دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مارمالاد هویج و ۹ فوت و فن کاربردی برای خوشمزه تر شدن آن

  • ندا خوشرو
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با دستور تهیه مارمالاد هویج خوشمزه و خوش طعم آشنا خواهید شد که امیدواریم از تهیه این خوراکی بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

مارمالاد فرآورده ای است که برای تهیه آن از میوه و شکر استفاده می شود و علاوه بر این ماده ای مانند ژلاتین به مارمالاد اضافه می شود تا ژله ای شکل شود. برای طرز تهیه مارمالاد هویج روش های زیادی وجود دارد که شما می توانید از بین آن ها روشی مناسب را انتخاب نمایید سپس اقدام به تهیه این خوراکی خوش طعم نمایید.

برای تهیه مارمارلاد از انواع روش های مختلف نظیر مارمالاد سیب و مارمالاد هلو و مارمالاد هویج و مارمالاد ریواس استفاده می شود و شما می توانید به کمک روش های ذکر شده در تهیه مارمالاد تنوع ایجاد کنید.

مارمالاد هویج

مواد لازم

  • شکر : یک کیلوگرم
  • هویج درشت : یک کیلوگرم
  • گلاب : نصف فنجان
  • هل ساییده شده : یک قاشق غذاخوری
  • آبلیمو تازه : یک قاشق غذاخوری
  • زعفران دمکرده و غلیظ : یک قاشق چایخوری
  • دانه به : یک قاشق غذاخوری
  • آب : یک پیمانه

طرز تهیه مارمالاد هویج در منزل

برای تهیه این نوع مارمالاد ابتدا هویج ها را بشویید سپس پوست آن ها را بگیرید و هویج ها را درون ظرفی مناسب به همراه یک پیمانه آب بپزید. توجه داشته باشید که هویج باید به صورت کامل نرم و پخته شود و آب اضافه آن نیز کشیده شود.

هویج پخته شده را در مکانی مناسب قرار دهید تا خنک شود سپس آن را درون میکسر بریزید تا به صورت پوره درآید. برای پوره کردن هویج می توانید از چنگال یا گوشت کوب برقی استفاده نمایید.

هویج پوره شده را درون قابلمه ای مناسب بریزید و شکر را به آن اضافه نمایید و اجازه دهید تا شکر حل شود سپس زعفران و هل را به هویج بیفزایید و اجازه دهید تا مارمالاد هویج به قوام لازم برسد.

دستور تهیه مارمالاد هویج

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دانه به را با مقداری آب مخلوط کنید سپس آن را روی بخار کتری قرار بدهید تا به شکل ژله ای درآید و ژله به را بعد از قوام آمدن به مارمالاد بیفزایید.

مراحل تهیه مارمالاد هویج در منزل

در این مرحله از طرز تهیه مارمالاد هویج ، گلاب و آبلیمو تازه را به مخلوط مواد بیفزایید و مارمالاد را از روی حرارت گاز بردارید و بعد از خنک شدن آن را درون ظرف شیشه ای درب داری بریزید.

مارمالاد هویج خوش طعم

نکات طلایی برای تهیه مارمالاد هویج

۱.برای تهیه مارمالاد می توانید به جای استفاده از دانه به از پودر یا ورق ژلاتین استفاده نمایید.

۲. برای تهیه مارمالاد هویج با پودر ژلاتین باید پودر ژلاتین را به صورت بن ماری درون آب حل نمایید سپس ژلاتین حل شده را به مارمالاد بیفزایید.

۳. ورق ژلاتین را می توانید درون مقداری آب سرد خیس نمایید و بعد از نرم شدن آن را به مارمالاد بیفزایید.

روش تهیه مارمالاد هویج در خانه

۴. برای اینکه مارمالاد کپک نزند می توانید شیشه را قبل از استفاده درون آب بجوشانید سپس مارمالاد را درون آن بریزید همچنین می توانید بعد از پر کردن شیشه درب آن را به صورت محکم ببندید سپس شیشه را درون آب جوش قرار دهید و به مدت چند دقیقه آن را بجوشانید.

۵.توجه داشته باشید که مارمالاد نباید رقیق و آبکی باشد زیرا کپک می زند همچنین اگر از مقدار شکر زیادی در تهیه مارمالاد استفاده نمایید سفت می شود و شکرک می زند.

۶.برای جلوگیری از شکرک زدن مارمالاد بهتر است آن را بیش از اندازه هم نزنید و در صورت نیاز به هم زدن از قاشق چوبی استفاده نمایید همچنین نباید شکر خشک شده در اطراف قابلمه را درون مارمالاد بریزید.

دستور تهیه مارمالاد هویج خوشمزه

۷. برای پخت مارمالاد از شکر استفاده نمایید و از پودر یا خاک قند برای تهیه این خوراکی خوشمزه استفاده نکنید.

۸. بهترین ظرف برای پخت مارمالاد ظروف لعابی می باشد.

۹. در هنگام تهیه مارمالاد بهتر است درب ظرف را باز نگه دارید تا بد رنگ نگردد.

مارمالاد هویج خوشمزه

در این مطلب با دستور تهیه مارمالاد هویج در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم با توجه به دستورات ذکر شده بتوانید مارمالادی خوش طعم را در منزل تهیه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *