دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آلزایمر در بارداری چرا اتفاق می افتد؟ و چه اقدامی انجام دهیم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

آلزایمر یکی از بیماری هایی می باشد که به دلایل مختلفی روی می دهد و یکی از بزرگ ترین دلایل آن هم افزایش سن و از بین رفتن بافت قشری مغز می باشد. همراه ما باشید تا آلزایمر در بارداری را برایتان بررسی کنیم.

بسیاری از محققان آلزایمر در دوران بارداری را امری طبیعی می دانند و معتقد هستند که بین بی خوابی ها و استرس های دوران بارداری و این بیماری یک رابطه مستقیمی مشاهده می شود و ممکن است بسیاری از زنان باردار این حالت را تجربه کنند بنابراین می توان گفت جای نگرانی نیست و بعد از زایمان همه چیز به حالت طبیعی بر می گردد.

دلایل آزایمر در دوران حاملگی

دلایل آلزایمر در بارداری

برخی از زنانی که برای بار اول و یا بار چندم باردار می شوند متوجه می شوند که حافظه آن ها کمی ضعیف شده است و نگران می شوند. باید بدانید که استرس در این دوران علاوه بر مضراتی که برای نوزاد دارد می تواند ذهن شما را نیز درگیر کند و باز هم کاهش حافظه بیش تری را شاهد خواهید بود. باید بدانید که تغییرات دوران بارداری بی شمارمی باشند و این امر هم مستثنی نمی باشد. این مشکل برای بسیاری از زنان آزار دهنده می باشد ولی یک امر کاملا طبیعی است و دلایل علمی معتبری دارد. در ادامه دلایل این مشکل را برایتان بررسی می کنیم.

تغییرات هورمونی

یکی از دلایلی که باعث ایجاد آلزایمر در دوران حاملگی زنان می شود تغییرات هورمونی است. باید بدانید که هر تغییری در بدن شما ایجاد می شود می تواند روی ارگان های دیگر اثر گذاشته و برای شما چالش هایی نظیر حالت تهوع و فراموشی را ایجاد کند. زمانی که هورمون های بارداری افزایش می یابند فراموشی شما تشدید می شود و با گذشت زمان مادران باردار فراموش کار تر خواهند شد. در نظر داشته باشید که بلافاصله بعد از زایمان بهبودی حاصل نمی شود و ممکن است تا مدت زمان کوتاهی بعد از زایمان این مشکل همراه شما باشد.

کم خوابی

یکی دیگر از دلایل آلزایمر در بارداری کم خوابی های مادران باردار می باشد. مادران باردار کمی قبل از تولد نوزاد و مدت طولانی بعد از تولد نوزاد خود با بی خوابی و یا کم خوابی مواجهه می شوند. باید بدانید که خواب یکی از مهم ترین نیاز های انسان می باشد و در صورت کمبود آن مشکلات جدی نظیر فراموشی برای شما ایجاد می شود. در واقع کم خوابی در بارداری علل بسیار مختلفی دارد و زمانی که بدن شما دچار بی خوابی شود و شما در طول شب به راحتی نخوابید مغز شما با چالش های جدی در روز بعد مواجه خواهد شد.

کم خوابی رابطه بسیار مستقیمی با آلزایمر دارد

  •  آرون گروپس

آماده سازی

یکی دیگر از عللی که مادران باردار دچار فراموشی می شوند هورمون هایی می باشد که بدن را برای زایمان آماده می کند. فعالیت های مغزی شدید می تواند این اطمینان را به شما بدهد که مغز و اعصاب مادر برای برقراری ارتباط با نوزادش بعد از تولد آماده خواهد شد بنابراین فراموشی می تواند یکی از عارضه های آن باشد.

اقدامات لازم

اگر شما هم در بارداری دچار فراموشی می شوید باید کار هایی را انجام بدهید تا بتوانید آرامش را به خود برگردانید. اقداماتی که باید در این دوران انجام بدهید عبارت اند از :

  • به صورت مداوم به خود یاد آوری کنید که این شرایط موقتی می باشد و به زودی تمام خواهد شد.
  • بنویسید. زیرا یادداشت برداری به شما کمک می کند تا بتوانید از فراموشی کار های مهم خودداری کنید.
  • وسایل ضروری را دم دست بگذارید.
  • خوب و به اندازه لازم بخوابید. اگر نمی توانید به صورت دائمی ۸ ساعت بخوابید می توانید برای خواب های کوتاه برنامه ریزی کنید.
  • بستن چشم ها و مدیتیشن می تواند به کاهش فراموشی های شما کمک کند.
  • غذا هایی که دارای امگا ۳ می باشند را مصرف کنید. این غذا ها شامل ماهی سالمون، گردو و زغال اخته می باشند و می توانند به فعالیت های مغزی شما کمک کنند.

آلزایمر در بارداری

بارداری یکی از پر چالش ترین دوران زندگی زنان می باشد و زنان باید بیش تر از گذشته مراقب خود باشند تا بتوانند کودکی سالم بدنیا بیاورند. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه فشار خون در بارداری و تپش قلب در بارداری مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *