دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چطور کبودی پوست را از بین ببریم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

کبودی پوست ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد و دلایل مختلفی دارد. در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه می توانید کبودی را از بین ببرید. تا پایان این مطلب با ما باشید.

کبود شدن پوست دلایل بسیاری دارد که ممکن است در اثر ضربه و یا عدم تغذیه مناسب باشد و همچنین می تواند یاد آور پیر شدن باشد. در ادامه تکنیک هایی برای رفع کبودی های پوست برای شما مطرح می کنیم.

رفع کبودی پوست

علت کبود شدن پوست

کبودی در هر بخشی از بدن می تواند ناخوشایند باشد بنابراین بسیاری از افراد دوست دارند سریعا آن را درمان کنند. در واقع برای درمان کردن آن ها باید دلایل این کبودی ها را بدانید.

پیری

یکی از دلایلی که می تواند منجر به کبودی پوست شود پیری و افزایش سن می باشد. در واقع ازدیاد سن منجر به ضعیف شدن پوست شده و برخورد هر چیزی به پوستتان می تواند این آثار را برای شما به جا بگذارد.

مصرف دارو ها

برخی از دارو ها وجود دارند که می تواند منجر به آسیب دیدن رگ های خونی و کبودی های پوستی شود که از آن ها می توان به دارو های رقیق کننده خون و یا آسپرین اشاره کرد. در واقع اگر از آسپرین بیش از حد و خود سر استفاده می کنید باید منتظر کبودی ها نیز باشید.

مشکلات دیگر

برخی از بیماری ها وجود دارند که ممکن است یکی از اثرات آن ها کبودی روی سایر نقاط بدن باشد. لخته شدن خون، استفاده از آنتی بیوتیک ها و …. نیز می تواند منجر به ایجاد این مشکل شود.

  •  آرون گروپس

خشونت و کبودی پوست

سوء استفاده و خشونت

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است کبودی در بدن ایجاد شود سوء استفاده و خشونت های خانگی می باشد. بهتر است بدانید که اگر روی صورت و یا بدن دوستان و یا حتی اعضای خانواده خود کبودی مشاهده کردید احتمال دارد مورد خشونت و یا سوء استفاده قرار گرفته باشد.

عوارض جانبی

در واقع اثرات جانبی برخی از دارو ها می تواند منجر به ایجاد کبودی شود. از این دارو ها می توان به کورتیکو استروئید ها اشاره کرد که برای درمان آسم، آلرژی و اگزما مورد استفاده قرار می گیرند و گاها ممکن است کبودی را به عنوان یکی از عوارض آن ها مشاهده کنید.

کبودی ها را جدی بگیرید!

در نظر داشته باشید که کبودی ها کاملا بی ضرر می باشند اما ممکن است نشان دهنده یک مشکل درونی باشند که شما نسبت به آن آگاهی ندارید. در واقع کبودی ها می توانند نشانه ای از لخته شدن خون درون بدن شما باشند بنابراین بهتر است حتما با پزشک در میان بگذارید. نشانه های جدی این مشکل عبارت اند از :

  1. زخم های بزرگ و رشد آن ها در بدن شما
  2. خونریزی بیش از حد
  3. وجود افرادی در خانواده که سابقه خون ریزی شدید داشته اند.

نشانه هایی که باید آن ها را جدی بگیرید.

نکته : بهتر است بدانید که این نشانه ها ممکن است نشانه ای از عملکرد نا مناسب پلاکت ها و کمبود پروتئین و مواد دیگر در بدن باشد که می توانید با انجام چکاپ مشکل خود را پیداد کنید.

رفع کبودی پوست

اگر متوجه کبودی روی بدن خود شده اید و می خواهید آن ها را از بین ببرید در ادامه چندین راه حل برای شما پیشنهاد می دهیم که می توانید از آن ها استفاده کنید و نتیجه مناسب بگیرید.

استفاده از یخ

یخ منجر به کاهش فشار خون می شود و شما می توانید با قرار دادن تکه ای از یخ روی قسمت کبودی حرکت خون در عروق خونی را کاهش داده و با این کار خون کم تر به اطراف بافت آسیب دیده تراوش می کند و شما می توانید رد این کبودی را به زودی از بین ببرید. البته باید بدانید که کبودی به این راحتی ها از بین نمی رود و ممکن است تا چند روز پوست شما درگیر باشد.

نحوه استفاده از یخ

  1. یخ را روی یک پارچه قرار داده و در قسمت کبودی بگذارید.
  2. حدودا ۱۰ دقیقه این کار را انجام بدهید و ۲۰ دقیقه به کبودی پوست خود استراحت بدهید و دوباره این کار را ۱۰ دقیقه تکرار کنید.
  3. در صورتی که یخ در منزل ندارید می توانید از سبزیجات منجمد استفاده کنید.

استفاده از یخ برای درمان کبودی

استفاده از ویتامین K

استفاده از ویتامین کا به شما کمک می کند تا از لخته شدن خون در زیر پوست جلوگیری کنید.  در واقع اگر پوست شما آسیب دیده است و شما می خواهید کبودی آن را رفع کنید می توانید در روز دوبار از کرم ویتامین کا استفاده کنید.

آلوئه ورا

یکی از خواص آلوئه ورا کاهش التهاب می باشد. در صورتی که می خواهید به رفع کبودی پوست خود بپردازید می توانید از آلوئه ورا استفاده کنید. برای این کار بهتر است روزی دو بار از شیره آلوئه ورا به محل کبودی بزنید.

ویتامین C

یکی از ویتامین هایی که می تواند منجر به کاهش التهابات در بدن شود ویتامین C می باشد. این ویتامین خاصیت بسیاری دارد و منجر به بهبود زخم ها نیز می شود و شما می توانید از آن برای رفع کبودی پوست استفاده کنید. برای این کار شما می توانید از سرم ها و یا ژل هایی که دارای این ماده هستند و یا از سبزیجاتی که این ویتامین را دارند استفاده کنید و حتی می توانید از مکمل های این ویتامین بهره بگیرید. یادتان نرود برای استفاده از مکمل ها حتما با پزشک خود مشورت کنید.

آناناس

آناناس یکی از میوه هایی می باشد که خواص بسیاری برای پوست و زیبایی دارد و منجر به کاهش کبودی ها می شود. آنزیم هایی که این میوه دارد می تواند در درمان التهابات بسیار مفید باشد. بروملین همان آنزیم معروف آناناس می باشد که مکمل آن نیز در بازار وجود دارد. در واقع برای استفاده از این مکمل های موجود در بازار بهتر است حتما با یک متخصص مشورت کنید.

رفع کبودی پوست

کمپرس گرم

استفاده از کمپرس آب گرم می تواند منجر به کاهش کبودی و التهابات درونی شود. در صورتی که از کبودی های بدن خود ناراضی می باشید می توانید یک کمپرس آب گرم بر روی آن ها قرار بدهید و بعداز چند روز متوجه می شوید که دوباره پوست شما سالم و شاداب شده است.

سرکه و قطع خونریزی درونی

یکی دیگر از عللی که موجب کبودی پوست می شود خونریزی های درونی هستند. در صورتی که کبودی روی پوست خود مشاهده می کنید می توانید از کمی سرکه استفاده کنید.

راهکار استفاده از سرکه

  1. برای استفاده از سرکه می توانید آن را با کمی آب مخلوط کنید و با پنبه روی کبودی بمالید.
  2. این کار را می توانید تا یک هفته ادامه بدهید و متوجه تغییرات پوست خود شوید.

شکلات و رفع کبودی پوست

یکی از راه های ساده و کاربردی برای از بین بردن التهابات پوست استفاده از شکلات می باشد. شکلات دارای خاصیت ضد التهابی می باشد و می تواند جریان خون شما را کنترل کرده و از رگ های خونی مراقبت کند و مانع از پارگی آن ها و ایجاد کبودی شود. برای استفاده از شکلات کافی است کمی آن را با حرارت ذوب کرده و روی پوست کبود خود قرار بدهید و آن را با یک باند ببندید.

نکته : در نظر داشته باشید که شکلات داغ می تواند منجر به آسیب دیدگی پوست شما شود بهتر است از ریختن شکلات داغ بر روی پوست خود اجتناب کنید و اجازه بدهید که شکلات کمی سرد شود.

پیاز

اگر دوست دارید که کیودی های پوست خود را درمان کنید می توانید از پیاز استفاده کنید. این ماده یکی از مهم ترین موادی می باشد که می توانید برای کاهش التهابات از آن استفاده کنید. این روش می تواند به کبودی های حاصل از آسیب دیدگی عروق کمک بسیار زیادی کرده و سریعا آن ها را درمان کند.

نحوه استفاده از پیاز

  1. پیاز را رنده کرده و آب آن را از پوره ها جدا کنید.
  2. آب پیاز را روی کبودی بمالید و اجازه دهید ۵ الی ۱۵ دقیقه بماند.
  3. می توانید بعد از ۱۵ دقیقه محل کبودی را با آب ولرم بشویید.

رفع کبودی در کم ترین زمان

استفاده از دو ماده طلایی

در نظر داشته باشید که شما می توانید از دو ماده طبیعی برای درمان کبودی های خود استفاده کرده و آن ها را به سرعت و با کم ترین هزینه درمان کنید. این دو ماده عسل و شکر می باشند. شکر یکی از موادی می اشد که می تواند با باکتری ها مبارزه کرده و آن ها را نابود کند و از طرف دیگر می تواند منجر به تسریع شدن بهبودی شود. در واقع مخلوط شکر و عسل می تواند از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و التهابات را کاهش بدهد از این رو به شما توصیه می کنم برای رفع کبودی پوست خود از این دو ماده طلایی استفاده کنید.

نحوه استفاده از شکر و عسل

  1. شکر و عسل را کمی حرارت بدهید و آن را روی پوست خود قرار بدهید.
  2. می توانید برای پوشاندن آن از یک باند استفاده کنید و اجازه بدهید این ماده خشک شود.
  3. پس از خشک شدن می توانید باند را برداشته و محل کبودی را با آب ولرم شستوشو دهید.
  4. برای این که نتیجه مطلوبی یدست بیاورید می توانید این کار را روزی یک بار انجام بدهید.

استفاده از کره

یکی دیگر را از مواردی که در درمان کبودی ها موثر است و نقش بسیار خوبی دارد کره می باشد. در واقع این ماده خاصیت ضد التهابی بسیار زیادی دارد که می تواند علاوه بر کبودی بسیاری از مشکلات دیگر پوستی را نیز درمان کند. برخی از افراد برای بهبود سوختگی از این ماده استفاه می کنند و نتایج بسیار خوبی بدست می آورند و بعد از مدتی دیگر اثری از سوختگی روی پوستشان مشاهده نمی شود. استفاده از کره برای بهبود کبودی ها یکی از آسان ترین کار ها می باشد کافی است کره را از یخچال خارج کرده و مقدار مناسبی از آن را روی کبودی ماساژ بدهید.

استفاده از کره برای درمان کبودی

استفاده از روغن علف چای

بر اساس تحقیقاتی که بر روی این نوع گیاه انجام شده است می تواند کبودی ها را از بین ببرد و برای درمان بسیاری از مریضی های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این گیاه می توانید روغن آن را از عطاری تهیه کنید و بر روی کبودی های خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم محل کبودی را بشویید.

نارون کوهی

نارون کوهی یکی از مواد بسیار سخت و غیر قابل انعطاف می باشد که می تواند برای درمان کبودی ها مفید باشد. این ماده می تواند کبودی ها را به سرعت از بین ببرد بنابراین می تواند یکی از بهترین گرینه های درمانی باشد. برای استفاده از این ماده نیازمند یک پارچه کتانی هستید و باید این پارچه را به نارون کوهی آغشته کرده و هر روز روی کبودی ها بکشید تا از بین بروند.

استفاده از جعفری

جعفری یکی از صیفی جات پر خاصیت می باشد که می تواند کمبود ویتامین کا در بدن را جبران کند و کبودی را از بین ببرد زیرا همانطور که می دانید برخی از کبودی ها بر اثر کاهش ویتامین کا ایجاد می شوند. برای استفاده از این ماده می توانید آن را در دستور رژیم خود قرار داده و یا جعفری ها را خورد کنید و روی کبودی ها قرار بدهید و محل کبودی را با یک باند ببندید. این روش می تواند به کاهش لخته شدن خون کمک کند.

رفع کبودی پوست

ترکیب جادویی گل نعنا و روغن زیتون

برای رفع کبودی پوست از یک ترکیب بسیار جادویی استفاده کنید و آن ها را به سرعت از بین ببرید. برای ساختن این ترکیب می توانید مقدار مناسبی از گل نعنا و روغن زیتون را درون یک بطری در بسته بریزید و اجازه بدهید یک روز مقابل نور خورشید بماند  و سپس با پنبه مقداری از آن را روی کبودی ها بگذارد تا به سرعت درمان شوند.

وازلین و فلفل

فلفل قرمز دارای مقدار بسیار زیادی کپساسیسین می باشد که برای درمان بسیاری از امراض مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که با فلفل سیاه و وازلین مخلوط شود می تواند سرعت بهبود کبودی ها را افزایش بدهد.

استفاده از دانه انگور

دانه انگور سرشار از فلانوئید ها می باشد که می توانید از آن ها برای درمان کبودی ها استفاده کنید و به سرعت نتیجه بگیرید. برای این کار می توانید عصاره ای از دانه انگور تهیه کنید و یا آب انگور را از بازار تهیه کرده و دوبار در روز بنوشید و همچنین می توانید از خود میوه انگور استفاده کنید.

آب انگور و درمان فوری کبودی

در نظر داشته باشید که برای رفع کبودی پوست می توانید از راه های مطرح شده استفاده کنید ولی با گذشت چندین روز کبودی ها خود به خود از بین می روند و اگر کبودی هایتان اهمیتی ندارند می توانید هیچ کار انجام ندهید. در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را با کلیک بر روی لینک های زیر در زمینه رفع کبودی زیر چشم و از بین بردن تیرگی بدن مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *