دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دانستنی های جالب درباره گوگل و نحوه پیدایش این ابر قدرت اینترنت!

  • ملیحه بال افکن
  • ۲ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که گوگل یک موتور جست و جوی جهانی است که امروزه مورد توجه قرار گرفته و اغلب افراد به دنبال کشف دانستنی های گوگل و جذابیت های بیشتر آن هستند و به همین منظور در این مقاله سعی داریم شما را با دانستنی ها و ترفند های جذاب موتور گوگل آشنا نماییم با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که گوگل به نوبه خود می تواند ده ها پروژه غیر قابل تصور را به عهده بگیرد و آن ها را به صورت هماهنگ پیش ببرد و البته که هیچ کدام را سرانجام نرساند. همانطور که می دانید در آزمایشگاه های مخوف و پنهانی گوگل دانستنی های جالبی در جریان است که به همین خاطر شاید در آینده ای نزدیک شاهد انقلاب گوگل در زمینه های مختلف و پیچیده ای باشیم که توجه بسیاری از عالم جهان را به خود جلب خواهد کرد.

جالب ترین دانستنی های گوگل

همانطور که می دانید امروزه با مقایسه کردن یک دهه پیش شاهد میزان پیشرفت زیادی در عرصه های مختلف هستیم که به تبع نیاز های متفاوت جامعه را به بیشترین میزان ممکن با سرعت و دقت بیشتری برطرف می شوند و حتی امروزه برای ملاقات افرادی در دورترین نقاط جهان نیز نیازی به مسافرت ندارید و می توانید به راحتی با روشن نمودن دیتا اسمارت فون ارتباط تصویری برقرار نمایید و به عبارتی در زمان صرفه جویی نمایید. با وجود این موارد یکی از اساسی ترین و اصلی ترین موارد ممکن که در پیشرفت علم و تکنولوژی و حتی زندگی نوین نیز موثر بوده می توان به شرکت بزرگ گوگل اشاره کرد که دانستنی های گوگل فوق العاده محشر بوده و توسط دو دانشجوی دانشگاه استنفورد با نام های لری پیج و سرگئی برین ایجاد شد و آن ها توانستند با اختراع بزرگ خود جهان و حتی نحوه زندگی انسان های روی آن را از ۴ سپتامبر ۱۹۹۸ میلادی کامل تغییر دهند. به همین خاطر به صراحت می توان گفت که در پشت صحنه گوگل حقایق جالبی وجود دارد که شاید ما تنها با چند مورد آن آشنا باشیم و هیچ اطلاعی نسبت به این شرکت بزرگ جهانی نداشته باشیم. به طور کلی گوگل که به طور قاطع می توان آن را غول اینترنتی، خدای جست و جو یا هر چیز دیگری نامید یک شرکت موفق آمریکایی است که برای هر سوال کاربر یک پاسخ جامع و کامل در چنته دارد. بر اساس آمار سال ۲۰۱۳ میلادی سرمایه اصلی این کمپانی حدود ۶۰ میلیارد دلار برآورد شده است و جالب است بدانید که در هر ثانیه حدود ۴۰ هزار جست و جو در این سایت صورت می گیرد و همین موضوع سبب شده تا به یک شرکت موفق تبدیل شود و افراد زیادی آرزوی کار در آن را داشته باشند.

دانستنی های گوگل و خصوصیات آن

گوگل نامش را از تایپو گرافی گرفته است:

بهتر است بدانید که یکی از دانستنی های گوگل این است که در حال حاضر واژه گوگل به عنوان یک فعل شناخته می شود و مفهوم آن جست و جوی اطلاعات در اینترنت با اسفاده از موتور جست وجوگر گوگل است. این واژه در سال ۱۹۹۶ میلادی به صورت کاملا تصادفی خلق شده زیرا دو دانشجوی دانشگاه استنفورد به دنبال کشف واژه هایی بودند که علاوه بر اینکه در یادها بماند نشانی از تکنولوژی را در خود داشته باشد. در آن زمان شان اندرسون واژه googlplex را پیشنهاد داد که نشان دهنده حجم زیادی از اطلاعات بود. اما پیج نیز پیشنهاد کرد که نام را باید کوتاه کنند و سرانجام به واژه googol رسیدند. اندرسون در واقع هنگامی که می خواست این دامنه را ثبت کند به اشتباه آن را google.com آن نوشت و همین تصادف باعث اقبال بلند گوگل شد و سرانجام google متولد گردید.

نوار جست و جوی گوگل برای کارهایی فراتر از جستجو کاربرد دارد:

توجه داشته باشید که نوار جست و جوی گوگل در واقع تنها باکس جست و جو نیست و شما می توانید در این نوار خیلی از کار ها را انجام دهید. برای مثال می توانید معادله بنویسید یا به عنوان ماشین حساب، تبدیل واحد و یا حتی برای حل مشکلات خود از آن استفاده نمایید. این ماشین جست و جو حتی با نوشتن مواد غذایی می تواند برایتان جدول ارزش غذایی آن را خوراکی را کامل نشان دهد. همچنین با نوشتن حروف define و سپس نوشتن کلمه مورد نظر گوگل برایتان مفهوم تشریحی و لغوی آن را نمایش می دهد. وقتی که عبارت zerg rush را در نوار عنوان تایپ کنید یک سری سفر و یک می آیند و سپس تمامی صفحه را پاک خواهند کرد.

اشنایی با موتور جست و جوی گوگل

گوگل تمامی دامنه های مشابه google را خریداری کرده است:

بهتر است بدانید که شرکت بزرگ گوگل آینده نگری جالبی دارد و به همین خاطر تمامی دامنه های مشابه گوگل را خریداری کرده تا اگر کاربری در تایپ نام گوگل اشتباه تایپی داشت باز هم به خود گوگل دات کام هدایت شود. شاید برایتان کمی جالب به نظر برسد که google بیشترین میزان خطای تایپی را دارد. برای مثال رایج ترین غلط تایپی هنگام نوشتن گوگل، gooel است و این واژه هر ماه بیش از ۵ میلیون باز سرچ می شود. گوگل همچنین دامین، ۴۶۶۴۵۳ را نیز که معادل های رقمی حروف گوگل هستند را خریداری کرده است.

  •  آرون گروپس

زیر آب در گوگل جستجوی تصویری انجام دهید:

یکی دیگر از ترفند های جالب گوگل جستجو در زیر آب با ترفند جاذبه است که اگر شما بر روی گزینه Enter کلیک کنید از آسمان ماهی های بیشتری به درون آکواریوم شما خواهند پرید و به همین خاطر این ترفند می تواند ساعت ها برایمان خوشایند باشد و با نگاه کردن به آن نوعی آرامش پیدا کنیم.

جستجوی تصویری در زیرآب گوگل

نواختن گیتار با گوگل:

همانطور که می دانید گیتار جزو محبوب ترین وسایل نوازندگی می باشد که در هر خانه ای وجود دارد و به نحوی به آن علاقه مند هستیم. به همین خاطر گوگل در طی اقداماتی جالب تصمیم گرفت تا بتواند از این مورد برای سرگرمی هر یک از کاربران خود استفاده نماید. به طور کلی برای استفاده از این قابلیت گوگل تنها لازم است نشانگر موس را به سمت گیتار ببرید و از اتفاقات خوشایند و دلنشینی که برای شما رخ خواهد داد لذت ببرید.

در گوگل بازی مار انجام دهید:

در گذشته های نه چندان دور یکی از بازی هایی که هر یک از ما با آن سروکار داشتیم بازی مار یا Snake است که در گوشی های نوکیا بودند و با ذوق و شوق زیادی شروع به بازی می کردیم و حتی شاید ساعت ها بازی با آن برایمان جذاب و تازه بود ولی امروزه شاهد این نوع بازی ها در اسمارت فون ها نیستیم و به همین خاطر گوگل در طی اقداماتی عجیب از بازی آنلاین مار رونمایی نمود که می توانید مانند دوران کودکی خود ساعت ها با آن بازی کنید و لذت ببرید.

انجام بازی مار در گوگل

در گوگل به انجام بازی خط خور یا پک من بپردازید:

به طور کلی اگر شما متولد دهه های ۶۰ یا اوایل دهه ۷۰ باشید بی شک بازی خط خود یا پک من را به یاد دارید که برای بازی با آن باید مدت زمان زیادی منتظر می ماندیم و تنها کنسول بازی میکرو قابلیت اجرای این بازی جذاب را داشت. به همین خاطر باز هم علاقه داریم تا بتوانیم به گذشته بازگردیم و دوران کودکی خود را مجددا تجربه کنیم. گوگل در حاضر برای اینکه بتواند خاطرات دوران کودکی شما را احیا سازد تصمیم به اجرای چنین اقدامی نموده که می توانید با انجام بازی خط خور خاطرات دوران کودکیتان را زنده نگه دارید.

بازی های رایج در گوگل

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک مقابل با راهکار های رفع خطای گوگل پلی نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *