دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت خمیر دندان زغالی در خانه

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که ساخت خمیر دندان زغالی چندان سخت و پیچیده نیست و به همین خاطر در این مقاله سعی داریم شما را با روش های درست کردن این نوع خمیر دندان طبیعی و خانگی آشنا نماییم با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید استفاده از خمیر دندان با رایحه و رنگ های مختلف می تواند در تمیزی بیشتر دهان و دندان های شما موثر باشد و به همین خاطر همه روزه مدل های جدیدی از خمیر دندان در سطح داروخانه ها و یا تبلیغات تلویزیونی مشاهده می کنیم. در این میان خمیر دندان های زغالی یا خمیر دندان های سیاه یکی از این محصولات جدید برای سفید کردن دندان ها است و اصول بسیار راحتی برای ساخت دارند.

آشنایی با ساخت خمیر دندان زغالی

به طور کلی اهمیت دادن به حفظ سلامت دهان و دندان یکی از کارهای بسیار مهمی است که تمام افراد باید بدان توجه داشته باشند و به همین خاطر استفاده از مسواک، خمیر دندان خوب و نخ دندان می تواند این سلامتی را تا حد زیادی تضمن نماید. از آنجایی که استفاده از خمیر دندان با رنگ و رایحه های مختلف می تواند در تمیزی بیشتر دهان و دندان موثر باشد. بسیاری از افراد روزشان را با مشواک زدن دندان ها شروع می کنند اما هیچ وقت به تاثیرات ناشی از خمیر دندان های تجاری بر روی دندان هایشان فکر نکرده اند. در واقع این خمیر دندان ها حاوی مواد بسیار مضری می باشند که از شایع ترین آن ها می توان به تریکلوزان، فلوراید و سولفات سدیم لوریل اشاره نمود که قادر هستند بر روی هورمون ها تاثیر بگذارند، سرطان زا هستند و همچنین می توانند بر عملکرد مغز تاثیرگذار باشند. به همین خاطر استفاده از خمیر دندان زغالی توصیه می شود و البته اگر این خمیر دندان ساخت خانگی باشد تاثیر آن در حفظ سلامت دندان ها بیشتر خواهد بود. برای مثال شما می توانید خمیر دندان سفید کننده طبیعی را تنها به وسیله سه ترکیب زغال فعال، روغن نارگیل و پوسته پودر شده تخم مرغ درست کنید. توجه داشته باشید که این نوع خمیر دندان از خمیر دندان های موجود در بازار سایندگی بسیار کمی دارد و به دندان و لثه های شما آسیبی نمی رساند. در واقع زغال فعال کمک می کند تا دندان ها سفید شوند و هر گونه لکه رنگ، جرم و پلاکت را از روی دندان پاک می کند. در حقیقت ترکیبات موجود در زغال فعال با ترکیبات رنگی روی سطوح دندان مانند چای و قهوه ترکیب می شوند و در نتیجه آن ها را از بین می برند.

چگونگی ساخت خمیر دندان زغالی

ترکیب دیگری که از آن در ساخت خمیر دندان ها استفاده می کنیم پوسته پودر شده تخم مرغ است زیرا همانطور که می دانید پوسته تخم مرغ سرشار از کلسیم است و موجب استحکام دندان ها خواهد شد. اما ترکیب آخر خمیر دندان زغالی استفاده از روغن نارگیل است زیرا که این ترکیب تاثیر شگفت انگیزی بر سلامتی دهان ها خواهد داشت. این ترکیب معمولا به سلامت و بهداشت دهان تان کمک می کند و با بوی بدن دهان هم به شدت مبارزه خواهد کرد. این خمیر دندان همچنین با کرم خوردگی دندان، فاسد شدن آن و حتی بوی بد دهان هم به شدت مبارزه خواهد کرد. از آنجایی که روغن نارگیل موجب کاهش حساسیت دندان ها می شود برای افرادی که دندان های حساسی دارند بسیار مفید خواهد بود.

روش های تهیه خمیر دندان

مواد لازم برای درست کردن خمیر دندان:

زغال فعال یک دوم قاشق چایخوری

روغن نارگیل خالص ۱ قاشق غذاخوری

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

پودر پوسته تخم مرغ ۱ قاشق غذاخوری

مراحل ساخت:

توجه داشته باشید که برای ساخت خمیر دندان زغالی بایستی در ابتدا یک دوم قاشق چایخوری زغال فعال را درون کاسه ای بریزید.

سپس به اندازه ۱ قاشق غذاخوری پودر پوسته تخم مرغ بدان اضافه نمایید.

اکنون می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده را نیز به مواد اضافه نمایید.

حال باید مواد را به خوبی با استفاده از یک قاشق یا چوب بستنی ترکیب نمایید تا یک خمیر یک دست به دست بیاید.

پس از مخلوط شدن مواد خمیر دندان شما آماده است و بهتر است ظرفی را آماده کنید و ماسک خمیر دندان را درون آن نگهداری نمایید. دقت داشته باشید که باید درب ظرف کاملا محکم جفت شود تا هوایی به داخل آن راه پیدا نکند.

مواد لازم برای ساخت خمیر دندان

دستورالعمل استفاده از خمیر دندان زغالی:

بهتر است بدانید پس از اینکه ساخت خمیر دندان زغالی تان به پایان رسید می توانید اقدام به مصرف آن نمایید. به همین خاطر باید با استفاده از یک چوب بستنی مقداری از خمیر دندان را بر روی مسواک خود قرار دهید البته که توصیه می شود مسواک را مستقیما درون خمیر دندان فرد نبرید. باید دندان ها را مانند همیشه مسواک بزنید به ویژه دندان های جلویی و عقبی را نباید از یاد ببرید. پس از اینکه مسواک زدنتان به اتمام رسید دهانتان را با آب ولرم به خوبی شستشو دهید. توصیه می شود که برای نتیجه گیری بهتر هر روز از این خمیر دندان استفاده نمایید.

اصول استفاده از خمیر دندان

نکاتی مهم در رابطه با تهیه خمیر دندان زغالی:

برای تهیه این نوع خمیر دندان می توانید از نوار های PH نیز استفاده نمایید تا میزان اسیدی بودن خمیر دندان خود را بسنجید بدین ترتیب خمیر دندانی که PH آن فراتر از ۷ باشد بی خطر خواهد بود.

از آنجایی که این خمیر دندان دارای بافت دانه ای جزئی می باشد به تجزیه بیوفیلم مواد مختلف موجود بر روی دندان های شما کمک می کند و آن ها را بدون لکه نگه می دارد.

این خمیر دندان دارای جوش شیرین نیست پس به همین خاطر خاصیت سایندگی آن بسیار کم تر خواهد بود.

شما می توانید زغال فعال را به شکل قرص، پودر و یا حتی کپسول خریداری نمایید. توجه داشته باشید که اگر کپسول را تهیه کرده اید باید آن ها را باز کنید اما اگر فرم قرصی آن را تهیه نموده اید می توانید آن را به صورت پودر در بیاورید.

همچنین می توانید مقداری نمک هیمالیا به خمیر دندان زغالی خود اضافه نمایید زیرا این نمک به از بین بردن باکتری های دهانی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های لثه کمک شایانی خواهد کرد.

از آنجایی که احتیاجی به گذاشتن خمیر دندان درون یخچال نیست می توانید خمیر دندان خود را درون فضای کابینت نگهداری نمایید.

توجه داشته باشید که در صورت خشک شدن خمیر دندان می توانید با اضافه نمودن مقداری روغن نارگیل مجددا خمیر دندان خود را تازه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *