دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پرواز ترانزیتی چیست؟ پاسخ به سوالات متداول درباره ویزای ترانزیتی

  • سحر هودانلویی
  • ۱۹ دی ۱۳۹۹
  • ۰

پرواز ترانزیتی به این صورت است که برای توقف در فرودگاهی به غیر از کشور مقصد، بایستی در فرودگاه مربوطه و یا قبل از انجام سفر؛ اقدام به تهیه و اخذ کارت مرتبط برای عدم مواجه با مشکل کنید.

در ابتدای مطلب قابل به ذکر می باشد که در صورت نشستن ایرلاین در کشور خود و سپس حرکت به سوی مقصد، مسافران آن هواپیما بایستی از ویزای ترانزیت برخوردار باشند. به طور مثال می توان این چنین گفت که برای سفر به کشور سومی برای پرواز با ایرلاین خارجی، در فردوگاه از شما ویزای ترانزیت خواسته می شود. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با پرواز ترانزیتی با ما در ادامه مطلب آشنا شوید.

این عبارت بدان معناست که اگر پرواز های شما بیش از حد تعیین شده طولانی باشند، پرواز به چندین قسمت تقسیم خواهد شد که در این صورت به فرودگاه های کشور مختلف خواهد نشست. اگر فکر می کنید که ممکن است در حین سفر خود به این چنین مشکلات برخورد کنید، بهتر است قبل از شروع به سفر و یا فرودگاه های مورد نظر، درخواست ترانزیت کنید.

آشنایی با پرواز ترانزیتی

پرواز ترانزیت یعنی چه؟

اگر به طور کلی خیلی اهل سفر به کشور های خارجه و مسافرت هستید، طبیعی است که با این چنین اصطلاحات به خوبی آشنایی داشته باشید. سیستم برخی از آژانس های مسافرتی به این صورت تنظیم شده است که با شما تعداد توقف های در مسیر هماهنگ خواهد شد. گفتنی است که در این گروه از سفر ها، بایستی در توقف ابتدایی از هواپیما خارج شده و برای پرواز بعدی از فرودگاه کارت پرواز ترانزیت تهیه نمایید. در این بازه زمانی که مسافر در کشوری دیگر قرار دارد، در سالنی به نام تزانزیت فرودگاهی استراحت خواهد کرد که جا به جایی بار های اشخاص نیز در همین قسمت انجام می گیرد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که پرواز مستقیم به آن معنا نیست که بدون هیچ توقفی شما به مقصد خواهید رسید؛ بلکه به این دلیل است که در صورت ترانزیت، هواپیمای شما هیچ تغییر نمی کند، بلکه تنها برای تامین سوخت و چک فنی برای مدت کوتاهی در فرودگاه دیگری توقف می کنید. از این رو برای عدم مواجه با مشکل و سوء تفاهم با آژانس های مسافرتی؛ خوب است که با تمام اصطلاحات هوایپیمایی و اطلاعات کافی در رابطه با پرواز های خارجی آشنایی داشته باشید.

معرفی انواعی از این ویزا

به طور کلی ویزا ها در ۲ نوع کلی کوتاه مدت و بلند مدت تنظیم می شوند که در ادامه به شرح هر یک از آن ها پرداخته ایم.

  • کوتاه مدت:

ویزای کوتاه مدت همان طور که از اسمش پیداست؛ بدان معناست که در طی ۱ الی چند ساعت تنظیم می شوند. در این صورت مسافر تنها در همان فرودگاهی که قرار دارد، پس از ساعاتی انتظار در بخش تزانزیت به تعویض هواپیمای خود می پردازد و سپس به راهش برای رسیدن به مقصد ادامه خواهد داد.

  •  آرون گروپس

گفتنی است که در این شرایط فرد نمی تواند از فرودگاه و یا مرز های هوایی خارج شود، که در این صورت به نام ویزای نوع A در ویزای های شنگن نیز شناخته شده است.

پرواز ترانزیتی به چه صورت است؟

  • بلند مدت:

ویزای بلند مدت پرواز ترانزیتی نیز به طور معمول تا حداکثر ۳ روز دارای اعتبار است. در این صورت، مسافر به راحتی می تواند از فرودگاه خارج شود و به شهر های دیگری از همان کشور برای مراجعه به فرودگاهی دیگر، سفر کند.

این ویزای پروازی نیز به ویزای نوع B در شنگن معروف است که گفتنی می باشد در ماه مه ۲۰۱۰ کشور های شنگن به مانند بریتانیا این گونه اعلام کردند، در صورتی که مسافران از ملیت ایرانی برخوردار باشند، می توانند در هر یک از رویداد های کشور آمریکای شمالی حضور داشته باشند که در این شرایط به اخذ ویزای تزانزیت هیچ نیازی نمی باشد.

سوالاتی رایج در رابطه با ویزای ترانزیت

امکان دارد که سوال و پاسخ های گفته شده در ادامه مطلب نیز برایتان کار آمد باشد.

  • برای سفر به چه کشور هایی، ویزای ترانزیت اجباری است؟

به طور معمول تمام سفر هایی که برای مسافرت به آن نیازمند ویزا هستید، در رابطه با پرواز ترانزیتی نیز قابل صدق می باشد. همچنین در این میان کشور هایی هستند که به طور کلی برای حضور پیدا کردن در فرودگاه آن نیز و سپس خروج به ویزای ترانزیت نیاز دارید. به طور مثال اگر قصد مسافرت به یکی از کشور های آمریکای جنوبی را داشته باشید و پرواز شما نیز در کشور آمریکا به ترانزیت نیاز پیدا کند، در این صورت باید قبل از ورود به فرودگاه، اقدام به دریافت ویزا کنید.

قابل به ذکر است که در صورت عدم همراه داشتن این ویزا از ورود شما به درون هواپیما جلوگیری می شود.

معرفی انواع ویزای ترانزیتی

  • نحوه جابه جایی بار به چه صورت است؟

در بسیاری از پرواز ها، بایستی بار خود را در ابتدای سفر به ایرلاین تحویل دهید و سپس در مقصد از آن ها باز پس بگیرید که در این صورت به وقت ترانزیت هیچ باری دریافت نمی کنید. همچنین توصیه می شد که قبل از سفر به خوبی در این رابطه آگاهی داشته باشید تا برای تحویل و دادن بار به مشکل برنخورید.

گفتنی است که در برخی  از ترانزیت های طولانی مدت برای ارائه خدمات رسانی بهتر، بار ها به مسافران تحویل داده خواهد شد.

  • شرایط استراحت و غذایی در این مدت به چه شکل است؟

اگر پرواز بعدی شما با مشکل مواجه شود، به صورت طبیعی در بخش ترانزیت به پذیرایی از شما پرداخته می شود که در برخی از مواقع به منظور استراحت، برایتان هتلی در فرودگاه ترتیب داده خواهد شد.

  • اخذ کارت پرواز نیز چگونه است؟

در پرواز های طولانی که به چندین قسمت برای سوخت رسانی تقسیم خواهد شد، شما نیز مجبور به اخذ چندین کارت پرواز هستید. به طور معمول بسیاری از کارت های پروازی در فرودگاه مبدا به دسترس شما قرار خواهند گرفت که امکان دارد برای مراحل بعدی نیز به اخذ دیگر کارت های پرواز در فرودگاه های ترانزیتی نیاز پیدا کنید.

نکات منحصر به پرواز ترانزیتی

در صورتی که از مطالعه این مطلب به خوبی بهره بردید، می توانید با کلیک به روی دیگر لینک های مرتبز همانند نکات تنها سفر کردن و چگونگی استرداد بلیط قطار باری دیگر ما را همراهی کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *