دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با خواص سوره کهف و فضیلت های هجدهمین سوره مبارکه قرآن کریم

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۲ دی ۱۳۹۹
  • ۰

سوره کهف یکی از سوره های مبارکه قرآن کریم است که قرائت آن از فضایل زیادی برخوردار است، در ادامه مطلب شما عزیزان را با خواص سوره مبارکه کهف آشنا خواهیم کرد.

سوره کهف هجدهمین سوره مبارکه قرآن کریم می باشد که بعد از سوره «غاشیه» نازل شده و جزو سوره های مکی محسوب می شود، این سوره شامل : ۱۱۰ آیه و ۱۵۸۹ کلمه است که قرائت آن آثار و برکات زیادی را به همراه دارد، بنابراین اگر شما نیز اطلاعات کافی در مورد خواص این سوره مبارکه قرآن کریم ندارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آثار و برکات قرائت سوره کهف

آشنایی با خواص سوره کهف

آن دسته از یکتا پرستانی که از نظام شرک آلود «دقیانوس» به غار پناه برده بودند و سیصد و نه سال به خواب رفته بودند که در آیه ٩ تا ٢۶ این سوره بازگو شده است و قدرت شگفت انگیز خداوند را نشان می دهد به همین خاطر این سوره به نام کهف نامگذاری شد، در این سوره در مورد داستان حضرت خضر (ع) و حضرت موسی (ع)، داستان ذی القرنین و قوم یاجوج و ماجوج و همچنین سرگذشت اصحاب کهف گفته شده است که موضوعات مطرح شده در آن عبارتند از :

  • نزول قرآن به منظور اصلاح جامعه
  • ترسیم حقیقت دنیا وسعت و عظمت جهان هستی
  • تشریح و تبیین مبداء و معاد و مسائل خدا شناسی

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

هرکس این سوره را در شب جمعه قرائت نماید بین او و خانه خدا و پس از آن نورانی خواهد شد.

سوره کهف در تورات به نام حائله معروف است، زیرا میان قاری خود و آتش حائل و مانع می‌شود.

در روایت دیگری از ایشان وارد شده است:

آیا به شما خبر ندهم از سوره‌ای که عظمت آن آسمان و زمین را پر کرده است و کسی که این سوره را بنویسد نیز عظمتی این چنین دارد و هر کس این سوره رادر روز جمعه قرائت نماید خداوند گناهان او را تا جمعه آینده می‌آمرزد…

  •  آرون گروپس

 به قرائت ۱۰ آیه آخر سوره کهف و حفظ کردن آنها سفارش شده است و فرموده‌اند: هر کس به این سفارش عمل کند از فتنه دجال در امان خواهد مان.

فواید سوره مبارکه کهف

امام علی (ع) فرمودند:

هیچ بنده‌ای نیست که آیه (قل انما انا بشر مثلکم… را تا آخر سوره کهف) بخواند جز اینکه برای او نوری کشیده شود از خوابگاهش تا خانه کعبه و چنانچه خود از اهل حرم است برای او نوری است تا بیت المقدس.

چون کسی در خواب از بیم دزد بترسد و بی خوابی بر او مستولی گردد، آیات(۱۱-۱۲) سوره کهف را بخواند.

به نقل از امام صادق (ع) :

هر کس سوره کهف را در شب‌های جمعه قرائت نماید، به مرگ شهادت از دنیا خواهد رفت یا اینکه خداوند او را شهید مبعوث خواهد کرد و در روز قیامت در صف شهدا خواهد بود.

برای درمان درد ساق پا (آیه ۲۷ سوره کهف) را ۷ مرتبه بخوانید.

هربنده خدایی آخرین آیه سوره کهف را قرائت نماید در هر ساعتی که بخواهد از خواب بیدار می شود.

آشنایی با خواص سوره کهف

آثار و برکات دیگر سوره کهف

جهت ادای قرض : به منظور ادای قرض و برطرف شدن فقر این سوره مبارکه قرآن کریم را بنویسید و داخل ظرف شیشه دهانه تنگ بگذارید سپس آن را در خانه اشد گذاشته تا از فقر و بدهکاری رهایی پیدا کنید.

درمان تب : جهت کاهش تب و رفع این مشکل آیه ۸ و ۹ سوره کهف را نوشته و در زیر سر قرار دهید.

در این مقاله قصد داشتیم شما عزیزان را با خواص سوره مبارکه کهف آشنا کنیم تا مورد آن اطلاعات کافی به دست آورید، به منظور آشنایی با دیگر دانستنی های مذهبی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *