دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هندوانه میوه پر طرفدار در ایران، خواص هندوانه را بشناسیم

  • سمانه عقیقی
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

خواص هندوانه برای سلامتی و درمان بیماری ها مورد توجه همگان است. به دلیل آب فراوانش برای درمان های کلیوی و مثانه توجه ی بسیاری به این میوه ی تابستانی شده است.آب و ویتامین ها و موادمعدنی و مغذی هندوانه بر سلامت و شادابی پوست تاثیری شگرف دارد.

زادگاه میوه ی هندوانه، کشور هندوستان می باشد. هندوانه در اکثر مناطق جهان کشت می شود و همه ی مردم دنیا از این میوه ی پر خاصیت را می شناسند. در کشور ما ایران نیز در تمامی مناطقش با هر آب و هوایی در گونه های مختلف مانند قرقی، جهرمی، محبوبی ، ترکمن، شریف آباد، پرورش می یابد. خواص هندوانه در سلامتی بدن اثبات و تجربه شده می باشد و در درمان بیماری ها به مدد و یاری می آید. گیاه هندوانه یک ساله است که دارای برگ های پهن ، ساقه ی خزنده و پیچک می باشد. نکته ی جالب توجه برای این میوخ این است که، هندوانه میوه ی تابستانی است که در سایر فصول هم قابل دسترس می باشد.

فواید و خواص هندوانه

از خواص هندوانه می توان وجود ترکیبات شیمیایی در آن را نام برد. میوه ی هندوانه دارای قندی به نام مانیتول، موادی به نام کاروتن و لیکوپن و سیترولین که اسید آمینه است، می باشد.

خواص هندوانه

فواید بسیار و خواص هندوانه را می توان نام برد :

– طبیعت هندوانه سرد و تر است و گرمای تابستان و عطش را برطرف می کند.

– هندوانه به دلیل اینکه بیش از 90 درصدش از آب تشکیل شده، ادرار آور و مدر است و  در درمان سنگ کلیه و یبوست و ورم مثانه، بسیار بسیار مفید می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

– هندوانه دارای مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن ، پتاسیم و سدیم، و مواد مغذی پروتیئن، نشاسته،چربی و ویتامین های C، B3،B2،B1،A می باشد.

– هندوانه مقوی و مکمل خوبی برای معده می باشد. و مغز تخمه هندوانه کرم های معده و روده را نابود می کند.

– هندوانه عمل گوارش و هضم را آسان می کند.

– هندوانه میوه ای خون ساز است.

– در درمان بیماری نقرس ، هندوانه مفید و موثر می باشد.

– رطوبت پوست را حفظ می کند و در زیبایی و شادابی پوست خیلی تاثیرگذار است. و به داشتن پوستی درخشنده کمک می کند.

– هندوانه از بیماری های قلبی و سرطان و از امراضی چون آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند.

خواص هندوانه به دلیل فراوانی آب و ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی می باشد. تخم هندوانه در میان این میوه پخش شده است دلیلش می تواند بخاطر خاصیت دارویی آن باشد.هندوانه برای گرم مزاج ها میوه ای بسیار مناسب است اما افرادی که مزاج سردی دارند آن را بهتر است با عسل میل کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *