دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی احسان امانی و آشنایی بیشتر با نقش آفرینی های وی

  • عاطفه میرزایی
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی احسان امانی بازیگر سرشناس و محبوب ایرانی همراه با تصاویر جدید و جذاب وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

احسان امانی هنرپیشه نسبتا موفق سینما و تلویزیون کشورمان می باشد. این هنرمند، فعالیت جدی خود را در میانسالی از سال ۱۳۸۱ در سن ۵۴ سالگی با فیلم سینمایی ” آبادان” با کارگردانی مانی حقیقی آغاز نمود و همچنین در سال ۱۳۹۱ با سریال ” راه شیری” وارد قاب تلویزیون شد. از آثار شاخص وی می توان به ” گاهی به پشت سر نگاه کن” به کارگردانی مازیار میری، ” بانوی عمارت” به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد، ” متولد ۶۵” به کارگردانی مجید توکلی، ” گس” به کارگردانی کیارش اسدی زاده و … اشاره نمود. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی احسان امانی همراه با کارنامه بازیگری و تصاویر جالب و شخصی وی آشنا شوید.

آشنایی با بیوگرافی احسان امانی

احسان امانی هنرپیشه سرشناس و دوست داشتنی سینما و تلویزیون ایرانی متولد سال ۱۳۲۷ که هم اکنون وی ۷۲ سال سن دارد و در شهر تهران چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک لیسانس رشته مهندسی برق از کشور آلمان می باشد. خوب است بدانید که شغل اصلی وی فعالیت در حوزه تبلیغات و تیزر سازی است و می گوید گاهی اوقات دوستان کارگردان لطفا می کنند و از من در فیلم هایشان استفاده می کنند.

شرح حال خواندنی احسان امانی

احسان امانی فعالیت خود را به صورت حرفه ای از سال ۱۳۸۱ در سن ۵۴ سالگی با فیلم «آبادان» به کارگردانی مانی حقیقی آغاز نمود، سپس در سال ۸۲ در فیلم ” طلای سرخ” به کارگردانی جعفر پناهی در کنار مهران رجبی و رامین راستاد به ایفای نقش پرداخت و یک سال بعد با فیلم “باغ های کندلوس” دوباره در سینما حاضر شد. ایشان در سال ۱۳۸۵ در فیلم ” چند روز بعد” به کارگردانی نیکی کریمی  حضور یافت. تا اینکه در سال ۱۳۹۱ با فیلم سینمایی ” گس” کاری از کیارش اسدی زاده مطرح شد. مهسا علافر، محمدرضا غفاری، پانته آ پناهی ها، رویا جاویدنیا و شبنم مقدمی از بازیگران فیلم گس بودند. به دین ترتیب در سال ۱۳۹۴ فیلم ” بادیگارد” ساخت ابراهیم حاتمی کیا را بازی کرد. از دیگر فیلم های سینمایی احسان امانی که درآن حضور داشته می توان به مادر قلب اتمی (۱۳۹۳)، ماحی (۱۳۹۴)، متولد ۶۵ (۱۳۹۵)، شماره ۱۷ سهیلا (۱۳۹۵)، شاهین (۱۳۹۸) خیابان دیوار (۱۳۹۶)، عطر داغ (۱۳۹۶)، دیدن این فیلم جرم است (۱۳۹۷) و … اشاره نمود.

بیوگرافی احسان امانی + تصاویر شخصی

زندگینامه کامل احسان امانی

سرگذشت جالب احسان امانی

  •  آرون گروپس

بنابراین احسان امانی با سریال “راه شیری” در سال ۹۳ وارد قاب تلویزیون شد و با سریال “گاهی به پشت سر نگاه کن” به کارگردانی مازیار میری سال ۹۴ به شهرت رسید. او در همان سال در سریال ” چرخ و فلک” کاری از عزیزالله حمیدنژاد حضور داشت، وی در این سریال در کنار بازیگرانی چون میلاد کی مرام، لیلا اوتادی، مهوش صبرکن، فرزانه نشاط خواه، کامبیز دارابی و … همبازی بود. سال ۹۵ در سریال ” ماه و پلنگ” کاری از احمد امینی حضور یافت. بعد از دو سال در سریال پرطرفدار ” بانوی عمارت” در نقش بکتاش کاری از عزیزالله حمیدنژاد و به نویسندگی احسان جوانمرد به ایفای نقش پرداخت. در این سریال بازیگرانی جون مریم مومن، پاوان افسر، حسام منظور، رامتین خداپناهی، زضا نجفی، مینا وحید، شبنم فرشادجو و … حضور داشتند.

زندگینامه جامع احسان امانی

گالری شخصی و جدید احسان امانی

بیوگرافی احسان امانی کامل و جالب

در ادامه بیوگرافی احسان امانی آمده که در سال ۱۳۹۹ وی در سریال های ” بچه مهندس ۳” کاری از علی غفاری و ” آقازاده” کاری از بهرنگ توفیقی به ایفای نقش پرداخته است. در سریال پربیننده آقازاده هنرمندان محبوبی همچون امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، امین حیایی، نیکی کریمی، کامبیز دیرباز، دیبا زاهدی، لعیا زنگنه، ثریا قاسمی، جمشید هاشم پور، سعید داخ، کاوه خداشناس، اکبر رحمتی و … حضور داشتند.

شرح حال احسان امانی و همسرش

عکس احسان امانی و مریم سعادت

زندگینامه احسان امانی و همسرش

ازدواج و همسر احسان امانی

آقای امانی سال ها پیش ازدواج کرده و ثمره آن یک دختر و یک پسر می باشد.

بیوگرافی احسان امانی و همسرش

 

نقش های مورد علاقه احسان امامی

برای من نوع نقش مهم و کلیدی است و باید شاخص و حائز اهمیت باشد، دوست ندارم مدام یک‌ جور نقش را بازی کنم‌، گو اینکه دوستان فیلمساز بیشتر برای نقش‌ های منفی سراغم می‌ آیند.

بخاطر چهره منفی ام

بیشتر از نقش آدم‎های روشنفکر ، نقش منفی بازی کرده ام. شاید به خاطر چهره ام باشد که کمی خشن به نظر می‎رسد. نقش‎های منفی هم در جای خودشان دارای جذابیت و اهمیت هستند.

بیوگرافی احسان امانی + عکس

احسان امانی در رابطه با نحوه بازیگری‎ اش بیان نموده

“بیشتر غریزی بازی می کنم. چیز زیادی در باره تکنیک بازیگری نمی دانم . آن چیزی که از من روی پرده می‎بینید ، بیشتر خود واقعی ام است.

زندگینامه جالب احسان امانی

کارنامه بازیگری احسان امانی

فیلم های سینمایی احسان امانی

شاهین (۱۳۹۸)، سوم آذر شهر (۱۳۹۷)، دیدن این فیلم جرم است (۱۳۹۷)، اردک لی (۱۳۹۶)، خیابان دیوار (۱۳۹۶)، عطر داغ (۱۳۹۶)، پدیده (۱۳۹۵)، در وجه حامل (۱۳۹۵)، شماره ۱۷ سهیلا (۱۳۹۵)، پشت دیوار سکوت (۱۳۹۵)، خفگی (۱۳۹۵)، بادیگارد (۱۳۹۴)، متولد ۶۵ (۱۳۹۴)، ماحی (۱۳۹۴)، مادر قلب اتمی (۱۳۹۳)، شگاف (۱۳۹۳)، گس (۱۳۹۱)، پله آخر (۱۳۹۰)، دنیای بهتر (۱۳۹۰)، اقلیما (۱۳۸۵)، چند روز بعد (۱۳۸۵)، باغ های کندلوس (۱۳۸۳)، طلای سرخ (۱۳۹۲)، آبادان (۱۳۸۱)

مجموعه تلویزیونی احسان امانی

آقازاده (۱۳۹۹)، بچه مهندس ۳ (۱۳۹۹)، آچمز ( ١٣٩۷)، لحظهٔ گرگ و میش ( ۱۳۹۷)، تاریکی شب، روشنایی روز ( ۱۳۹۷)، بانوی عمارت ( ۱۳۹۷)، بوی باران( ١٣٩۶)، نفس ( ۱۳۹۶)، ماه و پلنگ ( ۱۳۹۵)، چرخ فلک ( ۱۳۹۴)، گاهی به پست سر نگاه کن (۱۳۹۳)، راه شیری ( ۱۳۹۳)

زندگینامه زیبا و جالب احسان امانی
امیدواریم از خواندن بیوگرافی احسان امانی بازیگر کشورمان و همچنین از تماشای تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *