دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی دلایل نخواندن فلش در تلویزیون و راه حل رفع مشکل

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

در حال حاضر فلش مموری ها یکی از ابزار پرکاربرد می باشند که تبادل اطلاعات را راحتتر می سازند. با اتصال این وسیله به تلویزیون های هوشمند خانگی می توانید خیلی راحت محتوای آن را مشاهده کنید. اما در مواردی نخواندن فلش در تلویزیون رخ می دهد که برای دانستن دلیل این امر پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

فلش مموری ابزاری برای ذخیره سازی یا انتقال اطلاعات می باشد. اگر قصد دارید محتویات فلش مموری خود را در تلویزیون هوشمند خانگیتان مشاهده کنید ولی تلویزیون قادر به شناسایی و تشخیص فلش نمی باشد به شما مطالعه این مطلب را پیشنهاد می کنیم تا با علت این امر آشنا شوید.

علت نخواندن فلش در تلویزیون

امروزه تقریبا بیشتر افراد با فلش مموری ها دائما سرو کار دارند. فلش مموری نوعی حافظه کوچک ذخیره سازی رایانه ای و همراه است که با متصل شدن به انواع دستگاه های دیجیتال نظیر رایانه یا تلویزیون، تبادل اطلاعات را سبب می شود. در هنگام استفاده از تلویزیون های هوشمند یکی از اتفاقات رایجی که ممکن است رخ دهد نخواندن فلش در تلویزیون است. این موضوع به دلایل مختلفی مانند پورت آسیب دیده تلویزیون، فرمت نامناسب فلش، رمزداربودن فلش و … بروز می کند که در ادامه با این موارد بیشتر آشنا خواهید شد.

نامناسب بودن فرمت فلش

مهمترین علت نخواندن فلش در تلویزیون فرمت نامناسب و غیراستاندارد یو اس بی می باشد. به طور کلی فرمت استاندارد همه فلش ها FAT32 بوده و اگر فرمت فلشی جز این باشد احتمالا تلویزیون نتواند آن را شناسایی کند. البته برخی تلویزیون های بسیار پیشرفته دارای قابلیت تشخیص انواع مدل های مموری بوده و قادرند همه فرمت های فلش را بخوانند ولی در مواردی نیز مشاهده شده هیچ دستگاهی قادر به شناسایی فرمت NFTS  نبوده از این رو بهترین راه حل تغییر فرمت فلش است. البته قبل از فرمت فلش از آن یک نسخه بکاپ تهیه نمایید.

صدمه دیدن فلش

ممکن است فلش صدمه دیده باشد و دلیلی بر عدم شناسایی اش توسط تلویزیون باشد. از این رو از سالم بودن فلش خود اطمینان حاصل کنید. هر نوع خمیدگی یا شکستگی موجب می شود نه فقط تلویزیون بلکه هیچ دستگاه دیگری نیز قادر به شناسایی آن نباشد.

  •  آرون گروپس

صدمه دیدن پورت تلویزیون

در اینباره باید گفت هرچند شما از فرمت و سالم بودن فلش خود مطمئن هستید اما ممکن است پورت تلویزیون آسیب دیده باشد که قادر به شناسایی فلش نیست. از این رو یا از پورت دیگر تلویزیون استفاده کنید یا با نمایندگی برند تلویزیون خود تماس بگیرید تا در سریعترین زمان مشکل شما را برطرف سازد.

نکته:

  • هنگام اتصال فلش به تلویزیون به هیچ وجه تلویزیون را به یکباره خاموش نکنید تا به ساختار داخلی فلش آسیب وارد نشود .
  • بعد از استفاده از فلش حتما آن را از تلویزیون جدا کنید چرا که اتصال دائم این دستگاه ها به تلویزیون علاوه بر این که در کارایی فلش اختلال ایجاد می کند به مروز زمان در تلویزیون نیز موجب بروز انواع ایرادات فنی خواهد شد.
  • در مواردی تلویزیون از درایوهایی با فرمت USB 3.0 پشتیبانی نمی کند و باید به فرمت USB 2.0  تغییر یابد.
  • ممکن است فلش مموری دارای رمز باشد که به طور معمول هاردهای وسترن دیجیتال دارای قابلیت پسوردگذاری می باشند.
  • در شرایط شناسایی نشدن یک فلش توسط تلویزیون یک فلش دیگر را امتحان کنید.

همچنین می توانید با کلیک بر روی لینک با نحوه فرمت فلش مموری های مشکل دار آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *