دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای از بین بردن احساس تنهایی این راهنما را بخوانید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

راهکارهای از بین بردن احساس تنهایی شامل تکنیک ها و شیوه هایی هستند که به شما کمک می کنند تا احساسات مثبت تری را در خود ایجاد کنید و با خلق این احساسات مثبت بتوانید با تنهایی خود غلبه کنید. همانطور که می دانید این احساس تنهایی در افراد نشات گرفته از موارد مختلفی است و شما با ریشه یابی علت آن می توانید کمک بیشتری به خود کنید تا این احساس را از خود دور نگه دارید.

احساس تنهایی یکی از احساسات رایج در میان افراد است این حس آزاردهنده موجب شده تا خیلی از افراد فاصله زیادی با اطرافیان خود و نزدیکانشان داشته باشند و دچار احساسات پوچ شوند اشتباهات رایجی که در میان این دسته از افراد وجود دارد موجب شده است تا دچار احساسات پوچ تنهایی شوند خیلی از این افراد ممکن است با وجود حاضر بودن در میان احساس خوبی نسبت به زندگی و اطرافیان خود نداشته باشند این دسته از افراد در میان ‘گروه های پر جمعیت نیز احساس تنهایی دارند و نمی توانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند. با توجه به اینکه این احساس می تواند جوانب متعددی از زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد شاید در وهله اول خیلی از افرادی که درگیر چنین احساسی هستند تصور می کنند که تنهایی آن ها به دلیل نبود اطرافیان است اما حقیقت این استا که این افراد با وجود دیگران نیز احساس تنهایی می کنند و این احساس یک احساس درونی در آن ها است. راه هایی که برای از بین بردن احساس تنهایی وجود دارد به شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر با این احساسات خود غلبه کنید و کنترل بهتری بر روی این احساس مخرب خود داشته باشید در اینجا کارهایی به شما توصیه می شود که کمک می کند تا بتوانید این احساس را کمتر کنید این تجارب توانسته زندگی خیلی از افراد را از یکنواختی نجات دهد و انگیزه بیشتری را در آن ها ایحاد کند.

راهکارهای از بین بردن احساس تنهایی:

کمی به این احساس مخرب که وارد زندگی شما شده است فکر کنید؟ ریشه آن را در چه چیزی می دانید؟ خیلی از افراد ممکن است به دلیل تجارب ناراحت کننده ای که دارند دچار این احساس شوند به عنوان مثال: تجربه جدایی از همسر، از دست دادن عزیزان و یا شکست در یک فعالیت هر یک می تواند به نوعی بر شخصیت شما تاثیرگذار باشد و احساس منفی و مخرب تنهایی را در شما ایجاد کند.

تنهایی فرد

داوطلب شوید:

شاید یکی از بهترین و موثرترین کارهایی که می توانید برای دور شدن از احساس تنهایی انجام دهید داوطلب شدن برای کمک به دیگران است این کمک می تواند به شکل های مختلفی صورت بگیرد و می تواند مادی و معنوی باشد و چیزی که در این میان دارای اهمیت است احساس موثر بودن شما است. با این کار شما بیشتر وارد جامعه می شوید و با احساس مثبتی که از سوی دیگران دریافت می کنید می توانید از تنهایی خود دورتر بمانید بسیاری  از روانشناسان اعتقاد دارند که تنهایی به خودی خود می تواند بسیاری از مشکلات روحی و روانی را برای افراد ایجاد کند. در حقیقت فرد در صورتی که تنها است به تنهایی او بیشتر دامن زده می شود و احساسات منفی بیشتری در او ایجاد می شود بنابراین دواطلب شدن خود فرد برای برقرار کردن ارتباط اجتماعی به شیوه ای موثرتر می تواند تنهایی را از دور کند.

مدیتیشن تمرین کنید:

یکی دیگر از راهکارهای از بین بردن احساس تنهایی انجام تمرین های مدیتیشن است که به حفظ آرامش بیشتر شما کمک می کند و از سویی نیز می تواند احساسات مثبتی را در شما شکل دهد برای انجام این دسته از حرکات باید آرام بنشینید و به خوبی تمرکز کنید حالا باید نفستان را در سینه حبس کنید و به خوبی فرایند دم و بازدم را انجام دهید آموزش تکنیک های مدیتیشن برای افراد مبتدی می تواند انجام این تکنیک ها را برای شما راحت تر کند.

از بین بردن احساس تنهایی

برقراری ارتباط با اطرافیان:

ارتباط برقرار کردن با اطرافیان، دوستان، نزدیکان این امکان را به شما می دهد تا از احساس تنهایی خود دور بمانید انجام این راهکار بسیار ساده است شما می توانید در طول برای عزیزان خود زنگ بزنید و با آن ها صحبت کنید درد و دل کردن از پشت تلفن با دوستان می تواند انگیزه ای خوب را در شما ایجاد کند این تجربه برای خیلی از افراد در زمان غم و یا تنهایی ایجاد شده است که اغلب به خوبی از آن یاد می شود. به خاطر داشته باشید که گوشه گیری شما تنها می تواند حال و روزتان را بدتر کند و در نهایت شما را به انزوا و گوشه گیری نیز منجر کند. شما می توانید از طریق رسانه های اجتماعی نیز ارتباطات موثری نیز برقرار کنید و با داشتن تماس های تصویری و برقراری ارتباطات مثبت خودتان از دیوار تنهایی دور کنید این راهکار نیز راهکار مناسبی برای از بین بردن احساس تنهایی در افراد می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

احساس تنهایی

خلق کردن:

تنهایی می تواند ریشه در عدم اعتماد به نفس فرد داشته باشد افرادی که تصور می کنند هیج توانایی و استعدادی ندارند اغلب دچار تنهای و افسردگی هستند بنابراین خلق کردن چیزی می تواند به رشد استعدادهای آن ها و اعتماد به نفس کمک کند. احساسات خوب و سازنده ای که فرد می تواند بعد از خلق یک اثر داشته باشد بسیار مناسب و موثر است به عنوان مثال: با نقاشی کردن و خیاطی کردن شما می توانید اثرات مثبتی را خلق کنید که در رشد احساسات شما تاثیرگذار هستند و به شما احساس موفقیت بیشتری می دهند.

دور شدن از تنهایی

راهکارهای دیگر:

احساس تنهایی می تواند ریشه در عوامل متعددی داشته باشد چگونه از احساس تنهایی رهایی یابیم؟ برای اینکه بتوانید بر این احساس خود غلبه کنید باید پیش از همه به ریشه این احساسات در درون خودتان پی ببرید تنهایی در دنیای امرزوه می تواند ناشی از بی اعتمادی ها و تجربه های تلخی باشد که افراد در زندگی خود داشته اند. در این میان راهکارهای متعدد دیگیر نیز وجود دارند که می توانید درباره آن ها اطلاعاتی کسب کنید:

  • احساسات زودگذر خود را کنترل کنید
  • درمان های پزشکی
  • برقراری رابطه با دوستان صمیمی خود
  • کلاس های فوق العاده ثبت نام کنید
  • ورزش کنید
  • داستان های با انگیزه بخوانید
  • با تنهایی خود مبارزه کنید

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *