دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

راه های مهاجرت به ارمنستان و شرایط و مدارک مورد نیاز

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹
  • ۰

مهاجرت به ارمنستان دارای شیوه های مهاجرتی مختلفی است این کشور امکان رشد و ترقی را برای مهاجران ایرانی فراهم کرده است و هر ساله متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به این کشور را دارند از شیوه های مهاجرتی در این کشور می توان به مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و … اشاره نمود که در ادامه توضیح می دهیم.

کشور ارمنستان یکی از کشورهای مورد توجه برای مهاجرت کردن است هر ساله تعداد زیادی از مهاجران هستند که قصد مهاجرت کردن به این کشور را دارند و علت این امر نیز وجود امکانات شغلی و تحصیلی بسیار مناسب است از سویی شرایط زندگی در این کشور در سال های اخیر رو به بهبود بوده است به همین خاطر خیلی از افراد این کشور را برای زندگی خود انتخاب می کنند. راه های مهاجرت کردن به این کشور متعدد هستند و بنا به نوع هدفی که شما از مهاجرت خود دارید متغیر است به عنوان مثال اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید باید از ویزای تحصیلی آن استفاده کنید. طبق آمارهایی که انجام شده است در سال ۲۰۱۸ این کشور یکی از کشورهای مورد توجه ایرانیان برای مهاجرت ر زندگی بوده است خیلی از ایرانیان برای فرار از شرایط نامساعد کاری خود به این کشور مهاجرت می کنند و از سطح زندگی خود در این کشور نیز رضایت دارند. این کشور از جهت درآمدزایی نیز می تواند بسیار مناسب باشد و با سرمایه گذاری در این کشور می تواند می تواند درآمد خود را ارتقا دهید.

مهاجرت به ارمنستان:

خیلی از افرادی که شیوه های مهاجرت به این کشور را انتخاب می کنند سعی دارند تا از طریق مهاجرت تحصیلی اقدام به این کار نمایند این کشور برای تحصیل کردن بسیار مناسب است و شرایط مطلوبی دارد ویزای تحصیلی این کشور دارای امتیازات زیادی است و به طور موقت می توانید در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید افرادی که ویزای تحصیلی این کشور را دارند می توانند از دیگر مزایای زندگی در این کشور نیز بهره مند شوند این نوع ویزا با وجود اینکه یک ویزای موقتی است اما متقاضیان زیادی دارد.

 اقامت در ارمنستان

چگونه ویزا و پاسپورت این کشور را دریافت کنیم؟

حتما می دانید که اولین گام برای مهاجرت به هر کشوری حتی ارمنستان داشتن پاسپورت و ویزا است باید بدانید که برای دریافت پاسپورت این کشور شما باید ابتدا ۶ اقامت در این کشور داشته باشید و در نهایت با تسلط کافی به زبان ارمنستانی می توانید برای اقامت خود اقدام کنید. همچنین شما برای این که در این کشور زندگی کنید باید تمکن مالی بالایی داشته باشید و در صورت داشتن پاسپورت نیز می توانید حق شهروندی آن را دریافت کنید.

مهاجرت به ارمنستان

برای اخذ اقامت نیز باید اقامت ۹۰ روزه در این کشور داشته باشید در این صورت می توانید اقامت آن را دریافت کنید افرادی که دارای اقامت ارمنستان هستند این امکان را دارند تا به کشورهای اروپایی دیگر نیز مهاجرت کنند این نوع اقامت ها از طریق ازدواج و تولد فرزند نیز صورت می گیرند. همانطور که می دانید مردمان این کشور دارای زبان ارمنی هستند و ارتباط عمومی آن ها نیز در سطح معقول و خوبی قرار دارد. اما برای اینکه ویزای این کشور را دریافت کنید باید واجد شرایط لازم باشید.

مهاجرت توریستی ارمنستان

  •  آرون گروپس

برای دریافت ویزا در اولین گام باید فرم تقاضای خود را تکمیل کنید بعد از مدت یک هفته فرم اولیه درخواست شما مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که با این فرم موافقت شود می توانید مدارک لازم خود را برای مصاحبه ارائه دهید. صدور ویزای این کشور نیازمند شرایطی است و شما برای اینکه ویزای کاری این کشور را دریافت کنید باید مدت ۱ تا ۱۱ ماه را سپری کنید همچنین برای دریافت ویزای تحصیلی در این کشور نیز باید یک دعوتنامه تحصیلی داشته باشید. دعوت نامه تحصیلی در مدت ۲ ماه برای شما صادر می شود از سوی دیگر برای افرادی که قصد ازدواج در این کشو را دارند با وارد شدن به خاک این کشور می توانید رد زمان یک ماه ویزای آن را دریافت نمایید.

مهاجرت کاری:

یکی از شیوه های پر طرفدار مهاجرت کاری به ارمنستان است شما باید نامه دعوت نامه کارفمای خود را داشته باشید شما برای دریافت ویزای کاری می توانید از شیوه سرمایه گذاری نیز استفاده کنید یعنی باید با ثبت شرکت در این کشور ویزای آن را دریافت کنید. شرایط لازم برای دریافت این ویزا داشتن تخصص و مهارت، سابقه کاری، هزینه مناسب زندگی، تمکن مالی و … می باشد.

مهاجرت توریستی:

از دیگر شیوه های مهاجرتی مهاجرت توریستی است که برای ایرانیان نیاز به ویزا ندارد و تنها با داشتن مجوز می توانید به این کشور سفر کنید. اما شرط لازم برای داشتن این نوع ویزا و مهاجرت قصد بازگشت به کشور شما باید بلیط رفت و برگشت را به همراه داشته باشید و بلیط اقامت را نیز داشته باشید شرایط لازم برای ثبت نام این نوع ویزا داشتن عکس پرسنلی، گذر نامه سه ماه اعتبار، هزینه ورود به کشور، شناسنامه و مدارک شغلی می باشد.

مهاجرت کاری ارمنستان

پناهندگی:

برخی از افراد از شیوه پناهندگی برای مهاجرت کردن به ارمنستان استفاده می کنند برای پناهندگی باید اظهار نامه ای کتبی پر کنید و دلایل پناهنده شدن خود را به این کشور بنویسید اغلب این دلایل سیاسی و مذهبی می باشند. درخواست های شما از طریق پلیس مورد بررسی قرار می گیرد و باید بدانید که این درخواست به ندرت مورد پذیرش واقع می شود. برای پناهجویان مکان اقامت و اسکان نیز در نظر گرفته می شود و خدماتی به آن ها ارائه می شود که شرایط زندگی را برای آن ها آسان تر خواهد کرد.

از دیگر شیوه های مهاجرت به این کشور می توان به مهاجرت از طریق ازدواج، تولد فرزند، سرمایه گذاری اشاره نمود هر یک از این شیوه های مهاجرتی می توانند امکان پیشرفت و ارتقا را برای شما داشته باشند. شما علاقه مندان می توانید در این بخش با مکان های دیدنی ارمنستان نیز بیشتر آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *