دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چطور در سفر همراه با کودک خوش گذرانی کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

سفر با کودک دارای نکات و اصولی است که باید به آن ها توجه کنید اگر می خواهید سفری دلنشین داشته باشید باید در طی سفرتان یک برنامه ریزی اصولی داشته باشید به ویژه در مواقعی که فرزندتان همراه شما است باید لوازم و وسایل بسیار ضروری را همراه داشته باشید لوازم محل اسکان، لباس های گرم و راحتی برای فرزندان، خوراکی ای مورد نیاز و لوازم بازی باید همراه شما باشد.

سفر برای همه ما یک تجربه خاطره انگیز است که خاطرات زیادی را با سفرهای خود در طول سال های مختلف داشته ایم اما همه ما خوب می دانیم که گاهی سفر می تواند به کام افراد تلخ شود این مصداق برای مادران و پدرانی است که به همراه کودکان خود به سفر می روند ممکن است در طول مسافرت کودک با بدقلقی هایش مسافرت را به کام خانواده تلخ کند به همین خاطر ما قصد داریم تا به والدین راهکارهایی را ارائه دهیم تا در این مدت بتوانند نهایت لذت را از مسافرت خود داشته باشند. اگر قصد دارید تا با فرزندان کوچک خود راهی سفر شوید باید به برخی از مسائل توجه بیشتری داشته باشید والدین خوب می دانند که پیش از مسافرت خود باید یک برنامه ریزی درست داشته باشند و تا در صورت اتفاقات غیر منتظره ناغافل مسافرت آن ها با چالش مواجه نشود برای این منظور باید به خوبی بدانید که چه لوازمی در طی مسافرت برای فرزندان نیاز است، وسایل ضروری و اسباب بازی های ضروری فرزندان را داشته باشید همچنین بهتر است پیش از راهی شدن به مقصد با کودکان خود در این زمینه بیشتر صحبت کنید و آگاهی لازم را به آن بدهید  در این صورت می توانید با مدیریت بیشتری به تفریح خود ادامه دهید.

مسافرت رفتن با کودک

راهنمای سفر با کودک برای والدین:

تجربیاتی که خانواده ها از مسافرت با فرزندان خود دارند متفاوت است بسیاری از والدین تجربه این را داشته اند که فرزندانشان در محیط های جدید و در برخورد با افراد جدید در طی مسافرت مشکل دارند و این امر موجب به هم ریختن و آشفتگی های آن ها می شود. شما برای اینکه بتوانید تجربه یک مسافرتی با آرامش را داشته باشید باید راهنمای سفر با فرزندان را به خوبی مطالعه کنید و با همراه داشتن امکانات مناسب مانع بروز مشکلات احتمالی در طی مسافرت خود شوید. اگر کودک شما با محیط جدید غربیگی می کند باید کمی به او زمان دهید تا خود را با شرایط سازگار کند شما می توانید با برقراری رابطه ای درست از سوی فرزندتان و محیط اطراف صمیمیت بیشتری را در او ایجاد کنید و از این طریق ترس هایش را از بین ببرید. در طی مسافرت ها نباید کودکتان را مجبور به انجام کاری کنید بازی کرن با کودکان و … می تواند حال و هوای کودکان را تغییر دهد و آن ها را با شرایط سازگارتر کند. بسیاری از کودکان ممکن است مسافرت را دوست داشته باشند این رد صورتی است که در طی مسافرت به آن ها اجازه دهید تا از سفرشان لذت ببرند آن ها به دلیل هوش بالایی که دارند می توانند خود را در محیط جدید سازگار کنند آن ها در صورتی که آموزشی اصولی داشته باشند می توانند در طی سفر به شما کمک کنند.

تفریح با کودک

ایجاد سرگرمی های جذاب برای کودکان:

یکی از مهم ترین اصولی که برای داشتن سفر راحت با کودک رعایت کنید داشتن سرگرمی های جذاب برای کودکان است که موجب شود تا کودکان لذت بیشتری در مسافرت داشته باشند نوع این تفریحات فرقی ندارد تنها وجود یک سرگرمی برای خوشحال تر شدن کودکان می تواند در این زمینه موثر باشد. شما می توانید پیش از سفر خود لوازم کافی برای بازی را داشته باشید اسباب بازی های مورد نیاز شما می تواند پازل، عروسک و دیگر بازی های سرگرمی باشد که در طی مسافرت می تواند برای شما و کودکتان سرگرم کننده باشد.

مکان مناسبی برای خواب خود انتخاب کنید:

شاید کودکان در مکان های سرباز مانند پارک ها اذیت شوند ممکن است بسیاری از خانواده ها برای مکان اسکان خود پارک ها و مکان های سرباز را انتخاب کنند در این صورت ممکن است کودک شما برای خواب دچار مشکل شود رزرو یک هتل و یا یک سوئیت برای اسکان می تواند سفر را برای شما راحت تر کند. اگر قصد دارید تا برای اسکان خود در پارک باشید بهتر است تا لوازم راحت برای خواب را به همراه داشته باشید داشتن پتو و بالشت کافی می تواند کمی از مشکلات شما در طی سفرتان کم کند.

سفر با کودک

  •  آرون گروپس

توجه به تکالیف مدرسه:

اگر در تعطیلات نوروزی و یا در طی مدرسه به سفر می روید باید تکالیف مدرسه فرزند خود را به همراه داشته باشید لوازم تحریر و کتاب های مدارس بسیار ضروری است و باید آن ها را به همراه داشته باشید در طی مسیر بهتر است برنامه ریزی خوبی داشته باشید تا در زمان های خالی بتوانید تکالیف درسی را انجام دهید و فرزندان شما از درس عقب نمانند.

تفریحات را برای صبح بگذارید:

چون کودکانتان همراهتان هستند باید تفریحات و گشت و گزارهای خود را برای صبح برنامه ریزی کنید در این زمان ها کودکان توانایی بهتری برای گشت و گزار دارند و انرژی آن ها در این زمان ها بیشتر است با انجام تفریحات در صبح این امکان ایجاد می شود تا در صورت خستگی کودکان شب را در اقامتگاه و محل اسکان باشند همچنین در صورتی که خواب آن ها در شب منظم باشد انرژی بیشتری برای روز دارند و کمتر بهانه گیری خواهند کرد.

نکات مسافرت با کودک

خوراکی های مورد علاقه کودکان را تهیه کنید:

برای میان وعده ها باید خوراکی هایی که مورد علاقه فرزندتان است را همراه داشته باشید و تهیه کنید زیرا گرسنگی می تواند کودک را بهانه گیر کند به همین خاطر توصیه می کنیم تا میان وعده هایی سبک و باب میل کودکان را داشته باشید همچنین خوراکی ها و میان وعده ها در صورت بهانه گیر بودن بچه ها می تواند راهی برای سرگرم کردن آن ها باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *