دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های محمود آباد و شناخت چشم اندازهای طبیعی و مناطق تفریحی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

منطقه ساحلی محمود آباد دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است این منطقه طبیعتی بکر و چشم نواز دارد و با وجود شن زارهای خود مورد توجه بسیاری از گردشگران است این ساحل یکی از جاذبه های مهم در استان مازندران است و به دلیل داشتن پلاژهای زیبا، طبیعت بکر و … مورد توجه گردشگران زیادی از ایران قرار می گیرد.

استان مازندران یکی از استان های پر جاذبه در ایران است که با وجود جاذبه های بسیار زیبای خود مورد توجه گردشگران زیادی است این استان دارای شهرهای بسیار زیبایی همچون محمود آباد است منطقه محمود آباد از جمله شهرهای ساحلی زیبایی است که در این استان واقع شده است و می تواند از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد. این شهر می تواند یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری باشد که از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار است در این شهر جاذبه های ساحلی و تاریخی ارزش زیادی برای توریستان دارد از مهم ترین دیدنی های محمود آباد می توان به ساحل زیبای سرخ رود اشاره نمود این ساحل شنی در هنگام غروب دارای زیبایی های بیشتری است دیدن کشتی ها و صیادانی که در زمان غروب به دنبال صید ماهی هستند چشم انداز این ساحل را زیباتر کرده است.

دیدنی های منطقه ساحلی محمود آباد:

جاذبه های توریستی و گردشگری که در منطقه ساحلی محمود آباد وجود دارند از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار می باشند این منطقه ساحلی دارای طبیعتی بکر است و زیبایی های بی شماری را در خود جای داده است.

 

شهربازی سرزمین رویاها:

یکی از برترین دیدنی های این شهر، شهربازی سرزمین رویاها می باشد که می تواند در طول سفر برای کودک و نوجوان شما یک روز تفریحی عالی را بسازد. این مکان دیدنی در تابستان بازدیدکنندگان بسیار فراوانی دارد. مساحت این شهربازی حدود ۴ هکتار می باشد و حضور در این مکان می تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد. در این مکان علاوه بر وسایل بازی مدرن رستوران و کافه های زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید. همچنین این مکان دارای بخش های جدا برای بانوان نیز می باشد که بانوان محترم می توانند در آن به تفریح با خیالی آسوده تر بپردازند. اگر قصد سفر به شهر محمود آباد را دارید این مکان می تواند برای شما یک روز بسیار خوب را بسازد.

جنگل محمود آباد

روستای لاویج:

روستای لاویج یکی از بهترین مکان های تفریحی و دیدنی های  شهر محمود آباد است که بعید است مسافری به این شهر سفر کند و از این روستا بازدید نکند. این روستای پرجاذبه در جاده آمل ۱۸ کیلومتر بعد از جنگل کشپل واقع شده است و به چشمه های آبگرم خود معروف می باشد. این مکان دارای مجموعه های آب گرم زیادی می باشد که همه ساله گردشگران برای درمان سردرد، پوست، اعصاب و انواع درد و … به آن سفر می کنند تا از خواص درمانی این روستای شگفت انگیز استفاده نمایند. اگر قصد سفر به این روستای زیبا را دارید پیشنهاد می کنیم حتما در روشنایی روز به آن سفر نمایید تا از زیبایی های مسیر جاده ای آن نیز لذت ببرید. همچنین این مکان دیدنی دارای سوئیت و ویلاهای متعددی می باشد که می توانید در آن ها استراحت و از سفر خود لذت ببرید.

طبیعت محمود آباد

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

جنگل روستای اهلم:

اگر علاقه مند هستید که یک طبیعت بکر و زیبا را ببینید جنگل روستای اهلم یکی از بهترین مکان های تفریحی در نزدیکی محمود آباد می باشد که از همه نظر فوق العاده می باشد. اگر از مردم این شهر بپرسید که در تعطیلات و یا آخر هفته به کجا سفر می کنید قطعا به شما این جنگل زیبا را معرفی خواهند کرد. در این جنگل زیبا انواع پوشش گیاهی از جمله سرخاب، تمشک و … وجود دارد. همچنین درختانی سر به فلک کشیده که عمر بسیار طولانی دارند را در آن مشاهده خواهید کرد. جاده روستای اهلم چشم انداز بسیار فوق العاده ای دارد که می تواند هر گردشگری را مجذوب خود نماید. اگر بخواهیم از استان مازندران بیشتر بگوییم باید گفت که بهترین جنگل های ایران در این استان واقع شده اند و با طبیعت بکر خود علاوه بر دریاچه خزر دارای جنگل های بسیار زیبایی نیز می باشد.

تفریحات محمود آباد

پارک‎ ملت محمود آباد:

این پارک ساحلی یکی دیگر از دیدنی های محمود آباد می باشد که برای مردم این شهر به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود و از قدمت بسیار بالایی برخوردار است. اگر به دنبال یک مکان دنج در طول سفر خود به این شهر هستید پارک ملت یک گزینه مناسب در طول سفر می باشد که می تواند آرامش خاصی را به شما ببخشد. این پارک یک مکان آرام را برای خانواده ها مهیا کرده است که می توانند علاوه بر تماشای ساحل زیبای این شهر کودکان خود را در پارک ملت سرگرم نمایند. برای بازدید از این مکان زیبا هیچگونه هزینه ای از گردشگران دریافت نخواهد شد و همه روزه قابل بازدید می باشد. این پارک زیبا در بلوار آزادی، خیابان بسیج واقع شده است.

جاذبه محمود آباد

پارک جنگلی طاهباز:

پارک جنگلی طاهباز یکی دیگر از دیدنی های محمود آباد می باشد که در مسیر جاده آمل به محمودآباد واقع شده است و برای رسیدن به آن باید به نبش خیابان منتظری بروید. این مکان دیدنی در سال ۱۳۹۳ ساخته شده و در دهه فجر همان سال افتتاح شده است و دارای ۲ هکتار مساحت می باشد. این مکان می توان برای استراحت در مسیره جاده ای مناسب باشد که در آن امکانات رفاهی برای مسافران وجود دارد. استفاده از محیط این پارک جنگلی برای عموم رایگان است و همه روزه در هر ساعتی می توانید در آن اسکان داشته باشید. همچنین علاوه بر امکانات رفاهی امکانات ورزشی و تفریحی نیز در این پارک زیبا وجود دارد.

دیدنی های محمود آباد

آشنایی با منطقه ساحلی محمود آباد می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه ساحلی در اختیار شما علاقه مندان قرار دهد این خط ساحلی با وجود جذابیت های مختلفی که برای گردشگرانش دارد می تواند مورد توجه باشد و شما نیز در سفر خود به این منطقه می توانید با یکی دیگر از مکان های دیدنی مازندران آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *