دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

رفع خط پیشانی در خانه با چند ماده طبیعی

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که رفع خط پیشانی چندان کار سخت و پیچیده ای نیست زیرا ما در این مطلب شما را با روش های خانگی و طبی برای رفع این خطوط آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که خطوط اخم در واقع خطوط عمودی هستند که در میان ابروها و بالای آن ها قرار گرفته اند و اغلب به دلیل اخم زیاد و پیری پوست ایجاد می شوند و با افزایش سن توجه بیشتری را جلب می کنند. رفع و درمان این خطوط در واقع برای بیمارانی که از تاثیر اجتماعی خط پیشانی رنج می برند و یا افرادی که تمایل دارند آثار افزایش سن را از بین ببرند به کار برده می شود.

اصول رفع خط پیشانی

همانطور که می دانید این اتفاق ممکن است برای تمامی ما پیش بیاید که وقتی نگاهی به آینه می اندازیم تا موها یا آرایش خود را چک کنیم با چین و چروک های تازه ایجاد شده مواجه می شویم. شاید یکی از زشت ترین این چروک ها نوع عمودی آن باشد که در میان دو ابرو قرار گرفته اند و در واقع این خائن های کوچک به صورت خطوط خفیف یا خطوط عمیق وجود دارند. معمولا این خطوط بین ابروها را با نام خطوط ۱۱ می شناسند و البته که مهم نیست چه نامی بدان می دهیم زیرا مسئله مهم چگونگی رفع آن است. توجه داشته باشید که معمولا چین و چروک پیشانی و خط اخم نشان دهنده نگرانی و استرس در فرد هستند اما عوامل دیگری نیز بر آن موثر خواهند بود. در واقع چگونگی رفع خط پیشانی یا همان خط اخم از طریق روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه بدان پرداخته ایم اما جالب است بدانید که دو پروتئین اصلی کلاژن و آلاستین که مسئول ارتجاعی بودن پوست بدن هستند به تدریج با افزایش سن کمتر تولید می شوند و چربی پوست از بین می رود که همین موضوع باعث ایجاد چین و چروک پوست خواهد شد.

چگونی رفع خط پیشانی اخم

علل ایجاد خط اخم در پیشانی:

ژن های مرتبط

استرس و فشار

نور خورشید

سن و سال

  •  آرون گروپس

سیگار کشیدن

علل ایجاد خطوط اخم

درمان های خانگی برای رفع خط اخم:

بهتر است بدانید که برای رفع چروک پیشانی درمان های خانگی و طبی مختلفی وجود دارد که در ادامه سعی داریم شما را با تمامی آن ها به صورت کامل آشنا نماییم:

استفاده از روغن نارگیل:

توجه داشته باشید که اگر دارای پوست بسیار خشکی هستید استفاده از روغن نارگیل برای رفع خط اخم روی پیشانی تان بهترین گزینه است. برای استفاده از این روش می توانید روغن نارگیل یا روغن زیتون را بر روی خط اخم و همچنین خطوط پیشانی خود به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. همچنین می توانید روغن نارگیل را با سفید تخم مرغ ترکیب نمایید و سپس بر روی خطوط بمالید.

استفاده از میوه موز:

برای استفاده از این روش در ابتدا بایستی مقداری موز رسیده را کامل له کنید و سپس با آووکادو و کمی عسل درون یک کاسه کوچک ترکیب نمایید. مخلوط به دست آمده را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی پیشانی و خطوط اخم خود بمالید و بعد آن را شستشو دهید. همچنین می توانید ۱ عدد موز له شده را با ۲ قاشق غذاخوری جودوسر و ۱ قاشق غذاخوری ماست به خوبی ترکیب کنید و آن را بر روی پیشانی خود بمالید و پس از گذشت مدت زمان ۱۵ دقیقه بشویید.

درمان های خانگی برای رفع خطوط اخم

استفاده از روغن کرچک:

توصیه می شود که مقداری روغن کرچک را بر روی خطوط پیشانی خود بمالید و به آرامی برای چندین دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید تا یک شبانه روز بر روی صورتتان باقی بماند زیرا این روغن یکی از بهترین درمان ها برای رفع خط اخم پیشانی محسوب می شود.

استفاده از سفیده تخم مرغ:

برای استفاده از این روش بایستی در ابتدا سفیده تخم مرغ را کامل جدا نمایید و سپس بر روی پیشانی خود ماساژ دهید و پس از گذشت مدت زمان ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

استفاده از ژل آلوئه ورا:

توجه داشته باشید که برای از بین بردن خطوط اخم بر روی پیشانی بایستی مقداری آلوئه ورا را با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و سپس مخلوط به دست آمده را بر روی پیشانی ماساژ دهید و پس از مدت زمان ۱۰ دقیقه با آب بشویید.

استفاده از زنجبیل:

می توانید برای از بین بردن خطوط اخم خود یک تکه زنجبیل را با یک قاشق غذاخوری عسل به خوبی ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید. همچنین می توانید دو مرتبه در طول روز چای زنجبیل میل کنید.

استفاده از راهکارهای مفید برای درمان خطوط اخم

استفاده از لیمو:

برای استفاده از این روش بایستی مقداری آووکادو و آب لیمو را با یکدیگر ترکیب کنید و بر روی خط اخم خود بمالید و اجازه دهید حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب بشویید.

استفاده از شیر:

در ابتدا بایستی یک تکه پنبه یا پارچه را درون شیر سرد بخیسانید و بر روی پیشانی قرار دهید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری شیر را با کمی پودر زردچوبه ترکیب کنید و سپس آن را بر روی پیشانی و محل خط اخم خود اعمال نمایید. توصیه می شود که محل مورد نظر را به آرامی ماساژ دهید و پس از گذشت مدت زمان ۱۵ دقیقه شسشتو دهید.

استفاده از روغن زیتون:

برای انجام این راهکار بایستی چند قطره روغن زیتون را با چند قطره روغن نارگیل ترکیب کنید و سپس ماده به دست آمده بر روی خطوط اخم پیشانی خود به مدت زمان ۵ الی ۷ دقیقه بمالید. اجازه دهید ماده حدود یک شبانه روز بر روی پوست باقی بماند و سپس بشویید.

استفاده از روش های طبی برای درمان خط اخم

میکرودرم ابریژن:

در روش میکرودروم ابریژن در واقع برای از بین بردن خط اخم میان دو ابرو پوست به صورت ملایم لایه برداری می شود که پوسته های مرده به راحتی از روی پوست جدا شده و پوست سالم و صافی که در قسمت زیرین قرار گرفته نمایان خواهد شد. توجه داشته باشید که پس از انجام این روش درمانی کمی حساسیت پوستی و قرمزی خواهید داشت و همچنین حس می کنید پوست شما کشیده شده است. این روش لایه برداری پوست برای درمان خط خنده و اخم نیز بسیار موثر خواهد بود.

کرم های ضد چروک:

بهتر است بدانید که یک کرم ضد چروک باکیفیت و ایده آل قادر است خط اخم میان دو ابرو را به طور موثری کاهش دهد. همچنین می توانید کرم های ضد چروکی را که حاوی بنا یا آلفا هیدروکسی اسید هستند را تهیه نموده و بر روی خطوط اخم خود بمالید زیرا این کرم ها می توانند از طریق منافذ پوست که با چربی مسدود شده اند به درون پوست نفوذ پیدا کنند و سلول های مرده داخل پوست را آزاد کنند. انجام این کار موجب تحریک پوست به جایگزین کردن سلول های جدید خواهد شد.

نکات مهم در مورد از بین رفتن خطوط اخم

لیزر درمانی:

به طور کلی لیزر درمانی یکی از روش هایی می باشد که به دلیل نتایج رضایت بخش خود همواره برای درمان و رفع خطوط اخم در نظر گرفته می شود. لیزر مورد استفاده برای این کار لیزر CO2 می باشد که می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را درمان نماید. انجام این روش درد و ناراحتی زیادی ندارد و تنها باعث ایجاد ورم و کبودی بسیار خفیفی خواهد شد البته که اگر عمق درمان زیاد باشد لازم است تا پیش از بازگشت به روند عادی کار های خود چندی هفته را پشت سر بگذارید.چ

تزریق بوتاکس:

بوتولونیوم توکسین در واقع یک پروتئین طبیعی می باشد که با تزریق آن به صورت انقباض عضلانی که موجب چروک شدن پوست شده اند برطرف می گردد زیرا با تقبل هزینه بوتاکس خط اخم و با انجام چندین جلسه درمانی چروک های عمیق پوستی به سادگی صاف خواهند شد و در نهایت از بین می روند. همچنین می توان از این روش برا بالا کشیدن ابروها نیز استفاده کرد تا چشمان شما حالت شاداب تری به خود بگیرند. بهتر است بدانید که میزان تاثیرگذاری این روش درمان در افراد کاملا متفاوت خواهد بود. بوتاکس پس از یک هفته درمان به نتیجه می رسد و احتمالا ۲ الی ۴ ماه بعد لازم است تا درمان را تکرار نمایید اما در برخی از افراد ممکن است برای رسیدن به نتایج مورد نظر نیاز به تزریق دوز بیشتری از دارو باشد که این مورد می تواند یکی از عوارض بوتاکس محسوب شود.

راه های کاهش خط اخم

توصیه هایی برای جلوگیری از ایجاد خط اخم:

از سیگار کشیدن بیش از حد پرهیز کنید زیرا این کار باعث خشک شدن پوست شما می شود و احتمال تشکیل چروک های پوستی افزایش پیدا خواهد کرد.

از قرار گرفتن در معرض اشعه مضر فرابنفش اجتناب نمایید و در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید.

گاهی ممکن است خطوط اخم ارثی باشند و به همین خاطر اگر در سنین جوانی به این مشکل دچار شدید بدانید که احتمالا این مورد را از پدر و مادر خود به ارث برده اید.

توصیه می شود روزانه مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست شما هیدراته باقی بماند و خشک و چروکیده نشود.

استفاده از کرم های ضد آفتاب بهترین روش برای پیشگیری از آسیب دیگی پوست در اثر امواج قدرتمند خورشید محسوب می شود و اگر می خواهید مدت زمان بیشتر از ۱۵ دقیقه را در معرض نور خورشید قرار بگیرید لازم است تا از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *