دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای انتخاب سایز کفش برای خانم ها، آقایان و کودکان

  • ندا خوشرو
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

راهنمای انتخاب سایز کفش برای خانم ها و آقایان و کودکان و نوجوانان را در این مطلب مشاهده خواهید کرد که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید.

اندازه بودن کفش برای پاها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و اگر کفش های شما تنگ یا گشاد باشند استایل تان به هم می ریزد و باعث می شود تا در زمان پوشیدن کفش ها احساس راحتی و آرامش نداشته باشید از این رو بهتر است شما با مطالعه مطالب راهنمای سایز کفش اطلاعات لازم را در زمینه انتخاب کفش با سایزی مناسب بدست آورید.

راهنمای سایز کفش برای خانم ها و آقایان

کفش ها از ضروری ترین اکسسوری ها برای خانم ها و آقایان به شمار می روند و با توجه به اینکه از کفش در طول روز استفاده زیادی می شود از این رو بهتر است شما در هنگام انتخاب طرح و رنگ کفش هایتان حساسیت لازم به خرج دهید. در مطالب قبلی راهنمای انتخاب عینک و راهنمای انتخاب تاج عروس و راهنمای انتخاب عینک آفتابی را مشاهده کردید در ادامه راهنمای انتخاب کفش مناسب را پیش رو خواهید داشت.

راهنمای انتخاب سایز کفش

انتخاب کفش مناسب

۱.ابتدا طول پای خود را اندازه گرفته سپس از قسمت پاشنه تا نوک انگشت شصت خود را به کمک خط کش اندازه گیری نمایید.

انتخاب سایز کفش مناسب

۲. عددی را که بدست آورده اید در جدول قرار بدهید و سایز پای خود را پیدا کنید. در کشور ایران از سایز اروپایی برای تعیین سایز کفش ها استفاده می شود بنابراین ملاک ما نیز برای پیدا کردن سایز کفش ها ، سایز اروپایی است. توجه داشته باشید که سایز بندی کفش ها به سه دسته زیر تقسیم می شود :

  • سایز کفش انگلیسی (UK)
  • سایز کفش آمریکایی (US)
  • سایز کفش اروپایی (EU)

راهنمای انتخاب کفش

  •  آرون گروپس

۳. توجه داشته باشید که پاها در پایان روز بزرگ تر از صبح می باشند از این رو بهترین زمان برای اندازه گیری سایز پا در ساعت های پایانی روز می باشد. برخی از افراد سایز پای چپ و راست شان با یکدیگر متفاوت می باشد بنابراین بهتر است شما هر دو پای خود را اندازه بگیرید و با توجه به سایز پای بزرگ تر خود کفشی مناسب را انتخاب نمایید.

۴. اگر سایز پاهای شما دقیقا برابر با عددهای جدول نشد و ما بین دو عدد قرار گرفت بهتر است عدد بزرگ تر را به عنوان سایز کف پاهایتان انتخاب نمایید.

انتخاب کفش مناسب

جداول مربوط به سایز پا

بعد از اندازه گرفتن پاها می توانید از جدول زیر سایز پای خود را به راحتی پیدا کنید. توجه داشته باشید جداولی که در زیر قرار داده ایم برای افراد در رده سنی مختلف می باشند.

جدول سایز پای کودک ۲ تا ۷ سال

راهنمای انتخاب سایز کفش برای دو تا هفت سال

جدول سایز کفش ۸ تا ۱۶ سال

راهنمای سایز کفش 8 تا 16 سال

جدول سایز کفش زنانه

راهنمای سایز کفش

جدول سایز کفش مردانه

سایز کفش

در این مطلب با نحوه انتخاب سایز کفش برای افراد در رده سنی مختلف آشنا شدید که امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم را بدست آورده باشید و بتوانید کفشی مناسب را برای خود انتخاب نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *