دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بستن و دوخت دستمال گردن + عکس

  • محدثه خاکشور
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آرگا تعدادی ایده ی جالب از دستمال گردن های زنانه، مردانه و مخصوص کودکان و نوزادان را ارائه داده است، همچنین دوخت دستمال گردن نوزاد را آموزش داده است، امیدوار است مورد توجه شما واقع شده باشد.

دستمال گردن پارچه ای است دارای کیفیت مناسب که امروزه مانند قسمتی از پوشش مورد استفاده قرار می گیرد، که به نوعی یکی از وسایل جانبی و تزیینی پوشش محسوب می گردد که برای تمامی افراد اعم از سن، سلیقه، جنسیت استفاده می شود؛ دستمال گردن های شیک بسیاری برای آقایان و خانم ها وجود دارد که بر حسب سلیقه انتخاب می شود، در این مطلب ما دوخت دستمال گردن نوزاد را آموزش داده ایم.

شاید شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به کامل کردن و تزیین پوشش خود با انواع دستمال های گردن می باشید، همیشه لازم نیست که شما دستمال گردن های موجود در بازار را تهیه نمایید، گاهی به سادگی می توانید خودتان با توجه به سلیقه ای که دایرد، دستمال گردن های زیبایی را دوخته و آماده کنید، همچنین بهره گرفته از شال و روسری و … برای این منظور بسیار پرکاربرد و البته جالب می باشد.

آموزش دوخت دستمال گردن همراه با ایده های زیبا
آموزش دوختن دستمال گردن با استفاده از ایده های جالب
آموزش دوخت دستمال گردن با نمونه هایی زیبا
و اما در رابطه با دستمال گردن های زنانه می توان گفت که علاوه بر جنبه تزیینی بودن، جنبه کاربردی نیز دارد، مثلا گاهی اوقات بعضی از لباس های شما دارای یقه ای گشاد و باز، و یا متضاد با دلخواه شما می باشد، در صورتی که کل لباس این ویژگی را می داشت قطعا از سوی شما انتخاب نمی شد؛ اما با توجه مورد پسند بودن مدل و رنگ لباس کمی شما درگیر انتخاب شده اید، در این زمان است که استفاده از دستمال گردن مورد توجه قرار می گیرد، دستمال گردن ها ها که از جمله وسایل تزیینی محبوب و مورد استفاده برای خانم ها می باشد باید متناسب با جنس آن و همچنین شرایط استفاده( مثلا در مجلس، خرید، اداره و … ) بسته شود. برای آشنایی بیشتر با روش بستن دستمال گردن زنانه کلیک کنید.
آموزش دوختن دستمال گردن یکی از بخش های تزیینی پوشش
دوختن دستمال گردن با ایده هایی زیبا و شیک
آموزش دوختن دستمال گردن برای شیک تر پوشش
و اما گذشته از کاربردی بودن دستمال گردن برای خانم ها، می توان به کاربردی بودن آن برای آقایان نیز اشاره کرد؛ دستمال گردن مثال کمربند، و کراوات و پاپیون و … یکی از وسایل جانبی و پوشش های تزیینی محسوب می گردد که برای شیک تر به نظر رسیدن پوشش مورد استفاده می دهند.

آموزش روش بستن دستمال گردن مردانه با تصویر

آموزش دوخت دستمال گردن نوزاد و روش بستن دستمال گردن مردانه

چند ایده از دستمال گردن آقایان

آموزش دوختن دستمال گردن برای تمامی سلیقه ها
دوخت دستمال گردن با استفاده از پارچه های حوله ای و کتانی
دستمال گردن نوزاد نسبت به دستمال گردن برای خانم ها و آقایان شیک پوش کمی متفاوت تر می باشد، این دستمال گردن علاوه بر تزیینی بودن و زیباتر کردن لباس های فرزند شما، موجب می شود تا آب دهان نوزاد به طور پیوسته بر روی لباس او نریزد.
آموزش دوختن دستمال گردن زیبا و متفاوت

وسایل لازم

  • چرخ خیاطی به همراه سایر لوازم خیاطی
  • الگو
  • پارچه حوله ای برای زیر دستمال گردن
  • پارچه کتانی برای روی دستمال گردن
  • چسب دو طرفه پارچه

آموزش دوخت دستمال گردن برای نوزاد

ابتدا باید الگوی دستمال گردن را تهیه کنید، به این منظور بخش بالایی الگو را ۵ سانتی متر مشخص کنید.
الگو را بر روی پارچه کتانی به صورت دو لایه (دولا) بگذارید و ببرید، همین عمل را برای پارچه حوله ای نیز انجام دهید. و دورتادور الگو را با فاصله ی نیم الی یک سانتی متر جای دوخت برش بزنید.
دوختن دستمال گردن نوزاد با پارچه های کتانی و حوله ای
با باز کردن تای پارچه ها شما دو مثلث خواهید داشت، مثلث های پارچه ای را روبروی یکدیگر قرار داده و با سوزت ته گرد آنها را به یکدیگر وصل کرده و ثابت نگه دارید.
حالا با در نظر گرفتن نیم یا یک سانتی متر جای دوخت، اطراف پارچه را غیر میان بخش قاعده مثلث تقریبا ۵ سانتی متر را ندوزید.
ناصافی ها و اضافات را ببرید.
حالا بخش نوک تیز مثلث را با قیچی ببرید، طوری که موقع برگرداندن پارچه نوک دستمال گردن حالت خوبی به خود بگیرد.
آموزش دوختن دستمال گردن برای خوش سلیقه ها
پس از برگرداندن پارچه ها به سمت رو، اطراف آن را با حفظ فاصله زیر نیم سانتی متر از لبه شروع به دوختن کنید و سپس در دو سمت دستما گردن زیبای نوزاد خود چسب دو طرفه پارچه ای دوخته شود، به همین راحتی دستما گردن پارچه ای شیک و زیبای نوزاد شما آماده شده است که می توانید به راحتی پشت گردن نوزاد خود ببندید.
آموزش دوخت دستمال گردن زیبا و شیک برای نوزاد

آموزش دوختن دستمال گردن برای نوزاد به طرح های زیبا

آموزش دوخت دستمال گردن شیک و زیبا برای نوزاد

آموزش دوخت دستمال گردن شیک و زیبا

در این مطلب آموزش دوخت دستمال گردن شیک و زیبا را برای نوزاد به رشته ی تحریر کشیده ایم، همینطور ایده های جالبی از دستمال گردن مردانه و زنانه شیک را ارائه دادیم، که حتما در متقاعد کردن شما به تهیه یک دستمال گردن برای کامل و زیباتر کردن تیپ خود نقش اساسی ایفا می کند. برای آشنایی بیشتر با سایر وسایل تزیینی در پوشش  مانند بستن دستمال سر، بستن توربان، بستن کراوات بر روی آن کلیک نمایید.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *