دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چک لیست ضروری ترین وسایلی که هر خانه به آنها احتیاج دارد

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

چه تازه ازدواج کرده باشید و چه به تازگی قصد مستقل شدن از خانواده را داشته باشید، وسایلی هستند که برای خانه جدید به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. بعضی از این وسایل در وهله اول اهمیت قرار می‌گیرند و گزینه‌های اساسی را تشکیل می‌دهند و خرید بعضی انواع دیگر را می‌توان به مرور زمان انجام داد تا اول زندگی فشار زیادی به زوج وارد نشود. ما در این مقاله وسایل ضروری و غیر ضروری را به پنج دسته تقسیم کرده و به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید خریدی مناسب و مقرون به صرفه داشته باشید.

  1. کدام وسایل برقی ضروری هستند و کدام غیر ضروری؟

زمانی که قصد خرید جهیزیه عروس را داشته باشید؛ معمولا فهرست‌های زیادی تحت عنوان لیست کامل جهاز عروس به شما معرفی می‌شود که هر کدام شامل توصیه به خرید وسایل گوناگونی می‌شوند؛ به ویژه در بخش لوازم برقی، که برای راهنمایی بیشتر می‌توانید به لیست لوازم برقی و سایر وسایل جهیزیه در سایت دیجی‌ کالا مراجعه کنید.

واقعیت این است که برای شروع یک زندگی جدید شما تنها به چند قطعه اساسی از وسایل برقی نیاز دارید که شامل یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و جارو برقی می‌شود. یعنی اگر در ابتدای زندگی این موارد را تهیه کنید بخش بزرگی از اسباب آسایش در خانه را فراهم کرده‌اید. خرید سایر گزینه‌ها مثل لوازم برقی مربوط به پخت و پز مثل ماکروفر یا سولاردام، میکسر، چرخ گوشت و غیره همگی در وهله دوم اهمیت قرار می‌گیرند و می‌توانید در آینده آن‌ها را آهسته آهسته تهیه و به وسایل‌تان اضافه کنید. بعد از این گزینه‌ها مواردی مثل ساندویچ میکر، قهوه ساز و جاروی شارژی آشپزخانه قرار می‌گیرند که بسته به نیاز شما می‌توانند خریداری شوند یا اینکه کلا از خرید آن‌ها صرف نظر کنید.

  1. کدام مبلمان و وسایل چوبی اولویت دارند؟

مبل و میز برای خانه جدید

بخش دیگری از وسایلی که برای یک خانه جدید به آن‌ها نیاز دارید، مبلمان و وسایل چوبی هستند. وسایلی که در وهله اول اهمیت قرار می‌گیرند، شامل یک دست مبلمان راحتی، تخت و میز توالت یا میز آرایش می‌شوند. اگر برای بودجه در مضیقه هستید و فعلا دست‌تان باز نیست، می‌توانید تا مدتی غذاها را روی کانتر آشپزخانه سرو کنید یا نهایتا روی میز جلوی مبلمان راحتی. در غیر این صورت باید به فکر خرید یک ست مبلمان ناهارخوری باشید که کفاف تعداد مهمان‌های معمول شما را بدهد.

خرید مواردی مثل مبلمان پذیرایی، بوفه و میزهای عسلی می‌تواند در مرحله بعدی اهمیت قرار بگیرد و بعدا به تناسب فضایی که دارید یا بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، رفته رفته تهیه شود. بخشی از بودجه این اقلام را می‌توانید بعد از جمع شدن هدایای عروسی و دریافت طلا یا انواع کارت هدیه به مناسبت ازدواج یا حتی اولین جشن تولد بعد از ازدواج خرید کرده و فهرست‌تان را کامل کنید.

  1. اهمیت تهیه فرش

وجود فرش یا حتی قالیچه در خانه اهمیت زیادی دارد و بهتر است بعد از تهیه مبلمان به فکر خرید آن بیفتید تا تکلیف رنگ و مدلش برایتان مشخص شده باشد. پیشنهاد ما این است که اگر امکانش را دارید و هزینه‌اش برایتان زیاد نیست، سراغ خرید فرش دستبافت بروید که هم ارزش هنری و هم ارزش مادی بیشتری دارد و از مزایای بیشتری نسبت به فرش ماشینی برخوردار است. اگر بودجه‌تان به خرید فرش دستبافت نمی‌رسد، ابعاد آن را کاهش دهید و سراغ قالیچه دستبافت بروید و به ترتیب سپس سراغ گلیم یا گبه بروید. در نهایت اگر امکان تهیه هیچ کدام از این موارد را به صورت دستبافت و طبیعی نداشتید، بودجه‌تان را به خرید فرش ماشینی اختصاص دهید و سراغ مدل‌های بسیار متنوع و زیبایی بروید که در بازار با قیمت نسبتا مناسب در دسترس هستند.

  1. خرید تشک بعد از خرید تخت

چیدمان اتاق خواب

از دیگر خریدهای ضروری برای خانه جدید، تهیه کردن یک تشک خواب مناسب برای تخت به همراه بالش، رو بالشی، لحاف و ملحفه است. به خاطر داشته باشید که تشک را به دو صورت می‌توانید انتخاب کنید، اول انتخاب از بین مدل‌های آماده است و دومی پیدا کردن فروشگاه‌های معتبری که سفارش ساخت مدل دلخواه شما را می‌گیرند و معمولا با هزینه کمتری تشک مورد نظرتان را برایتان می‎سازند. هر کدام از این روش‌ها را که انتخاب می‌کنید، به خاطر داشته باشید تشک شما باید استاندارد باشد؛ وگرنه در طولانی مدت منجر به کمر درد و گردن درد خواهد شد و لذت یک خواب خوب در خانه جدید را از شما خواهد گرفت.

اگر بودجه محدودی دارید برای خرید بالش و لحاف عجله نکنید و سعی کنید سر صبر و بعد از به دست آوردن پول کافی سراغ بالش‌های استاندارد و لحاف مناسبی بروید که منجر به عرق کردن یا احساس سرما در شما نخواهد شد. می‌توانید به صورت موقت از بالش‌های معمولی و پتو استفاده کنید.

  1. پرده، تمام کننده خانه

آخرین خریدی که باید بعد از نهایی شدن قرارداد اجاره یا خرید خانه انجام دهید، یکی از مهم‌ترین خریدهای آن است؛ پرده برای پنجره‌ها حکم تکمیل کننده تمام وضعیت خانه را دارد و حس امنیت و گرما را به آن منتقل خواهد کرد. بنابراین بعد از اینکه تکلیف خانه مشخص شد و فرش و مبلمان را تهیه کردید، از یک متخصص بخواهید برای اندازه زدن پنجره‌ها و اعلام قد پرده مناسب بیاید و اندازه‌گیری‌های لازم را انجام دهد. بعد از داشتن اندازه‌ها می‌توانید با خیال راحت پرده مناسب با طرح، رنگ و جنس مد نظرتان را انتخاب کنید و سفارش دوخت آن را بدهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *