دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شور لوبیا سبز خوشمزه و مقوی و چند نکته طلایی برای تهیه آن

  • ندا خوشرو
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با طرز تهیه شور لوبیا سبز خوشمزه و خوش طعم آشنا خواهید شد که امیدواریم با توجه به روش های ذکر شده بتوانید این نوع چاشنی خوشمزه را به راحتی تهیه نمایید.

شور لوبیا سبز از انواع چاشنی های خوشمزه و خوش طعم می باشد. برای طرز تهیه شور لوبیا سبز از روش های مختلف استفاده می شود و شما می توانید با توجه به ذائقه خود روشی مناسب را برای تهیه این نوع چاشنی انتخاب کنید.

زیتون شور و شور لوبیا سبز و شور مخلوط و خیار شور از انواع چاشنی های محبوب می باشند و بهتر است کدبانوهای عزیز این چاشنی های خوش طعم را در منزل به صورت بهداشتی تهیه نمایند.

دستور تهیه شور لوبیا سبز

مواد لازم

  • لوبیا سبز : یک کیلوگرم
  • سرکه : دو لیوان
  • آب : دو لیوان
  • نمک : دو قاشق غذاخوری
  • شوید : ۴ یا ۵ شاخه
  • سیر : ۴ یا ۵ حبه
  • دانه خردل و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه شور لوبیا سبز در منزل

ابتدا شیشه هایی که تمایل دارید شور را درون آن ها درست نمایید به خوبی بشویید و اجازه دهید تا شیشه ها به خوبی خشک شوند. قسمت سر و ته لوبیا ها را بگیرید سپس آن ها را به خوبی بشویید و اجازه دهید تا لوبیا سبز ها خشک شوند.

درون شیشه های مقداری سیر و فلفل و دانه های خردل و شوید را بریزید سپس لوبیا را به صورت فشرده و عمودی در کنار یکدیگر بچینید.

روش تهیه شور لوبیا سبز

درون قابلمه ای مناسب به ازای هر لیوان سرکه ، یک قاشق غذاخوری نمک و یک لیوان آب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا محلول به دمای جوش برسد سپس محلول آب و سرکه را به صورت داغ روی لوبیا سبزها بریزید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

برای خارج شدن حباب ها به شیشه ها ضربه هایی آرام بزنید سپس درب شیشه را به صورت محکم ببندید و بعد از اینکه شور خنک شد آن را درون یخچال قرار بدهید و بعد از گذشت دو روز می توانید این چاشنی خوشمزه را میل نمایید.

روش تهیه شور لوبیا سبز در منزل

نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل شور لوبیا سبز

۱.در صورت تمایل می توانید برای تهیه شور ترشی از ترکیب هویج و گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی استفاده نمایید همچنین می توانید به این نوع چاشنی مقداری گل کلم نیز بیفزایید.

۲. اگر تمایل دارید به شور لوبیا سبز ، گوجه فرنگی بیفزایید بهتر است از گوجه گیلاسی یا گوجه های کوچک استفاده نمایید همچنین چیدن گوجه را باید با چیدن لوبیا به صورت همزمان انجام بدهید.

۳. در هنگام افزودن گوجه ها به ترشی روی هر کدام از گوجه ها چند سوراخ ایجاد نمایید تا طعم ترشی را به خود بگیرند.

طرز تهیه شور لوبیا سبز در منزل

۴. در صورت تمایل می توانید برای تهیه این چاشنی ، لوبیاها را خرد نمایید.

۵. برای تهیه این نوع چاشنی می توانید از شوید تازه یا شوید خشک استفاده کنید.

۶. اگر تمایل دارید شور لوبیا سبز طعمی تند نیز داشته باشید می توانید میزان استفاده از فلفل را بیشتر کنید.

۷. توجه داشته باشید که شیشه های مخصوص شور و لوبیا سبزها باید به خوبی خشک شوند زیرا خیس بودن آن ها باعث می شود تا شور کپک بزند.

روش تهیه شور لوبیا

در این مطلب توجه شما را به دستور تهیه شور لوبیا سبز جلب کردیم که امیدواریم از تهیه این چاشنی بی نظیر نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *