دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به دیدنی های زیبای کشور سودان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

جمهوری سودان یکی از جمهوری های واقعی در آفریقا است این جمهوری دارای جاذبه های توریستی است و به عنوان یک مقصد گردشگری در آفریقا شناخته می شود این جمهوری با دیگر کشورها هم مرز است نزدیک بودن این جمهوری با مصر و اتیوپی موجب اهمیت بیشتر آن شده است از جمله دیدنی های سودان می توان به موزه های آن اشاره نمود که ارزش فرهنگی دارند.

 سودان با کشورهای مهمی همچون مصر، چاد، اتیوپی، لیبی، اریتره و سودان جنوبی هم مرز است این جمهوری یکی از جمهوری های ارزشمند در آفریقا می باشد که دارای جذابیت های طبیعی و توریستی است و می تواند یکی از مقاصد گردشگری در این قاره باشد. این منطقه به دلیل برخورداری از کوهستان های مرتفع نیز شناخته شده است یکی از کوه های واقع در این جمهوری دارای ۹۸ متر است این کوه در استان کریما است و از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است. این کوه از مهم ترین محوطه های باستانی است قدمت این محوطه باستانی در این جمهوری به سال ۱۴۵۰ باز می گردد و یکی از مهم ترین دیدنی های جمهوری سودان است. با توجه به اهمیت این جمهوری فرعون در دوران خود امپراطوری اش را تا سودان ادامه است به همین خاطر هنوز بخش هایی از آثار باستانی متعلقه به آن دوران در این جمهوری دیده می شوند که ارزش تریخی این منطقه را برای گردشگران بیشتر کرده اند شما علاقه مندان نیز اگر قصد دارید تا بیشتر با پیشینه تاریخی این جمهوری آشنا شوید بهتر است سری به موزه تاریخی سودان بزنید این موزه مجموعه ای از آثار تاریخی را در خود جای داده است همچنین محوطه باستانی تومبوس نیز می تواند اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار دهد.

دیدنی های مهم سودان:

این جمهوری یکی از مهم ترین مکان های دیدنی آفریقا است این کشور مسلمان در طول تاریخ اتفاقات مختلفی را از سر گذرانده است همچنین اهمیت جغرافیایی این منطقه و ارتباط آن با کشورهای مهم در آفریقا نیز موجب ارزش بیشتر آن شده است این جمهوری در شمال شرقی آفریقا واقع شده است و با وجود جذابیت های توریستی که در خود جای داده است دارای اهمیت زیادی است.

اهرام مرو:

یکی از مکان های تاریخی مهم که در سفر به سودان می توانید از آن بازدید نمایید اهرام شهر مرو می باشد که در کنار رود نیل واقع شده است و می تواند گردشگران خود را حیرت زده نماید. گردشگران با سفر به شهر مرو می توانند از حدود ۲۰۰ بنای تاریخی مهم بازدید نمایند و سفر خوبی را سپری کنند. قدمت اهرام این شهر به حدود ۲۷۰۰ سال پیش باز می گردد که در گذشته در اختیار پادشاهان زیادی بوده است و از آن ها استفاده کرده اند. اهرام این شهر از لحاظ ساختاری و معماری با دیگر اهرامی که در جنوب مصر وجود دارد متفاوت است و از بهترین مکان های دیدنی در کشور سودان شناخته می شود. این هرم های تاریخی برای مردم این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هر کدام از آن ها به عنوان یک نماد مهم برای مردم سودان شناخته می شود.

جاذبه های سودان

موزه ملی سودان:

اگر علاقه مند به تاریخ کشور سودان هستید موزه ملی این کشور حرف های زیادی از تاریخ خود برای گردشگران دارد و می توانید به این موزه سفر نمایید. برای بازدید از بخش های مختلف این موزه باید هزینه اندکی پرداخت کرده و با پرداخت هزینه وارد این موزه شوید. این مکان مربوط به تاریخ باستان می باشد و عتیقه های زیادی از قرون گذشته توسط دولت سودان در آن جمع آوری شده است. اگر قصد سفر به کشور سودان را دارید این موزه ملی گزینه ای مناسبی برای بازدید در طول سفر می باشد که شما با حضور در آن از سفر خود لذت خواهید برد.

دیدنی های سودان

پارک ملی سودان:

یکی دیگر از دیدنی های کشور سودان پارک ملی آن می باشد که یک دشت بزرگ بی درخت می باشد و همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشد. اگر قصد سفر به این جمهوری  را دارید پارک ملی آن یکی از بهترین مکان هایی ست که می توان در طول سفر به آنجا رفت در این مکان دیدنی می توانید میمون های کولوبوس، لک لک های آفریقایی، شیر های کنگو و … را تماشا نمایید. همچنین این مکان دیدنی سال های زیادی ست که به یک مکان حفاظت شده تبدیل شده است و نام آن در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

  •  آرون گروپس

طبیعت سودان

کوه کوچک سودان:

این کوه یکی از کوه های مهم در سودان است ارتفاع این کوه کوچک ۹۸ متر است و در یکی از استان های پر جاذبه این منطقه واقع شده است استان کریما که یکی از استان های پر جاذبه در سودان است با وجود این کوه از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است. جالب است بدانید که از این کوه به عنوان یک محوطه باستانی یاد می شود که دارای ارزش تاریخی بسیار بالایی است قدمت این محوطه باستانی به سال ۱۴۵۰ باز می گردد و یکی از مهم ترین بناهای تاریخی در این کشور است همانطور که پیش از اشاره شد در دوران امپراطوری فرعون این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار بوده است و با وجود جبل بارکال اهمیت آن بیشتر شده است.

کوه های سودان

جمهوری سودان می تواند شما را با یکی دیگر از مناطق پر جاذبه در آفریقا آشنا کند این جمهوری از جهت سیاسی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به دلیل اهمیت خود در زمان فرعون ارزش تاریخی زیادی دارد و می تواند مورد توجه شما گردشگران و علاقه مندان نیز قرار بگیرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *