دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تکنیک های کاهش غرور و غلبه بر آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

غرور یکی از ویژگی هایی می باشد که دارای دو جنبه است. در واقع اگر غرور باعث پیشرفت شما شود خوب است و در غیر این صورت غرور شما کاذب است که بهتر است آن را کاهش بدهید. تا پایان این مطلب با ما باشید.

برای از بین بردن غرور بیش از حد خود بهتر است عجله نکنید و این کار را از روی آرامش و حوصله انجام بدهید. ذهن انسان به گونه ای است که وقتی با یک مشکل در شخصیت خود رو به رو می شود نا خود آگاه از آن طفره می رود و نمی خواهد آن را قبول کند در ادامه راه های کاهش غرور را برای شما بیان می کنیم.

کاهش غرور

روش های کاهش غرور

غرور به خودی خود بد نیست و نمی تواند آسیب هایی به شما برساند. در واقع افراد مغرور یکی از حامیان خوب برای خانواده ها می باشند ولی در صورتی که غرور شما کاذب باشد نتیجه خوبی در زندگی خود مشاهده نمی کنید. برای کاهش غرور خود باید تکنیک هایی را انجام بدهید. در نظر داشته باشید که این کار آسان نیست و ممکن است در ادامه راه دچار مشکل شوید.

بپذیرید

اولین کاری که برای کاهش غرور خود استفاده می کنید این است که آن را بپذیرید و از آن با خبر باشید زیرا تا زمانی که آن را نپذیرید نمی توانید برای کم کردن آن کاری را انجام بدهید. در واقع پذیرش یکی از اساسی ترین گام ها برای تغییر در زندگی می باشد. برای این کار می توانید در گوشه ای از خانه بنشینید و فکر کنید که غرور شما چه فایده و ضرری در زندگی شما داشته است و اگر این غرور برای شما فایده ای نداشت بهتر است به فکر تغییر و از بین بردن آن باشید.

سرزنش نکنید

زمانی که از ضرر های غرور خود آگاه شدید بهتر است خودتان را سرزنش نکنید. در واقع سرزنش کردن کاری را درست نمی کند و بیش تر روحیه شما را از بین می برد و مانع از حرکت کردن شما می شود. یک فرد سالم به جای این که وقت خودش را برای سرزنش کردن بگذارد سعی می کند تغییراتی را در زندگی خود ایجاد کند تا حداقل بعد از چند سال از نتیجه آن راضی باشد.

از پذیرش غرور خود فرار نکنید.

  •  آرون گروپس

فرار نکنید

اگر متوجه بدی های رفتار متکبر خود با دیگران شدید بهتر است فرار نکنید و سعی کنید ناراحتی را از دل دیگران بیرون بیاورید. فرار کردن نمی تواند باعث تغییری در زندگی شما شود بهتر است بایستید و راهی برای تغییر پیدا کنید.

بررسی باور ها

یکی دیگر از راه های کاهش غرور بررسی باور هایتان می باشد. در نظر داشته باشید این باور ها هستند که راه زندگی شما را تعیین می کنند از این رو بهتر است باور های خود را بررسی کنید و آن هایی که مانع از حرکت شما می شوند را از ذهن خود پاک کنید و باور های جدید بسازید و سعی کنید زندگی خود را با آن ها وفق بدهید.

شروع برای تغییر

در آخرین مرحله باید بتوانید با باور ها و حالت های جدید خود زندگی کنید و سعی کنید زیبایی همه چیز را ببینید، کار هایی که نمی توانستید با غرور خود انجام بدهید را انجام بدهید و از زندگی خود نهایت لذت را ببرید.

بررسی باور ها برای تغییر

سخن آخر

غرور می تواند شما را به استاندارد های بالا پایبند کند و باعث شود که کمتر شکست را بپذیرید و برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید و همچنین به خوبی از خانواده خود مراقبت کنید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه روانشناسی مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *