می دانید باغ ارم شیراز نیز یکی دیگر از مهم ترین مکان های دیدنی این شهر زیبا برای گردشگران به شمار می آید این باغ یکی از بناهای تاریخی است که آشنایی با تاریخچه آن در لینک می تواند اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهد و شما را با یکی دیگر از مهم ترین جاذبه های شیراز نیز رو به رو کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *