دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش بافت سارافون و اصول و نکات آن

  • محدثه خاکشور
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آرگا آموزش بافت سارافون را به روشی جذاب و ساده به رشته ی تحریر در آورده ایم؛ این سارافون شیک و زیبا را می توانید به راحتی در منزل ببافید و به دختر دوست داشتنی خود هدیه بدهید.

سارافون نوعی لباس سرتاسری بدون آستین است که محبوبیت زیادی در بین خانم ها دارد، سارافون ها اغلب برای بهار و تابستان مورد استفاده می گیرند، اما اگر برای پاییز و زمستان قصد انتخاب سارافون دارید، سارافون های بافتنی را می توانید امتحان کنید؛ در این مطلب آموزش بافت سارافون را به بند قلم کشیده است.

سارافون نوعی لباس زنانه و دخترانه بدون آستین و بلند می باشد که در واقع از لباس های داخل خانه بوده و می توان در صورت تمایل آن را در زیر پوشش اصلی هم پوشید؛ سارافون نیز مانند بسیاری از لباس های دیگر از جنس های مختلفی تهیه می شود، که متناسب با آن برای فصل های مختلف بهار و تابستان، و پاییز و زمستان انتخاب و پوشیده می گردد.

آموزش بافت سارافون به روشی زیبا

تعلیم بافت سارافون برای دختر خانم های گل

همانطور که گفته شد سارافون ها دارای آستین نیستند و اگر هم آستین داشته باشند، آستینی بسیار کوتاه است؛ سارافون های ساده و سارافون های مجلسی هر دو گزینه هایی که از متناسب با محل مورد نظر انتخاب می گردند و در مورد کمربند آنها باید گفت که سارافون های مجلسی دارای کمربندهایی جهت حفظ فرم بدن می باشند؛ ولی سارافون های ساده به دلیل داشتن راحتی اینچنین نیستند.

با توجه به اینکه سارافون یکی از پوشش های محبوب در میان خانم ها و دختر خانم های گل است، و در کنار آن هنر بافتنی یکی از هنرهای پرکاربرد و دوست داشتنی است که اغلب بانوان خو ش سلیقه با بهره بردن از جوهر هنر و سلیقه ی خود به خلق آثار جالبی می کنند؛ سارافون بافتنی می تواند ترکیب زیبا و بینظیری را به تصویر بکشد که پیشنهاد دلچسبی برای مادران عزیزی است که به باقت لباس های مختلف برای دختر بچه های دوست داشتنی خود دارند.

آموزش بافتن سارافون با استفاده از روشی ساده

  •  آرون گروپس

هنر بافتنی چیست؟

هنری می باشد که در این هنر حلقه هایی به صورت پشت سر هم با کاموا  به وسیله ی دو میل، قلاب، و یا دست در هم بافته می گردد؛ که لباس زیبایی را خلق می کند؛ البته باید در بیانی مفصل تر اینچنین بیان کرد که هنر بافتنی آن هنر است که در آن با تار و پود پارچه ای بافته می گردد؛ و برخی از این بافت ها ممکن است با ماشین صورت بگیرد.

آموزش بافت سارافون برای دختر خانم های خوش سلیقه

آموزش بافت سارافون به روشی ساده

وسایل مورد نیاز

  • کاموا به رنگ دلخواه
  • دو میل

مراحل بافت

ابتدا برای شروع و در اولین مرحله برابر با پهنای پایین سارافون دانه سر بیاندازید؛ سپس ۱ دانه زیر و ۵ دانه رو ببافید، به همین صورت تا پیایان ردیف ادامه دهید.

در ردیف های پشت آن؛ دانه ها به هر صورتی که دیده می گردد، بافته می شود, به این صورت که دانه های زیر را باید به زیر و دانه های رو را به رو ببافید.

در ردیف دیگر باید دانه زیر را به زیر بافته و ۲ تا دانه به رو؛ در دانه ی ۳ باید ۶ عدد دانه گرفته شود؛ منظور این است که باید ۱ دانه بافته، ۱ ژته، ۱ زیر، ۱ژته، ۱ زیر، ۲ دانه به رو تا انتهای ردیف به همین صورت ادامه دارد.

حالا ۴ ردیف ساده بافته شود؛ به این صورت که دانه های رو باید رو بافته شده، و دانه های زیر نیز به زیر بافته شود،  آن ۶ دانه هم به همین صورت ساده بافته می شود.
سپس در این مرحله در ردیف پنجم ۱ دانه زیر، ۲ دانه رو بافته شده و ۶ دانه بافته شده یکی شده و ۲ دانه رو و ۱ دانه زیر بافته می  شود، این بافت تا پایان ردیف ادامه دارد.
در ردیف ششمی از داخل ۱ دانه ای که زیر بافته شده ۶ دانه دربیاورید؛ ۲ دانه به رو و ۱ دانه به زیر سپس ۲ دانه به به رو ببافید، به همین راحتی محل گل تغییر می کند, مانند ردیف های پیش ببافید تا اینکه ۳ عدد گل بر روی بافت به دست بیاید.
پس از این ۳ گل جهت ایجاد خطوط داخل سارافون لازم است ۵ دانه به رو ۱ دانه به زیر ببافید.
برای فون شدن دامن سارافون هر ۵ الی ۶ دانه از هر دو سمت ۱ دانه کم نمایید، این کاستن را ادامه دهید تا اینکه اندازه دور کمر لباس با دور کمر شخص مساوی گردد، سپس بافت سارافون خود را به طور ساده ببافید تا بافت شما به مرحله ی بافت زیر بغل برسد.
سپس در این مرحله ۴، ۳، ۲ به همین ترتیب در هر ردیف از دو سمت بافت بکاهید؛ پس از کم کردن این دانه ها به ترتیب ۴ دانه، ۳ دانه و ۲ دانه نوبت به حلقه سارافون می رسد، متناسب با بازی یقه مورد نظر پس از بافت تعدادی ردیف و سپس کور نمودن حلقه سارافون، حالا دانه های موجود را شمرده و تقسیم نموده و از بین آن بافت یقه هفت را آغاز کنید.
برای بافت یقه هفت باید برای شروع ۶ دانه را افزوده و سپس پس از بافت این دانه ها؛ هر ۲ دانه را ادغام کرده، یعنی ۱ دانه کنید، به همین کار ادامه بدهید تا دانه های بافت برابر با سرشانه فرد شود، همچنین بافت ادامه دارد تا اینکه حلقه آستین مناسب گردد. حالا سرشانه را کور نمایید.
برای کور کردن سرشانه ابتدا دانه را به سه بخش تقسیم کنید  و از بخش حلقه ی آستین به کور کردن مشغول شوید، به این صورت که ابتدا ۱/۳ سرشانه را از طرف حلقه کور نموده و مابقی دانه ها را می بافید؛ در ردیف دیگری ۱/۳ دومی را کور می کنید و مابقی دانه ها را می بافید؛ و در ردیف دیگری مابقی دانه ها را کور نمایید.
پشت سارافون را نیز مثل یقه جلوی لباس، یقه هفت بافته می گردد.
آموزش بافتن سارافون به رنگ دلخواه
نکته:در قسمت هایی که در دامن سارافون دانه کم شده را به هر طریقی که می خواهید، مشخص کنید، تا در بخش پشت سارافون نیز در همان قسمت ها دانه ها کم گردد.

نکته ای در مورد انتخاب سارافون متناسب با قد

سارافون لباسی سر هم می باشد که در بخش وسط آن تفاوت هایی وجود دارد، در برخی از آنها با کمربند، یا دوخت و یا هر چیزی شبیه آن جدا می گردد که جذابیت زیبایی را در مدل سارافون های مجلسی ایجاد می کند، اما باید متناسب با قد افراد انتخاب گردد، این نوع سارفون ها انتخاب خوبی برای خانم های قد بلند می باشد و به خانم های قد متوسط یا کوتاه پیشنهاد می شود که از این نوع سارافون ها بهره نبرند زیرا به طور کلی لباس های بلند و البته یکدست باعث می شوند قد افراد بلندتر دیده شود.
آموزش بافتن سارافون برای هنرمندان هنردوست
یاد دادن بافت سارافون با رنگ دلخواه آموزش بافت سارافون لباسی یکدست    آموزش بافتن سارافون به شکلی خارق العاده  تعلیم بافت سارافون به رنگ و طرحی شیک  آموزش بافت سارافون با روشی آسان و ساده برای دختر خانم ها
در این مطلب آموزش بافت سارافون دخترانه را به بیانی ساده بیان کرده ایم، این سارافون دخترانه را می توانید به راحتی در منزل برای دختر خام های شیک پوش خود تهیه کنید؛ از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و برای آشنایی بیشتر با مطالبی جالب در این زمینه از جمله آموزش بافتنی لباس با دو میل، آموزش بافت کلاه فرانسوی، آموزش بافت ژاکت نوزاد می توانید بر روی آن کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *