دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای خرما با دو دستور بدون شکر و با استفاده از شکر

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه مربای خرما خوشمزه و بی نظیر را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار دادیم که امیدواریم به راحتی بتوانید این نوع مربا را بپزید و از تهیه آن نهایت لذت را ببرید.

مربا خرما از انواع مرباهای خوشمزه و خوش طعم می باشد و شما می توانید این نوع مربا را برای وعده صبحانه خود در منزل تهیه نمایید همچنین برای طرز تهیه مربای خرما از روش هایی مختلف استفاده می شود.

طرز تهیه مربای خرما با دو روش مختلف

مربا از انواع خوراکی های پرطرفدار برای وعده صبحانه به شمار می رود و برای تهیه مربا می توانید از انواع روش های مختلف نظیر مربای آلبالو و مربای خرما و مربای هلو و مربای پوست پرتقال استفاده نمایید. در ادامه با مراحل پخت مربا خرما در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود.

دستور تهیه مربای خرما در منزل

روش اول : دستور تهیه مربا خرما در منزل

مواد لازم

  • خرما به همراه شیره : یک کیلوگرم

مراحل پخت مربا خرما

برای پخت این نوع مربا ، خرمایی را تهیه کنید که دارای شیره باشد سپس خرما را درون ظرفی مناسب بریزید و به اندازه ای که آب روی سطح خرما را بگیرد آب به آن بیفزایید سپس ظرف را در مکانی مناسب قرار دهید تا خرما نرم شود.

در مرحله بعدی روش تهیه مربای خرما هسته خرما نرم شده را بیرون آورید سپس ظرف را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار بدهید تا خرما به خوبی پخته شود و مانند فرنی نرم شود. شعله گاز را خاموش نمایید و قابلمه را در مکانی مناسب قرار دهید تا به خوبی سرد گردد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خرمای پخته شده را درون مخلوط کن بریزید و آن را له نمایید سپس خرمای له شده را درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا آب خرما خشک شود. شعله گاز را خاموش نمایید و بعد از اینکه مربا سرد شد آن را درون ظرف شیشه ای درب دار بریزید و مربا را در مکانی خنک نگه دارید. مربا خرما را می توانید در وعده صبحانه با نان تازه و کره و … میل نمایید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

مراحل تهیه مربا خرما

روش دوم : دستور تهیه مربا خرما با شکر

مواد لازم

  • خرما :  کیلوگرم
  • آبلیموی تازه : ۵ تا ۶ گرم
  • شکر : ۱.۲۵ گرم

مراحل پخت مربا خرما

برای تهیه مربا خرما ابتدا خرما را بشویید سپس آن را خشک نمایید. کلاهک و هسته قسمت بالای خرما را بگیرید سپس به نسبت ۱ به ۶ خرما را با آب و شکر مخلوط نمایید و به مدت ۴۰ دقیقه خرما را روی حرارت گاز قرار دهید تا به خوبی نرم شود.

خرمای نرم شده را خرد نمایید و به آن پودر دارچین یا پودر زنجبیل بیفزایید همچنین می توانید هر نوع اسانس دلخواه خود را به مربا بیفزایید. بعد از اینکه مربا به غلظت مناسبی رسید قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا مربا خنک شود.

مربای خنک شده را درون شیشه درب دار بریزید سپس شیشه مربا را درون یخچال قرار دهید و این مربای خوشمزه را در وعده صبحانه تان میل کنید.

مراحل تهیه مربا خرما در منزل

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه مربا خرما با روش های مختلف آشنا شدید که امیدواریم با توجه به دستورات ذکر شده بتوانید این نوع مربا را در منزل به راحتی تهیه نمایید و از طعم بی نظیر آن نهایت را ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *