دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

پارک ملی بختگان و جاذبه های تماشایی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

پارک ملی بختگان یکی از پارک های محافظت شده با ارزش و مهم است این پارک دارای تنوع جانوری و گیاهی بسیار بالایی است و از جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد این پارک ملی یکی از مهم ترین مکان های دیدنی شیراز است و دارای جذابیت های طبیعی بسیار زیادی برای گردشگران خود می باشد.

پارک ملی بختگان یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در شیراز است این پارک ملی دارای ارزش زیست محیطی بسیار بالایی است و یکی از مهم ترین مناطق محافظت شده ای است که گونه های مختلف جانوری و گیاهی بسیار بالایی دارد و به همین خاطر یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در این منطقه محسوب می شود. این پارک ملی با وجود گونه های مختلفی از پرندگانی که دارد مورد توجه است و زیبایی های بسیار زیادی برای گردشگران خود دارد وجود گونه های نادر و معروفی از پرندگان در این منطقه ارزش زیادی به آن بخشیده است از مهم ترین گونه های پرندگان می توان به کبک، هوبره و تیهو اشاره کرد این ونه از پرندگان پرندگان دشتزی هستند قوچ، بز و میش نیز از دیگر گونه های جانوری در این منطقه به شمار می آیند که باید از نزدیک آن ها را مشاهده کنید. این پارک دارای زیبایی های طبیعی بسیار زیادی است و چشم اندازهای ویژه ای را به خود اختصاص داده است با معرفی اینمنطقه محافظت شده می توانید یکی دیگر از دیدنی های مهم شیراز را بشناسید این پارک از مهم ترین شاخص های کوهستانی است که باید از آن دیدن کنید.

پارک ملی بختگان را بشناسید:

این پارک یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در شهر شیراز است با وجود گوه های مختلف جانوری و گیاهی در این مناطق می توان یکی دیگر از مناطق حفاظت شده در ایران را شناسایی کرد و از ارزش های توریستی و گردشگری آن بازدید نمود. در این گونه از پارک ها تنوع جانوری و گیاهی بسیار بالا هستند حیواناتی همچون بزهای کوهی و قوچ ها که به جهت زیست محیطی با ارزش هستند ارزش این پارک را بالا برده اند و امروزه یکی از مهم ترین مناطقی است که حفاظت شده است و سالانه گردشگران زیادی را نیز به خود جذب می کند.

 زیبایی بختگان

این پارک ملی دارای حیوانات مختلفی است از مهم ترین گونه های جانوران کوهستانی در این منطقه می توان به گربه های وحشی، قوچ، پلنگ ها، بزها، روباه، پلیکان و فلامینگوها اشاره نمود این پارک ملی از مهم ترین جاذبه های توریستی در استان فارس است مساحت این منطقه بسیار بالا است و بیش از ۱۶۰ هزار هکتار مساحت دارد این منطقه اولین بار در سال ۱۳۷۴ به عنوان یکی از مهم ترین مناطق محافظت شده نامگذاری شده است در سال ۱۳۵۴ نیز این پارک ملی به عنوان یکی از مهم ترین پناهگاه های حیوانات در شیراز شناسایی شده است. پارک ملی بختگان به دلیل ارزش زیست محیطی بسیار بالایی که دارد در سال ۱۳۷۴ به عنوان یکی از ارزشمندترین پناهگاه ها بوده است.

پارک ملی بختگان

این پارک چه جاذبه هایی دارد؟

این پارک دارای جاذبه های توریستی بسیار زیادی است و از چشم اندازهای بسیار زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد این پارک ملی بخش های مختلفی دارد و از شمال خود به دریاچه بختگان و طشک راه دارد وجود چنین جاذبه هایی موجب جذابیت بیشتر این منطقه شد است و می تواند توجه شما را به خود جلب کند. این دریاچه یکی از مهم ترین بخش هایی است که تامین کننده آب ها است دریاچه طشک و بختگان از مهم ترین دریاچه های واقع در این بخش می باشد. همچنین این منطقه دارای رودخانه ای دیگر با نام رودخانه کر است چشمه گمبان نیز می توانید یکی دیگر از چشم اندازهای طبیعی در این منطقه برای شما گردشگران باشد.

طبیعت بختگان

  •  آرون گروپس

این پارک ملی به دلیل برخورداری از چشمه های آب مختلف و رودخانه های مختلف یکی از مهم ترین بخش های حیات وحش در ایران است در فصل های پر بارش سال این دریاچه و بسترهای آبی پر آب می شوند و بخش مهمی از آب های این منطقه را تامین می کنند از این حیث نقش مهمی را در رشد حیات وحض این مناطق داشته است و گونه های جانوری مختلفی را در خود رشد داده است.

دریاچه مهمی که در این بخش ها یافت می شوند از نوع دریاچه های شبکه ای مویرگی هستند و دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند این دریاچه ها شامل بخش های مختلفی هستند و به دسته ها و شاخه های مختلفی تقسیم می شوند. از دیگر جذابیت هایی که می توانید در پارک ملی بختگان مشاهده کنید می توان به غار پل تخت اشاره نمود غار جمال نیز یکی دیگر از جاذبه های توریستی اسن و برای گردشگران خود از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است.

جنگل های بختگان

اهمیت حیات وحش پارک ملی:

این پارک ملی دارای گونه های جانوری مختلفی است ۴۶ گونه از جانورانی که در این منطقه مشاهده می شوند شامل مهره داران می باشند همچنین گونه های متعدد دیگری نیز در این منطقه یافت می شوند که به دلیل جذابیت های خود مورد توجه گردشگران هستند این پارک یکی از مهم ترین دیدنی های شیراز است و در فصل های مختلفی از سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. آشنایی با مکان های دیدنی شیراز را نباید از دست بدهید و می توانید در لینک با جاذبه های بیشتری از این شهر پر جاذبه آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *