دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دو آموزش آسان برای ساخت تابلو برجسته های شیک و لاکچری

  • محدثه خاکشور
  • ۲۸ دی ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله دو روش ساخت تابلو برجسته را با بیانی ساده آموزش داده ایم، امیدواریم مورد توجه شما خوش سلیقه ها واقع شده و نهایت استفاده را از آن ببرید.

تابلو برجسته یکی از تابلوهای محبوب و زیبای ایران و جهان محسوب می شود که دارای تنوع زیادی در طرح، جنس، رنگ و … می باشد، چنانچه علاقه دارید دیوار منزل خود را با هنر خود مزین کنید، می توانید به راحتی این تابلو را در خانه بسازید؛ در این مطلب ساخت تابلو برجسته را آموزش داده ایم.

برخی به تعداد زیاد، نصب تابلوهای زیبا و شیک را در منزل خود دوست دارند، این تابلوها دارای تنوع زیادی هستند که می توان از مهمترین آنها به تابلوی برجسته اشاره نمود که طرح خاص آن توجه افرادی حتی غیر از این گروه را نیز به خود معطوف می کند، شاید شما از همان برخی افراد می باشید، چنانچه با دیدن یک آثار هنری چنان غرق در خطوط آن شده و مبهوت می گردید که ساعاتی را در این شناور بودن به سر می برید، چه خوب است که علاوه بر هنر دوست بودن طعم هنرمند بودن را نیز بچشید، لذت بردن از تماشای هنر سایر هنرمندان لذت بخش است، اما وقت آن رسیده که از هنر خود لذت برده و دیگران را هم از این لذت بهره مند سازید. به همین خاطر ما در این مطلب آموزش ساخت تابلو برجسته را به رشته ی تحریر در آورده ایم.

آموزش ساخت تابلو برجسته برای تمامی سلیقه ها

شما می توانید به آسانی این تابلو را در منزل بسازید، شاید بار اول تابلوی دست ساز شما کمی متفاوت تر از آنی باشد که انتظارش را می کشیدید و زیاد جذاب به نظر نرسد، اما به آن اهمیت ندهید، بار دوم و سوم تابلوهای شما به مراتب زیباتر و هنرمندانه تر می شود، به طوری که غریقان زیادی را به سوی خود می کشاند.

یکی از تابلوهای پرطرفدار که بسیاری از کشورها از جمله ایران مورد توجه قرار گرفته و در حال افزایش محبوبیت می باشد، تابلو برجسته است؛ تابلوهای برجسته ی مدرن امروزی به نوعی شبیه و دنباله ای از تابلو برجسته سازی سنتی می باشد که در دوران خود از محبوبیت بالایی برخوردار بود، این تابلوها دارای طرح هایی زیبا، متنوع، خلاقانه و ذهنی می باشند که بنا به سلیقه و هنر خود می توانید آن را یا خریداری کرده و یا در منزل تهیه نمایید.

ایده هایی زیبا و شیک از تابلوهای طرح برجسته و روش ساختن آنها

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

روش های مختلفی برای ساخت تابلوی برجسته وجود دارد، استفاده از خمیر سرامیک و چسب چوب، پودر مل و چسب چوب، خمیر تکسچر، ورق آلومینیومی و گل، گچ و سیمان و …. وجود دارد که می توانید برای ساخت تابلوهای برجسته مورد استفاده قرار دهید؛ به انتخاب در این مطلب دو روش ساخت تابلو برجسته را آموزش داده ایم، تا پایان مطلب همراه ما بمانید.

آموزش ساخت دو روش آسان و کاربردی برای درست کردن تابلو برجسته با طرح های مختلف

روش ساخت تابلو برجسته

وسایل مورد نیاز

  • دو پیمانه چسب چوب
  • دو قاشق پودر سنگ
  • دو قاشق پودر سینکا
  • دو پیمانه پودر مل
  • یک پیمانه سریش

روش اول: با خمیر سرامیک و چسب چوب به شکلی زیبا

برای ساخت این تابلو ابتدا باید خمیر سرامیک را تهیه کنید، سپس به سراغ ساخت تابلو می رویم.

ساخت خمیر

تمامی مواد را با هم ترکیب نموده و به خوبی هم بزنید، تا شکل یکنواختی به خود بگیرد، چنان چه خمیر سفت بود، به آن کمی چسب چوب بیافزایید، توجه داشته باشید که خمیر شما نباید به دست بچسبد و یا سفت باشد.

نکته : هیچگاه از آب برای از بین بردن سفتی و نرم نمودن خمیر بهره نبرید، این کار موجب می شود تا اثر شما در پایان کار دچار شکستگی و ترک خوردگی شود.

ساخت تابلو

پس از تهیه خمیر حالا نوبت به ساخت تابلو می رسد، برای این منظور ابتدا باید طرح مورد نظر خود را انتخاب نموده و بر روی کاغذ پوستی رسم کنید. هنگام انتخاب طرح به اندازه طرح و برابری آن با تابلو توجه داشته باشید.

سپس طرح انتخابی خود را به وسیله ی کاربن بر روی تابلو منتقل کنید.

در این مرحله دست های خود را چرب نموده و مقداری از خمیر را جدا کنید و بر روی سطح کار بگذارید، می توانید برای جلوگیری از خشک شدن مابقی خمیر را درون پلاستیک بگذارید.

آموزش ساخت تابلو برجسته به دو روش شیک و منحصر به فرد

به وسیله ی وردنه خمیر را بر روی سطح کار پهن کرده و قسمت هایی از طرح و یا همان الگو را بر روی آن قرار داده و ببرید، لازم به تاکید است که در این مرحله توجه و دقت زیادی به خرج دهید.

تمامی قسمت هایی را که برای برجسته کاری تابلو نیاز دارید را بر روی خمیر قرار داده و ببرید، سپس خمیرهای برش خورده را بر روی تابلو بگذارید.

به همین ترتیب تمامی مراحل برش طرح های خمیری و قرار دادن آنها را بر روی تابلو با استفاده از هنر، حوصله و خلاقیت انجام دهید تا شکل مورد نظر شما ترسیم شود.

آموزش ساختن تابلو برجسته با چسب چوب و خمیر سرامیک

پس از پایان کار در آخرین مرحله تابلو را به مکانی مقابل هوای آزاد انتقال دهید، و در نهایت پس از خشک شدن کار آن را به سلیقه ی خود و متناسب با کار رنگ آمیزی نمایید.

ایده هایی زیبا از تابلو برجسته با طرح گل و روش ساختن آن

وسایل مورد نیاز

  • ورق آلومینیومی
  • برگههای طبیعی
  • برگهای مصنوعی
  • تکه چوب
  • چسب چوب یا مقوای کلفت
  • قلم مو
  • واکس سیاه یا شاپان
  • تکه ای اسفنج

روش دوم: با ورق آلومینیومی و برگهای مصنوعی و طبیعی زیبا و شیک

ابتدا برای شروع برگها را بر روی تکه ای چوب به وسیله ی چسب چوب بچسبانید.

آموزش ساخت تابلو برجسته با چسب چوب و ورق آلومینیومی

سپس بر روی برگ ها به وسیله ی قلم مو چسب چوب زده، ورق آلومینیومی دارای ضخامت پایین را بر روی آن چسبانده، محکم کاری کنید.

آموزش ساختن تابلو برجسته با روش هایی زیبا و شیک

به وسیله ی قطعه ای اسفنج شاپان یا همان قیر مایع را بر روی آن بکشید.

در صورت تمایل می توانید به جای تکه چوب از مقوای نازک بهره ببرید، و به جای شاپان از واکس سیاه استفاده کنید.

درست کردن تابلو برجسته برای تزیین منزل

و در ادامه چند نمونه ی زیبا که مشاهده می کنید:

آموزش ساخت تابلو برجسته برای هنرمندان خوش سلیقه

آموزش ساخت تابلو با طرح برآمده برای زیباسازی منزل

تابلوی برجسته با طرح گل اکلیلی زرد خوش رنگ

ایده هایی زیبا و جالب از تابلو برجسته و ساختن آن به دو روش

تابلو برجسته سه بعدی

آموزش ساخت تابلو برجسته با دو روش ساده

در این مطلب برای شما عزیزان آموزش ساخت تابلو برجسته را به دو روش آسان و زیبا جمع آوری و تقدیم نموده ایم، با استفاده از این روش ها و ایده می توانید به راحتی هنرمند تابلوی برجسته ی منزل نصب شده در منزل خود شوید. برای آشنایی بیشتر با نقاشی برجسته بر روی شیشه، پتینه کاری بر روی دیوار و سقف، تزیین گلدان های شیشه ای، آموزش ساخت خمیر گل چینی بر روی آنها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *