دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رفع مشکل عدم شناسایی درایو خارجی توسط کامپیوتر

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که هنگام اتصال درایوهایی مانند درایو SD، فلش مموری ها و یا هارداکسترنالهای دیگر به رایانه با مشکل عدم شناسایی درایو خارجی مواجه شده باشید. در این مطلب شما را با روشهایی برای رفع مشکل عدم شناسایی درایو خارجی توسط کامپیوتر آشنا خواهیم ساخت.

درایوهای خارجی یا هارداکسترنالها درایوهایی قابل حمل با کاربری آسان می باشند که علاوه بر فراهم ساختن مقادیر بالای ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات، دسترسی راحتی دارند. در مواردی این نوع درایوها با اتصال به رایانه، توسط کامپیوتر شناسایی نمی شوند که در ادامه این مطلب با چند روش رفع این مشکل آشنا خواهید شد.

آشنایی با روشهای رفع عدم شناسایی درایو خارجی توسط کامپیوتر

 

درایو خارجی نوعی درایو قابل حمل مانند فلش مموری، درایو کارت حافظه، درایو یو اس بی و … می باشد که کاربری آسانی داشته و تبادل اطلاعات را سریعتر می سازند. این نوع درایوها علاوه بر این که می توانند مقادیر بالایی از ظرفیت مورد نیاز شما را در هر مکانی فراهم آورند بسیار آسیب پذیر نیز هستند. حال این امکان وجود دارد برخی مواقع هنگام اتصال درایو خارجی به رایانه، کامپیوتر قادر به شناسایی آن نباشد و نتوان اطلاعات این نوع درایو را مشاهده کرد.

مشکل عدم شناسایی درایو خارجی یا هارداکسترنال علاوه بر امکان آسیب به درایو به موارد دیگری مانند پارتیشن بندی درایو خارجی، درگاه های یو اس بی خراب، استفاده از فایل سیستم اشتباه و … بستگی دارد. در ادامه شما را با چند روش رفع ایراد عدم شناسایی درایو خارجی توسط کامپیوتر آشنا خواهیم ساخت.

۱. پورت یو اس بی را تغییر دهید.

نخستین موردی که در صورت بروز چنین مشکلی باید آن را بررسی کنید کابل ها و پورت های یو اس بی مستعد خراب شدن می باشند و این موضوع ممکن است سبب بروز مشکل مذکور شود. پس اطمنیان حاصل کنید که درایو یو اس بی را با کابل دیگری نیز متصل نموده اید و اگر هنور هم یو اس بی نمایش داده نشد از یک پورت دیگر برای رفع خطا بهره بگیرید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲.مشکلات درایو را برطرف کنید

چنانچه درایو خارجی در کامپیوتر دیگری به جز کامپیوتر شما نشان داده شود به این ترتیب نیاز است مشکلات درایو را برطرف کنید. برای حل مشکل کلیدهای ویندوز و X را فشار دهید تا منو پاور نمایان شود. حالا از منو پاور گزینه Device Manager را برگزینید. در بخش Device Manager نیاز است که طبقه درایوها را توسعه دهید. علامت تعحب زرد رنگ کنار درایوهای نصب شده را جستجو کنید.

اگر در کنار هر یک از درایو ها چنین علامتی نشان داده شد پس درایو دارای مشکل است. خیلی راحت روی آن راست کلیک نموده و گزینه properties را برگزینید. در زیر این قسمت گزینه update driver را انتخاب نمایید.

۳. امکانات مدیریت دیسک را مورد بررسی قرار دهید.

برای اینکه امکانات مدیریت دیسک یا Driver-in را مورد بررسی قرار دهید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. ابتدا برروی کلیدهای ویندوز و x کلیک نمایید تا منوی پاور نمایش داده شود. سپس گزینه Disk Management را از لیست انتخاب کنید. در بخش امکانات مدیریت دیسک لازم است که بررسی شود آیا درایو خارجی نشان داده می شود یا نه؟ در این قسمت این درایو به صورت Removable نشان داده خواهد شد.

۲. اگر به صورت Unallocated نشان داده شود روی آن راست کلیک نموده و گزینه New simple volumeرا برگزینید.

۳.  حالا از شما خواسته می شود که حرف درایو را مشخص کنید.

۴. پس از انتخاب حرف درایو، نیاز است که بررسی شود آیا درایو قابل دسترسی می باشد یا نه. اگر هنوز غیرقابل دسترسی بود احتمالا با سیستم فایل متفاوتی پارتیشن بندی گردیده است. در این شرایط نیاز است تا درایوتان را با فایل سیستم NTFS,FAT32 فرمت کنید. با این کار درایو خارجی در مرورگر فایل ویندوز ۱۰ نمایان می شود. این موضوع در درایوهای خارجی جدید اتفاق می افتد و امر رایجی می باشد.

۴. فرمت کردن درایو

چنانچه درایو خارجی در امکانات مدیریت دیسک ویندوز نمایان شد اما همچنان قابل دسترسی نبود به احتمال قوی با فایل سیستم نامناسبی پارتیشن بندی گردیده است. در این شرایط نیاز است که درایو خارجی را با NTFS و یا فایل سیستمی قدیمی FAT32 فرمت سازید. اما توجه داشته باشید اطلاعات و فایل های مهم را کپی کرده باشید چرا که با فرمت شدن همه فایلها پاک خواهند شد. برای فرمت دوباره پارتیشن در امکانات مدیریت دیسک درایو خارجی را برگزینید و روی آن راست کلیک کنید. از منوی راست کلیک نیاز است تا گزینه Format را انتخاب نمایید.

در منوی format علامت volume را وارد سازید سپس گزینه FAT32 را به عنوان فایل سیستم برگزینید و Allocation unti size را به عنوان Default انتخاب نمایید. اطمنیان حاصل کنید که گزینه perform a quick format بررسی شده و بعد روی ok کلیک کنید. در ادامه کامپیوتر را ریستارت نموده و در نهایت ویندوز درایو خارجی را نشان خواهد داد.

برای آشنایی با نحوه فرمت فلش مشکل دار کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *