دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مکان های تماشایی جنگل لفور و دیدنی های این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

جنگل لفور یکی از جنگل های زیبا و پر جاذبه ای است که در استان مازندران واقع شده است و مورد توجه است آبشارهای متعدد، چشمه های گوناگون و محیط های جنگلی از دیگر زیبایی های این منطقه جنگلی است. دهستان های واقع در این منطقه رستوران های مجلل و دیگر جاذبه ها می تواند این منطقه جنگلی را به یکی دیگر از مناطق پر جاذبه در این استان تبدیل کرده است.

لفور از جمله مناطق پر جاذبه و بکر در استان مازندران است این منطقه جنگلی از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است و قدمتی ۴۰ میلیون ساله دارد این جنگل های زیبا و پر جاذبه دارای گونه های متنوعی از درختان و گیاهان جنگلی هستند این جنگل ها از جاذبه های بسیار زیبایی برخوردار می باشند و با وجود زیبایی های بی حد خود مورد توجه قرار می گیرند. این جنگل دارای مراتعی بسیار سرسبز است و دارای رودها و آبشارهای گوناگونی است که با دیدنی طبیعت زیبای آن به وجد خواهید آمد. این منطقه جنگلی پر پیچ و خم محل بسیار مناسبی برای گشت و گزارهای شما خواهد بود با سفر به این منطقه جنگلی از استان مازندران می توانید زیبایی های بسیار زیادی را مشاهده کنید که برای شما مورد توجه خواهد بود. این جنگل از مناطق کوهتسانی نیز می باشد و دارای مناظر کوهستانی بسیار زیبایی است این منطقه ویژگی های طبیعی و جغرافیایی با اهمیتی دارد و به دلیل برخورداری از امکانات بسیار مناسب تفریحی و گردشگری که دارد از سوی گردشگران مورد توجه قرار می گیرد.  در فصل های مختلفی از سال مناظر زیبا و دیدنی این منطقه جنگلی می تواند مورد توجه باشد و با وجود زیبایی هایی که در خود جای داده است یک مقصد گردشگری بسیار زیبا در این استان است.

مکان های دیدنی و پر جاذبه جنگل های فلور:

این منطقه جنگلی از تنوع گیاهی و جانوری بالایی برخوردار است و دارای طبیعتی سرسبز و زیبا است این منطقه به دلیل برخورداری از چشمه های آب معدنی و رودخانه های متعدد می تواند یک مکان گردشگری بسیار مناسب باشد این جنگل با وجود محیط زیست غنی خود بسیار ارزشمند است در این میان نیز می توانید از جاذبه های بیشتری دیدن کنید که در ادامه این بخش می توانید اطلاعات گردشگری بیشتری را درباره این منطقه از استان مازندران کسب کنید. این جنگل یکی از مکان های دیدنی مازندران به شمار می آید.

 

قدمت این منطقه جنگلی بسیار بالا است و قدمت آن به بیش از ۴۰ میلیون سال پیش باز می گردد این جنگل های سرسبز با وجود رودخانه ها  چشمه های سارهای گوناگونی که دارد از اهمیت زیست بومی بالایی برخوردار است و امروزه نیز به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان است. جنگل های هیرکانی در این منطقه از ارزش بسیار زیادی برخوردار است و یکی از مناطق جنگلی با اهمیتی است که به دلیل معماری های خود مورد توجه است خیلی از گردشگرانی که سفری حیرت انگیز به این منطقه از مازندران داشته اند منطقه جنگل فلور را به عنوان یک نمایشگاه طبیعی می دانند و نمایشگاهی است که بازدید آن برای عموم افراد آزاد است و محدودیتی ندارد.

پل تاریخی لفور

روستای لفور:

یکی دیگر از زیبایی های مهم و جالب توجه در این منطقه روستای زیبایی است که از آن ها دیدن خواهید کرد این منطقه دارای یکی از مهم ترین روستاها با نام روستای لفور است مساحت روستاهای این اطراف بسیار زیاد است و به یک مجموعه دهستان تبدیل شده است طبق سرشماری هایی که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته است این منطقه یکی از مناطق پر جمعیت در منطقه سوادکوه است که با کشف مجموعه ای از آثار تاریخی در مناطقی از آن امروزه به ارزش توریستی این منطقه افزورده است. آثار باستانی واقع در این منطقه بسیار ارزشمند و تاریخی هستند این آثار بسیار قدیمی هستند و قدمت آن ها به عصر آهن باز می گردد. مجموعه ای از آثار تاریخی و ارزشمند که از منطقه جنگلی  روستاهای لفور کشف شده اند شامل مجموعه ای از خمره های مواد غذایی، قالب های سنگی و زیرسازهای خانه ای است مجموعه این آثار موجب قدمت تاریخی این منطقه شده اند و می توانید از زیبایی های آن دیدن کنید.

جنگل لفور

  •  آرون گروپس

آبشار گزو:

 از دیگر دیدنی های مهم جنگل لفور می توان به آبشارهای مرتفع و زیبای گزو اشاره نمود این آبشارها یکی از مهم ترین جاذبه هایی هستند که می توانید از آن ها دیدن کنید این آبشارها از دو آبشار تشکیل شده است آبشاری ۴۵ متری و آبشاری ۵ متری است با پیاده روی کردن در مسیر این آبشارها می توانید از زیبایی های بی حدی دیدن کنید که هر یک برای شما گردشگران جذابیت دارد. این مجوعه آبشارها به دلیل برخورداری از طبیعت زیبای اطراف خود مورد توجه  هستند و همانطور که اشاره شد برای رسیدن به این آبشار باید مسیر ۳۰ دقیقه ای را پیاده روی کنید.

جاذبه های لفور

امامزاده گزو:

امامزاده گزو نیز یکی دیگر از زیبایی های بی حدی است که می توانید از آن دیدن کنید این مکان گردشگری یکی از مکان های مذهبی در جنگل لفور است و بقعه ای مقدس با جاذبه های زیادی است اطلاعات گردشگری که درباره این امامزاده وجود دارد ۳ امامزاده ای دیگر که در این منطقه وجود دارند و محل دفن امامان هستند نیز می تواند یکی دیگر از مکان های دیدنی واقع در این منطقه باشد.

دیدنی های لفور

این پل یکی از زیبایی ها و جاذبه های بسیار مهمی است که در این منطقه وجود دارد و از زیبایی های بی حدی برخوردار می باشد این پل در یک منطقه جنگلی واقع شده است و با وجود نوع معماری بسیار زیبای خود مورد توجه است این پل در بسیاری از فصل های سال محلی برای تردد مسافران و گردشگران است و یک منطقه مناسب برای رهگذران است.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *