دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای آسیب ندیدن در رابطه احساسی این توصیه ها را جدی بگیرید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

آسیب ندیدن در یک رابطه احساسی تحت تاثیر عوامل متعددی می باشد به عنوان مثال: شما یکی از گام هایی که برای مدیریت رابطه خو باید بردارید شناخت کافی از طرف مقابل است و این امر تنها در صورتی میسر می شود که شما اجازه دهید فرد مقابلتان دیدگاه های خود را به راحتی در هر زمینه ای اعلام کند در این صورت است که می توانید به شناختی کافی در این زمینه برسید.

روابط احساسی افراد تحت تاثیر عوامل متعددی است کنترل هر یک از این عوامل می تواند به موفقیت بیشتر در یک رابطه عاطفی کمک کند و مانع شکست افراد در چنین روابطی گردد با توجه به اینکه تجربه های تلخ فرد یک رابطه عاشقانه و عاطفی می تواند تاثیرات متعددی بر روی جوانب مختلف زندگی او داشته باشد باید سعی کرد تا با کنترل و مدیریت بهتر بر روی روابط مانع بروز شکست شد. طبق تحقیقات روان شناسی در صورتی که فرد با یک مشکل روحی مواجه شود باید به حل این آسیب شناسی ها پرداخت در این بخش نیز ما قصد داریم تا آسیب شناسی های لازم را در زمینه مشلات وحی ور روانی روابط عاطفی انجام دهیم. افراد برای آسیب ندیدن در رابطه احساسی باید به برخی از نکات توجه بیشتری داشته باشند خیلی از افراد ممکن است در اینگونه از روابط خود با جنون عشق مواجه شوند در این صورت شریک زندگی آن ها به وابستگی مطلق فرد پی می برد و این وابستگی به خودی خود می تواند روابط افراد را به سمت و سوی دیگری سوق دهد. پرخاشگری، آستانه تحمل پایین، نداشتن تعهد و … از دیگر معظلات یک رابطه عاطفی است که باید به خوبی مورد کنترل و توجه قرار بیگرد.

آسیب ندیدن در رابطه احساسی چگونه ممکن است؟

علت شکست عشقی چیست؟ ما در این بخش می خواهیم به علت ها و راهکارهای مدیریت رابطه عاشقانه بپردازیم و مانع از بروز شکست عشقی در روابط شما عزیزان شوید. یکی از تجربه های دردآوری که افراد در رابطه های عاشقانه خود دارند نه شنیدن از طرف مقابل است این اتفاق می تواند تاثیرات منفی بر روی زندگی فرد داشته باشد و زندگی او را به جهت های دیگری بکشاند افرادی که چنین تجربه ای داشته اند در ابتدا یک فرد شاد و با انگیزه بوده اند و در نهایت به فردی تنها و منزوی تبدیل شده اند. تجربیات نشان می دهد که این دسته از افراد برای جبران این بخش از زندگی خود که با شکست مواجه شده است دست به کارهای جبرانی مختلفی می زنند تا بتواند این نقص خود را رفع کنند به عنوان مثال: سیگار کشیدن، قتل، صدمه زدن به خود و … از رفتارهای جبرانی این دسته از افراد است.

عوامل ایجاد آسیب رابطه عاطفی

از احساسات طرف مقابل مطلع شوید:

یکی از مهم ترین نکاتی که برای آسیب ندیدن در رابطه احساسی باید به آن توجه کنید هم صحبتی با فرد مقابل است این حق مسلم هر فردی است که با فردی وارد زندگی مشرتک شود که به خوبی او را می شناسند و وجود علاقه میان شما مانع هر چیزی است. شما به عنوان یک همراه هیچ گاه نباید به فرد مقابل خود آسیب بزنید و در صورتی که سعی در آسیب نزدن فرد دارید باید بدانید که رد رابطه خود تا حدی موفق بوده اید. با توجه به اینکه هر فردی علایق، احساسات و منطق شخصی خود را دارد باید این حق را به فرد مقابل داد که از دیدگاه خود دفاع کند و یا نظرات و احساسات خود را در زمینه های مختلف به راحتی با شما در میان بگذارد.

راه های آسیب ندیدن در رابطه عاطفی

غرور:

غرور یکی دیگر از تجربیات منفی است که می تواند رابطه شما را تحت تاثیر خود قرار دهد اگر شما یا فرد مقابلتان دچار غرور بیش از حد هستید باید بدانید که رابطه عاطفی تان در خطر است نه شما و نه فرد مقابل حق ندارید به دلیل علاقه ای که بینتان است یکدیگر را تحقیر کنید و یا با سرزنش کردن شخصیت یکدیگر را جریحه دار کنید. در عوض باید بتوانید به شکلی منطقی دیدگاه های خود را با یکدیگر در میان بگذارید با یکدیگر محترمانه صحبت کنید و در مواردی که فکر می کنید پیشنهاد طرف مقابلتان درست نیست باید به شکلی محترمانه به او نه بگویید.

جلوگیری از آسیب رابطه عاطفی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

عشق یک طرفه را بشناسید:

یکی از علت های عمده ای که در روابط عاطفی فرد را دچار آسیب می کند وارد شدن به رابطه یک طرفه است رابطه ای که عشق آن یک سویه است اگر شما نیز فکر می کنید که عشقتان یک طرفه است هر چه زودتر باید به فکر خاتمه دادن به این رابطه باشید زیرا داشتن یک رابطه یک طرفه تنها به شما آسیب می زند و شخصیت شما را مورد سرزنش قرار می دهد. یکی از نشانه های عشق یک طرفه نداشتن تعهد و وفاداری است که به خود خود می تواند موجب سستی یک رابطه عاطفی شود و شما برای آسیب ندیدن در رابطه احساسی خود باید آن را کنترل کنید. حالا ممکن است این سوال ایجاد شود که چطور می توانیم از عشق یکطرفه رهایی یابیم؟ شما عزیزان برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به لینک مراجعه کنید.

مشاوره بروید:

بهترین کار برای کمک به خود و فرد مقابل رفتن به مشاور است شما در یک رابطه عاطفی که دارای مشکل است ممکن است تجربه های منفی زیادی داشته باشید به عنوان مثال ممکن است فرد مقابل با وجود این مشکلات حاضر به جدایی نباشد بنابراین بهتر است تا به مشاور بروید. حتی به زوجین توصیه می کنیم تا پیش از اینکه وارد یک رابطه عاطفی شوند و یا ازدواج کنند به مشاور مراجعه کنند و حتما می دانید که در این جلسات مشاور باید به شکلی صادقانه رفتار کنید.

رابطه عاطفی چه آسیبی یدارد

راه های دیگر:

  • افسردگی خود را کنترل کنید
  • افکار منفی را از خود دور کنید
  • فردی منطقی باشید
  • همیشه با جواب رد دادن غرورتان را بالا نبرید
  • با عشقتان شوخی نکنید
  • تعهد داشته باشید

شاید در پایان بهتر باشد که بدانید یک رابطه عاشقانه ممکن است با چالش های گوناگونی رو به رو شود یکی از مهم ترین این چالش ها نیز چالش هویت افراد است یعنی در صورتی که در یک رابطه احساسی هر دو طرف صداقت را رعایت کنند و هویت واقعی خود را نشان دهند موجب آسیب ندیدن در رابطه احساسی می شود از سوی دیگر خیلی از افراد با وارد شدن به یک رابطه عاطفی خودشان را فراموش می کنند و تصور دارند که باید به همان شکلی فرد مقابلشنان انتظار دارد در آیند از این رو هویت خودشان را در مقابل فرد مقابلشان از دست می دهند و دچار بی هویتی می شوند که به مرور زمان نیز برای فرد مقابل آزار دهنده خواهند شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *