دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پارک جنگلی لویزان و تفریحات این پارک برای گردش یک روزه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

پارک جنگلی لویزیان یکی از مکان های دیدنی واقع در اطراف تهران است این پارک از جذابیت ها و امکانات تفریحی بسیار زیادی برخوردار است این پارک مکان مناسبی برای دورهمی های خانوادگی است. از جاذبه های این پارک می توان به هتل شیان، باغ پرندگان و کبوترخانه اشاره نمود که از دید گردشگران زیادی زیبایی های خود را دارند.

پارک لویزان، یکی از پارک های قدیمی و پر جاذبه در تهران است که مکان بسیار مناسبی برای تفریحات خانوادگی است این پارک یکی از پارک های قدیمی شهر است و شاید تاکنون داستان های زیادی را از این پارک شنیده باشید خیلی از افراد با این پارک خاطره دارند و شاید پدر بزرگ و مادر بزرگتان تا کنون از این پارک برای شما گفته باشند پارکی که متعلق به چندین نسل است و از زیبایی های خاص خود برای گردشگران برخوردار می باشد. از ویژگی های مهم پارک جنگلی لویزان تهران می توان به فضای سبز و محیط بسیار مناسب آن اشاره نمود این پارک محیط بسیار بازی دارد و دارای آب و هوای خنک و مطبوعی است. وجود تفریحات متعدد برای گردشگران و بازدیدکنندگان در این پارک موجب شده است تا علاقه مندان زیادی روزهای تابستانی خود را در این محوطه سپری کنند. خیلی از افرادی که اسکن شهر شلوغ و پر هیاهوی تهران هستند برای تعطیلات آخر هفته ای خود این پارک را انتخاب می کنند که واقعا می تواند گزینه مناسبی باشد.

آشنایی با جاذبه های پارک جنگلی لویزان تهران:

پارک جنگلی لویزان یکی از بهترین مکان های دیدنی استان تهران می باشد که می تواند هر گردشگری را از هیاهوی شهری دور نماید و آرامش خاصی را به بازدیدکنندگان خود بدهد. مکانی که در فصل بهار و تابستان بیشترین بازدیدکننده را در خود جای می دهد و همیشه از آن به عنوان یک تفریحگاه عالی یاد می شود. این مکان دیدنی در سال ۱۳۴۰ برای جلوگیری از پیشرفت بافت شهری به صورت مصنوعی ساخته شد و از آن زمان آنقدر محبوبیت کسب کرد که اکنون توانست یکی از بهترین های شهر تهران باشد. این مکان دیدنی دارای ویژگی های بسیار خاصی می باشد و چشم انداز بسیار فوق العاده ای دارد که آخر هفته ها بیشترین جمعیت را در خود جای می دهد و خانواده ها می توانند در آن به صورت رایگان به تفریح بپردازند.

 منطقه تفریحی لویزان

 استان تهران دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی است این کلان شهر در نواحی حومه ای خود دارای روستاهای بسیار سرسبز و جاذبه های ویژه ای است یکی از مهم ترین جاذبه های آن پارک لویزان است اما این تنها زیبایی این شهر نیست و دارای جاذبه های مهم دیگری همچون روستای هرانده، راویش و … می باشد روستای هرانده یکی از جاذبه های زیبای استان تهران است.

این پارک چه امکانات و بخش هایی دارد؟

پارک جنگی لویزان دارای بخش های زیادی از جمله کافی شاپ، پارکینگ، محل دوچرخه سواری، آلاچیق، مسجد، رستوران و … می باشد که می تواند یک روز عالی را برای هر مسافری بسازد. عزیزانی که در خارج از شهر تهران هستند می توانند همه روزه به این پارک دیدنی سفر نمایند و از آب و هوای مطلوب این پارک در فصل های بهار و تابستان لذت ببرند. این مکان دیدنی دارای انواع پوشش گیاهی و درختان می باشد و از سرسبزی بسیار زیادی برخوردار است. درختانی که این پارک زیبا را تشکیل می دهد شامل: سرو ،اقاقیا، کاج، گز، داغداغان، توت و … می شوند. این مکان بی نظیر یکی از بهترین مکان ها برای تفریح است و اکثر خانواده ها در تهران برای گذراندن اوقات و فراغت خود به آن سفر می کنند.

پارک جنگلی لویزان

باغ پرندگان پارک:

همچنین در این مکان دیدنی یک باغ مربوط به پرندگان وجود دارد که می تواند شما را حیرت زده نماید در این باغ پرندگان همچون توکان، طوطی، درنا و بیش از ۲۵۰ گونه از پرندگان آفریقا و آسیا وجود دارد. اگر قصد سفر به پارک جنگلی لویزان را دارید پیشنهاد می کنیم در دل این پارک زیبا از بازدید باغ پرندگان غافل نشوید. در این مکان علاوه بر اینکه خودتان از سفر به این پارک جنگلی لذت خواهید برد، کودکان شما نیز با دیدن گونه های پرندگان در این پارک هیجان زده خواهند شد.

  •  آرون گروپس

پارک لویزان

هتل شیان:

شاید بهتر باشد با سفر به این منطقه خوش آب و هوای تهران حداقل یک شبی را در این منطقه سپری کنید با وجود امکانات رفاهی مختلفی که این پارک برای گردشگران خود فراهم کرده است شما می توانید به راحتی مدتی را در این منطقه اقامت داشته باشید. هتل شیان که یکی از خوش منظره ترین هتل های اطراف این پارک است امکان اسکان و اقامت را در اختیار شما گردشگران قرار داده است این هتل زیبا در سال ۱۳۷۵ افتتاح شده است و تاکنون امکانات متعدی را در اختیار علاقه مندان خود قرار داده است.

هتل پارک لویزان

شما می توانید با سفر به پارک لویزان از بلندای این پارک تهران را در زیر پای خود ببینید و همچنین در شب روشنایی چراغ های شهر را از دور تماشا نمایید. این دیدنی زیبا در تهران یکی از تماشایی ترین مکان هایی است که می توانید در بلندای آن از دیدن تمام شهر لذت ببرید و سفر خوبی را سپری نمایید. اگر مسافر هستید و از دیگر های شهر های ایران به این مکان دیدنی سفر می کنید و قصد ماندن در این پارک را دارید پیشنهاد می کنیم حتما وسلیه نقلیه خود را در پارکینگ پارک جنگلی لویزان پارک نمایید و از پارک کردن در مکان های ناامن خودداری نمایید. این پارک دیدنی با شهر تهران حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و برای مردم این شهر به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. ناگفته نماند که این پارک دیدنی به پارک شیان نیز مشهور می باشد و همیشه دارای مسافر است.

این پارک یکی از بزرگ ترین مکان های دیدنی حومه تهران است و جای مناسبی برای گردشگران بیرون شهری است همانطور که در بالا نیز مطالعه کردید این پارک دارای بخش های مختلفی است و از امکانات رفاهی و توریستی ویژه ای نیز برخوردار می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *