دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های جنگل بلیران و شناخت تفریحات این منطقه زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹
  • ۰

جنگل بلیران یکی از جنگل ها و مناطق روستایی زیبا و پر جاذبه در آمل است این منطقه جنگلی دارای تنوع زیستی و جانوری بسیار ارزشمنید است و به دلیل زیبایی های بی حدی که به خود اختصاص داده است مورد توجه است. این منطقه جنگلی دارای چشمه ها، رودخانه ها، چشمه های آب گرم و … است کهاز دید گردشگران جذابیت دارد این جنگل ها طبیعتی بکر و ویژه را دارند.

جنگل های بلیران یکی از مناظق سرسبز و پر جاذبه در منطقه سردشت آمل است این روستای زیبا و جنگلی دارای جذابیت های بسیار زیادی است و از سوی گردشگران زیادی مورد توجه قرار می گیرد این منطقه علاوه بر  جاذبه های طبیعی خود دارای بناهای تاریخی بسیار زیادی است آثار باستانی موجود در این منطقه از اهمیت زیادی برای گردشگران است. طبیعت این منطقه جنگلی بسیار سرسبز است و دارای چشمه های وسیع و خروشان می باشد تنوع گردشگری این منطقه موجب شده است تا به یکی از مکان های تفریحی و توریستی در آمل تبدیل شود منطقه ای که به دلیل جاذبه های آرامش بخش خود می تواند از سوی گردشگران مورد توجه باشد. شما علاقه مندان با گشت و گزار در این منطقه جنگلی می توانید از زیبایی های زیادی بازدید کنید و تجربه های جدید را کسب کنید. این جنگل های در فاصله ۱۵ کیلومتری از آمل واقع شده اند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است شما با عبور از مسیر این جاده جنگلی می توانید با طبیعت و زیبایی های روستا نیز آشنا شوید.

جنگل پر جاذبه بلیران:

اگر قصد سفر به استان مازندران را دارید این جنگل زیبا در آمل می تواند یک روز تفریحی عالی را برای شما عزیزان بسازد. این جنگل زیبا دارای چشمه های آبگرم زیادی می باشد که دارای خواص درمانی بسیار مفیدی هستند و می توانند در درمان دردهای عضلانی، میگرن، بیماری های پوستی و … موثر باشند. این مکان دیدنی در آمل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و یکی از بهترین مکان های دیدنی در این شهر می باشد. این جنگل در حدود ۱۵ کیلومتری این شهر واقع شده است و  در جاده‌ قدیم آمل بابل قرار دارد. جاده منتهی به این جنگل در فصول مختلف زیبایی بسیار خاصی دارد. در هوای بارانی دارای مه بسیار زیبا و در پاییز دارای برگ‌های زرد، قرمز و نارنجی در مسیر جاده می باشد که می تواند هر بازدیدکننده ای را حیرت زده نماید. جاذبه های این منطقه جنگلی بسیار متنوع است و از این رو یکی از مکان های دیدنی مازندران برای گردشگران محسوب می شود که زیبایی های بی حدی را به خود اختصاص می دهد.

مراتع بلیران

این جنگل های وسیع در سال ۱۳۸۷ به عنوان یکی از مهم ترین مناطق گردشگری شناخته شده است که دارای زیبایی های زیادی است و از اهمیت زیست محیطی بالایی برخوردار می باشد جاذبه های زیبایی که در این جنگل به چشم می خورند موجب شده تا هر ساله گردشگران زیادی  از زیبایی های آن بازدید کنند. طبیعت بکر این منطقه رودخانه ها و چشمه های متعدد در این مراتع جنگلی از دیگر زیبایی های این جنگل به شمار می آید.

اگر قصد مسافرت چند روزه و ماندن در جنگل بلیران را دارید این مکان دیدنی در اوایل فصل تابستان دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است که می توانید در این جنگل خوش گذرانی نمایید و به ثبت عکس و خاطرات در آن بپردازید. در سال های گذشته این مکان دیدنی به عنوان یکی از بهترین جنگل های تفریحی ایران در فهرست برترین جنگل های ایران قرار گرفته است و برای مردم آمل به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. از این جنگل زیبا یک رود عبور می کند که نام آن گرمارود می باشد و چشم انداز فوق العاده ای را به منطقه بخشیده است.

جنگل های بلیران

جاذبه های تفریحی جنگل:

اگر علاقه مند به پیاده روی و کوه نوردی هستید پیشنهاد می کنیم حتما به بخش های مختلف این جنگل زیبا سفر نمایید تا بتوانید از مسافرت خود نهایت لذت را ببرید. وجود گرمارود در این جنگل زیبا باعث شده تا حفره های آبی زیادی در این جنگل به وجود آید که اگر در فصل گرما باشید می توانید در آن ها شنا و از خواص درمانی این حفره های آبگرم استفاده نمایید. گرمارود که از این جنگل عبور می کند حدود ۵۰ کیلومتر طول دارد و سر چشمه ی آن از ارتفاعات رشته‌کوه البرز می باشد. شما برای رسیدن و استفاده از چشمه های آبگرم جنگل بلیران باید حدود دو ساعت پیاده روی را به جان بخرید تا بتوانید از خواص فوق العاده ی این چشمه ها استفاده نمایید.

  •  آرون گروپس

طبیعت بلیران

گونه های گیاهی جنگل:

در طول سال گردشگران زیادی از این جنگل زیبا بازدید می کنند و برای کوهنوردان ایرانی این جنگل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در مسیر رسیدن به این چشمه های درختان میوه ای وحشی همچون آلو جنگلی، زالزالک، ازگیل و … وجود دارد و می تواند جالب توجه باشد. همچنین در مسیر خود می توانید اسب  های رها شده در جنگل که در حال گردش هستند را مشاهده نمایید. استان مازندران دارای جنگل های زیادی می باشد که جنگل بلیران یکی از مهم ترین آن ها می باشد و یک جاذبه فوق العاده محسوب می شود.

آب گرم بلیران

در سفر به این منطقه جنگلی بهتر است با یک برنامه ریزی حساب شده دست به عمل بزنید همراه داشتن وسایل لازم و ضروری در طی سفر بسیار لازم است داشتن لباس های گرم، کفش های مناسب  چادر مسافرتی از دیگر لوازمی است که باید در سفر خود به این منطقه به همراه داشته باشید. این منطقه در فصل های مختلفی از سال دارای جذابیت های بسیار زیادی است در فصل های تابستان و پاییز این منطقه می تواند مکان مناسبی برای سفر باشد و یکی از مکان های دیدنی آمل است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *